آیا سیستم پشتیبان تصمیم گیری وب( DSs) می تواند فروش وب را به حداکثر برساند؟
آیا ما می توانیم رضایتمندی کاربران وب سایت با دادن اطلاعات دقیق و به روز به دست آوریم؟
اهمیت و ضرورت تحقیق:
امروزه با بهره برداری از اینترنت و فرصت های ارائه شده توسط وب سایت در سراسر جهان و دادن اطلاعات به روز مشتریان و کنترل خرده فروشان و قالب بندی و طبقه بندی اطلاعات دریافتی از مشتریان، می توان در جذب، رضایت، وفاداری و در کل فروش، تحول ایجاد کرد و با سیستم های پشتیبان تصمیمDSS وب می توان آن 80% از خریداران بازارهای الکترونیکی که خرید از وب سایت را ترک کرده اند را دوباره به این بازار بازگرداند و با جلب رضایت آنها با DSS وب، از آنها مشتری وفادار ساخت و آن 23 درصدی که نتوانستند با اطلاعات ناقص، خرید خود را به انجام برسانند با دادن داده ها و اطلاعات کامل از طریق وب آنها را به تلاش دوباره ترغیب کرد.
یکی از ویژگی های DSS وب ایجاد اعتماد در مشتریان است. پیش نیاز خودداری از چنین نگرشی، آگاهی از وضع موجود، انتظارات و ادراکات مشتریان از کیفیت داده ها و اطلاعات دقیق سیستم DSS وب است. ما می خواهیم نقشی را که تیم DSS وب، در وفاداری الکترونیکی مشتری و نیز در ارتقای برخی از رفتارهای آنها ایفا می کنند و خود منجر به منافع بلند مدت شرکت می شود.
اهداف تحقیق:
طبق تعریف ، هر پژوهش، فعالیتی نظام مند است که طی آن، یا دانش گسترش می یابد، یا وضعیتی توصیف و تبیین می گردد و یا در نهایت برای مساله یا مشکل خاص راه حل جویی می شود. با توجه به اینکه هر تحقیق با یک مساله و هدف خاص آغاز می گردد لذا بر پایه ماهیت مسائل مطرح شده و هدفی که پژوهشگر از تحقیق دنبال می کند، آنها را طبقه بندی می کنیم. این نوع طبقه بندی بر میزان کاربرد مستقیم یافته ها و درجه تعمیم پذیری آنها به شرایط مشابه دیگر تاکید می کند.(خاکی، 1379،ص91)از لحاظ هدف و روشی که دنبال می شود دو نوع تحقیق بنیادی ، و کاربردی از هم متمایز می شود. از لحاظ هدف ،تحقیق کاربردی در جستجوی دستیابی به یک هدف عملی است و تاکید آن بر مطلوب بودن فعالیت است.(بعبارت دقیق تر، تحقیق کاربردی تلاشی برای پاسخگویی به یک معضل و مشکل علمی است که در دنیای واقعی وجود دارد.) دانشی که از این طریق کسب می شود، راهنما و دستورالعملی برای فعالیتهای علمی خواهد بود (دلاور، 1378، ص28).
تحقیق حاضر از لحاظ ماهیت مساله و هدف تحقیق یک تحقیق کاربردی محسوب می شود. زیرا پژوهش کاربردی ، پژوهشی است که نه در جهت ارضای کنجکاوی های ژرف پژوهشگر بلکه حل مساله ای فردی، گروهی یا اجتماعی انجام پذیرد. در این پژوهشها با توجه به فوریت نتیجه گیری، رابطه ای بین کار پژوهش و جامعه پدید می آید و به همان ترتیب و در همان زمان که محقق به پژوهش می پردازد در اندیشه کاربرد دستاوردها نیز هست. (خاکی، 1379، ص114).
به طور کلی می توان دو هدف عمده و مهم را برای این تحقیق برشمرد که شامل:
تعیین تأثیر پردازش اطلاعات و سیستم پشتیبان تصمیم وب و برخی مطالعات استراتژی تصمیم گیری بر دقت، تلاش و خرید مشتریان از طریق وب و تعیین اولویت بندی ابعادی DSS وب بر رضایت مشتری
سؤالات تحقیق:

آیا سیستم پشتیبان تصمیم گیری وب(DSS) می تواند فروش وب را به حداکثر برساند؟
آیا ما می توانیم رضایتمندی کاربران وب سایت با دادن اطلاعات دقیق و به روز به دست آوریم؟
فرضیات تحقیق:
در طرح تحقیقات مدیریتی، دو عنصر اصلی وجود دارد، فرضیه های تحقیق و متغیرهایی که برای آزمون آنها بکار گرفته می شود . فرضیات از نظریات و تحقیقات گذشته منتج می شود و چراغ راه مطالعات جدید هستند. فرضیه عبارتی است آزمایشی که رابطه مورد انتظار بین دو یا چند متغیر را به صورت دقیق و روشن بیان می کند. فرضیه را آزمایش هم می نامند، چون باید صحت آن از طریق آزمایش بررسی شود. (آذر و مومنی، 1380،17-16)تحقیق حاضر شامل پنج فرضیه ذیل می باشد :

کاربران وب اثر بخشی درک شده بر اساس DSS وب بر رضایتمندی با DSS وب تأثیر مثبت می گذارد.
درک دقت و صحت اطلاعات کاربران وب از یک DSS وب بر رضایت از DSS میتنی بر وب به طور مثبت تأثیر می گذارد.
درک دقت و صحت اطلاعات کارابران وب از یک DSS وب بر اثر بخشی درک شده از DSS مبتنی بر وب به طور مثبت تأثیر می گذارد.مشاهده و تلاش درک شده در DSS وب بر اثر بخشی درک شده DSS وب تأثیر می گذارد.
تلاش درک شده با بهره گرفتن از DSS وب، کاربران وب به طور حساسی تحت تأثیر قرار می دهد که دقت و صحت اطلاعات از DSS وب دریافت می شود.
متن کامل را می توانید دانلود نمائید

 

 

 

ادامه مطلب

سایت های دیگر :






-link" href="https://thesis-civil.blogsky.com/1398/07" target="_blank" rel="noopener noreferrer">دانلود پایان نامه


موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...