واژگان کلیدی :

تغذیه ، آداب ، نظم، نثر، قرن دهم .

 

 

مقدمه
این جانب از روزهای آغازین تحصیل در رشته زبان و ادب فارسی هماره به این می اندیشیدیم که این رشته چگونه می تواند در زندگی انسان ها مستقیماً تاثیر گذار بوده؛ و مفاهیم ارزنده و وسیع آن را چگونه می توان در زندگی بکار بست.

و چون تغذیه و غذا خوردن از ابتدایی نیازهای اساسی انسان است برآن شدم تا به بررسی نقش تغذیه و آداب آن در آثار منظم و منثور ادب فارسی پرداختم ، و در این راه به مطالب شیرین و نغز دست یافتم باشد عملکردن برآنچه گفته آمد حاصل شود.

 

 

بیان مسئله
از   برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید آنجا که موضوع این پژوهش به بررسی “تغذیه و آداب آن در آثار منظم و منثور فارسی از آغاز تا قرن دهم هجری” می پردازد نگارنده ابتدا به بررسی تغذیه و آداب آن در متون نظم و سپس در متون نثر فارسی پرداخته است، به بیان دیگر آنچه در ادب فارسی در مورد تغذیه و آداب آن وارد شده است سرشار است از مضامین اخلاقی و تعلیمی و خواهان آنم جامعه ای ادب دوست را به این موضوع آشنا سازم و بتوان در این راه از این پژوهش بهره کافی را برگرفت .

ابتدا به بررسی مضامین تغذیه در متون نظم و سپس در متون نثر فارسی پرداختن و در این راستا به موارد پند و اندرز و راه و روش پیشگیری در سلامت دست یافتم .

پرسش های تحقیقاتی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...