دانلود یک نمونه فایل پایان نامه ارشد رشته مدیریت

 

معیار5- آیا شرایط وسیعتری که روی پدیده تحت مطالعه اثر میگذارد، در توضیحات منظور شده است(اشاره به ماتریس شرایط)؟

برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  jemo.ir  مراجعه نمایید
رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات - برند - مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان
عکس مرتبط با منابع انسانی

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

واقعیت این است که بکارگیری ماتریس شرایط برای پدیده ای چون برنامه ریزی جهانی برای محقق با ابهامهای زیادی مواجه بود و آنچه در روش تحقیق نظریه مبنایی نظام مند، پیرامون ماتریس شرایط ارائه شده است تکافوی چنین پدیده هایی را نمیدهد و البته چون بکارگیری ماتریس شرایط در این روش تحقیق، اختیاری نیز میباشد، از آن صرفنظر شد(گرچه مدتی صرف بررسی بکارگیری آن گردید).
معیار6- آیا روند منظور شده است؟
بلی و حتی فصل بعدی با همین ابزار تحلیلی، تحریر شده است.
معیار7- آیا یافته های نظری معنی دارند و تا چه حدی؟
یافته های نظری به نظر محقق و بر مبنای داده ها معنی دارند. محقق از اسناد بسیار متعددی استفاده نموده است که بخشی از آنها و برخی از یافته ها در این تحقیق، ذکر شده اند. تلاش محقق برای داشتن حساسیت نظری و تقویت آن در طی تحقیق و بکارگیری خلاقیت، باعث شد تا روند یافتن اسناد مناسب، سیر صحیحی پیدا کند و به خلق نظریه منجر شود. در خاتمه باید یادآوری کرد که اگر امکان تکثر منابع و استفاده از منابعی غیر از اسناد فراهم می گردید، ممکن بود نتایج غنی تری بدست آیند که علیرغم تلاش محقق، میسر نگردید ولی بخاطر تعدد اسناد و اظهار نظرات افراد موردنظر در این اسناد، همانگونه که پیش بینی میشد، امکان دستیابی به نظریه فراهم شد. همچنین گرچه تکثرگرایی از جمله در ابزارهای پژوهشی، در روش نظریه مبنایی نظام مند مورد تاکید است ولی اکتفاء به اسناد بعنوان ابزار پژوهش در هیچیک از منابع روش تحقیق نظریه مبنایی نظام مند، رد نشده اند و اگر در مواردی امکان استفاده از مشاهده و مصاحبه و ابزارهای دیگر وجود نداشته باشد، گریزی هم از آن نیست و عملگرایی نیز آن را توصیه میکند(گاهی مرور اسناد تنها ابزار تحقیقاتی می باشد برای مثال هنگامیکه هدف کسب داده ها از شرکت رقیب باشد یا همچون مورد اخیر نیاز به شناخت سازمانی چون سازمان ملل وجود داشته باشد درعین حالیکه نسبت به محققین ایرانی نظر مساعدی وجود نداشته باشد). مطالعه میلر بر روی اطلاعات منشر شده شرکتها و …در سالهای 1976 تا 1979 و بررسی رفتار ثبت شده سازمانها یا مطالعات چندلر(1962) درباره استراتژی وساختار، جزء نمونه تحقیقاتی هستند که تنها بر مرور اسناد متکی بوده اند(احمدپور داریانی، 1388).
ارزیابی تحقیق با روش نظریه مبنایی، از جنبه های دیگر نیز ممکن است صورت گیرد. یکی ازاین جنبه ها ارزیابی ابزارهای گردآوری داده ها میباشد. همانطورکه اشاره شد، در روش تحقیق نظریه مبنایی نظام مند، کثرت گرایی در موارد مختلف از جمله در جمع آوری داده ها توصیه شده است و روایی تحقیق را افزایش میدهد. اشاره شد که در این تحقیق تنها متد گردآوری اطلاعات، اسناد سازمان ملل و گزارشات آن میباشد که تعدد گزارشات سالیانه و گستردگی بانکهای اطلاعاتی سازمان ملل، وجود انواع اسناد و گزارشات درباره سازمان ملل در طول زمان و دسترسی به سخنرانیها و مصاحبه های متعدد موجود که در آن افراد دخیل در برنامه ریزیهای سازمان ملل به بیان درک خود از فرایند و رفتار برنامه ریزی پرداخته اند، ضعف عدم استفاده از روش های دیگر گردآوری اطلاعات را برطرف میسازد و باتوجه به گستردگی اطلاعات و تنوع افراد گزارش دهنده، امکان افزایش غنای داده ها و کثرت گرایی(شواهد چند جانبه) فراهم میشود تا بدین ترتیب، روایی درونی افزایش یابد. همچنین به مجاز بودن اکتفاء به اسناد بعنوان تنها متد گردآوری داده ها اشاره گردید. درنهایت، تحقق اشباع نظری مقوله ها و احیاناً اشباع نظریه حاصل، آزمونی عملی پیرامون روا بودن اکتفاء به اسناد خواهد بود(که در این تحقیق، بوقوع پیوست). همچنین در این تحقیق، با ظهور اولیه تئوری بصورت نمودار یا با بهره گرفتن از روش روایتی، اظهارات مربوط به روابط مقولات با شرایط زمینه ای متفاوت، بسط یافتند و درنهایت درتقابل با داده ها، روا و معتبر شدند. تکرار نظری و لغوی مفاهیم، مقوله ها، روابط و…، علاوه بر افزایش روایی درونی، موجب تحقق پایایی نیز میشود. بررسی موارد نقض درحین تحقیق و مقایسه با متون درانتهای تحقیق نیز روایی بیرونی را افزایش داده است(گرچه هدف اصلی بررسی موارد نقض، درک و توضیح علل تفاوت میباشد).

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...