برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  jemo.ir  مراجعه نمایید
رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات - برند - مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان
Efficiency بهره وری

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

2 – مشخصات استاندارد.
2-7-3-11-استاندارد(STANDARD SPECIFICATIONS) که بسیار تفضیلی است و کلام آخر اینکه از سال 1984 کشورهای اروپایی به تبع تصمیم حذف مرزهای اقتصادی از سال 1992 و مرزهای جغرافیایی از سال 1993 ، کمیته های کاری خاصی را برای یکسان کردن ضوابط و مقررات خود در سطح اروپا تشکیل دادند که به این طریق مقررات متحدالشکل تشکیل اروپایی (EURO CODE) حیات خود را آغاز کرد و این نیز گامی دیگر در جهت یکسان کردن مقررات و استانداردها در سطح بین المللی است . در این زمینه سازمان بین المللی استانداردها (ISO) نیز سه دسته مدارک فنی را مشخص نموده است که در صورت اجرا توسط کشورهای مختلف به یکنواخت شدن شکل و محتوای مدارک فنی کمک خواهد کرد این سه دسته عبارتند از :
1 – قواعد (مقررات ) : سند لازم الاجرایی که حاوی قواعد حقوقی ، انتظامی و اداری است و توسط مرجع دارای اختیار قانونی تصویب و منتشر میشود.
2 – آئین نامه : مدارکی که قواعد قانونی را توضیح داده ، تشریح میکنند و حاوی توصیه هایی برای طراحی ، ساخت ، احداث ، نگهداری ، بهره برداری از وسایل ، تجهیزات ، تأسیسات ، سازه ها یا محصولات تولیدی میاشند.
3– استاندارد : مشخصات فنی یا سایر قواعدی که بر پایه اتفاق نظر عام توسط مرجع شناخته شده (رسمی ) برای کاربرد مکرر یا مستمر تصویب میشود .
2-8-نظام فنی واجرایی در انگلستان
2-8-1 – ساختار نظام فنی و اداری در کشور انگلیس ( تشخیص صلاحیت و ارجاع کار ) به گونه ای است که دولت نقش چندانی در تعیین صلاحیت و قابلیت فنی و اجرائی و نیز کنترل و ارزیابی شرکتهای مهندسی مشاور و پیمانکاری ندارد و این وظیفه برای رشته های مختلف صنعت ساختمان ، بیشتر بعهده سازمانها و نهادهائی است که از متن صنعت و بخش خصوصی بوجود آمده اند.
نمونه ای از این نهادها بشرح زیر هستند :
A – Institution of Civil Engineers (ICE)

 
 
B- Association of Consulting Engineers (ACE)
C- Frderation of Civil Engineering Contractors (FCEC)
گفتنی است که این سازمانها دارای قدرت اجرائی بوده و میتوانند بعنوان منبع اطلاعات و ابزار در ICE کنترل بکارگرفته شوند . برای مثال فواصل زمانی معین امتحانات برای مهندسان برگزار میکند Charteredship و مهندسان بدون گذراندن این امتحانات نمیتوانند بعنوان مسئول یک پروژه معرفی بشوند و یا کار کنند ، همینطور شاخه سازه این سازمانThe Institution of structural با عنوان (همین وظیفه را رد مورد ISE ) Engineers مهندسان محاسب برعهده دارند.
سازمانهای یاد شده درباره شکل و محتوای قراردادها و مقررات و ضوابط آنها و نیز حدود وظایف و اختیارات هر یک از طرفین قرارداد با هماهنگی سایر سازمانهای ذیربط اقدام میکنند .
تهیه نشریات مختلف نظیر ضوابط و معیارهای فنی نیز بعهده نهادهائی نظیر :
Institute of Socierty of Concrete, Steeel Construction Institute Structural Engineers
طرح و محاسبات ایستائی و نقشه های اجرائی باید قبل از اجرا به تأئید یکی از سازمانهای دولتی برسد ، دستگاه دولتی(مانند شهرداری ) نقشه ها و محاسباتی برای بررسی و کنترل یا ICE میپذیرد که توسط مهندسان مورد تأئید تهیه شده باشد .IST در سالهای اخیر برای کنترل کیفیت کارها و بررسی سلامت و مرغوبیت مصالح ، سازمانهای Quality Assurance جدیدی با نام وجود آمده است . Health and Safety شرکتهای که عضویت سازمانهای یاد شده را بپذیرند و تولیدات و خدمات خود را با رعایت ضوابط آنها عرضه نمایند از بخت و اقبال بیشتری برای گرفتن کار برخوردارند .
ضوابط فوق چکیده نکاتی است که بیانگر صلاحیت شرکتها و هیچ سازمان دولتی وارد مقوله رد یا تأئید صلاحیت شرکتها نمیشود از سوی دیگر کارفرمائی قصد انتخاب مشاغل یا پیمانکاری را داشته باشد ، فهرست اسامی شرکتها را از یکی از نهادها دریافت نموده برای A و B یا C تخصصی انتخاب و فهرست کارهای انجام شده شرکت مورد نظر مراجعه ، گردش مالی شرکت مزبور را بررسی و یا کارفرمایان قبلی شرکت کسب اطلاع و از مجموعه اطلاعات به دست آمده تصمیم گیری میکنند به عبارت دیگر وظیفه ارزیابی و تشخیص صلاحیت مشاور یا پیمانکار بعهده کارفرماست ، که البته برای این کار ابزارهای لازم در اختیار کارفرما قرار دارد .
2-8-2- سهم کارهای طراحی و اجرای توأم (Design and Built)
از سالهای 1980 به بعد سهم کارهای طراحی و اجرای توأم در این کشور به مقدار قابل ملاحظه ای رو به افزایش گذارده است بطوری که 20 تا 30 درصد قراردادهای اجرائی ساختمانی از این نوع هستند . به ویژه در پروژه های نظامی تقریباً تمامی کارها بدین روش اجرا میشود ، در سرمایه گذاریهائی که توسط بخش خصوصی صورت میگیرد نیز این امر با سرعتی کمتر و به شکلی رو به رشد در حال پیشرفت است به جز پروژه های خیلی بزرگ نظیر نیروگاهها ، در سایر پروژه های متوسط سرمایه گذاران بخش خصوصی محتاط تر عمل کرده و از اینکه تمامی اختیارات طراحی و اجرائی را به شرکت واگذار نمایند پرهیز میکنند. این در حالی است که بنظر میرسد در آینده این نگرانی از بین رفته و سهم کارهای طراحی و اجرای توأم افزایش یابد . پیمانکاران این شیوه را بهتر از روش های سنتی می پسندند زیرا بنظر میرسد در طراحی و ساخت توأم پیمانکاران از اختیاران و آزادی عمل بیشتری برخوردارند و توانائی ابتکار عمل زیادتری دارند .
به تدریج که پیمانکاران با شیوه طراحی و ساخت توأم آشنا شوند به جای آنکه به فکر سؤاستفاده از شرایط باشند تلاش خواهد کرد از تسهیلات این روش جدید ، برای سرعت بخشیدن به کار و بهبود کیفیت اجرا بهره گیری نمایند .
2-8-3– فناوری اطلاعات (Information Technology)
در بخش ساختمان برنامه ها ، نرم افزارها و بانکهای اطلاعاتی فراوانی وجود دارد که کارت مشخصات بعضی از آنها ارسال میشود ، با بهره گرفتن از نشانی قید شده روی کارتها میتوان اطلاعات بیشتری را دریافت نمود.
2-9-لزوم تحول اساسی در نظام فنی و اجرائی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...