رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات - برند - مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان
Efficiency بهره وری

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

1.دراکثر آزمودنی ها 69% درجاتی از فرسودگی شغلی (خفیف تا شدید ) وجود دارد.
2.تفاوت فرسودگی شغلی معلمان مقاطع آموزشی سه گانه و کادر اداری در چند مورد معنادار است.
3. میزان فرسودگی شغلی معلمان و کارکنان زنان بیشتر از مردان است.
4. بین فرسودگی شغلی و مدرک تحصیلی رابطه مثبت وجود دارد.

5. میزان فرسودگی شغلی در معلمان و کارکنان شهر ها و نواحی مختلف متفاوت است.
محمدی(1386) در تحقیقی مکانیسم های مقایله ای، فرسودگی شغلی وسلامت روان در پیش دبیران ایران و هندرا مورد بررسی قرار داده است. نتایج حاصل از بررسی متغییرهای فرسودگی شغلی نشان می دهد که تفاوت معنادار در متغییر خستگی عاطفی و مسخ شخصیّت در میان دبیران زن و مرد مشاهده می شود که دبیران مرد در مقایسه با دبیران زن از فرسودگی شغلی(خستگی عاطفی و مسخ شخصیّت) بیشتر برخوردارند. اما درباره متغییر فقدان موقیت فردی تفاوتی مشاهده نشده است. همچنین وی بیان می کند که نتایج حاصل از تحقیق وی با یافته های پژوهشی بدری گرگوری، 1374 ، عبدی 1373،کسلواتیز(1989) همسو می باشد.
احمدی‌علون‌آبادی و عابدی (1386) در پژوهشی میزان استرس شغلی و فرسودگی شغلی اعضای هئیت علمی دانشگاه اصفهان را بررسی و میزان آنرا در زن و مرد، متأهل و مجرد و با توجه به سابقه خدمت آنان مقایسه کرده اند. ابزار پژوهش پرسشنامه فرسودگی شغلی ماسلاچ، آزمون فشار روانی شغلی و پرسشنامه خصوصیات دموگرافیک بوده است. همه اعضای هیئت علمی دانشگاه اصفهان که در سال تحصیلی 81-80 در این دانشگاه مشغول به تدریس بوده‌اند جامعه آماری پژوهش بودند. پرسشنامه به همه اعضای هیئت علمی تحویل شد و با مراجعه مکرر تعداد 133 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه اصفهان پرسشامه تکمیل شده را مسترد داشتند. داده‌ها با آزمون t و تحلیل واریانس چند گانه تحلیل شد. نتایج نشان داد که میزان فشار روانی اعضای هیئت علمی دانشگاه اصفهان کمتر از حد متوسط بوده است. فشار روانی در دانشکده‌ها، و در افراد متأهل و مجرد (تنها در فراوانی خستگی عاطفی متفاوت بود (p<0/02). فرسودگی شغلی اعضای هیئت علمی دانشگاه اصفهان در عملکرد شخصی از نظر فراوانی و شدت بیش از حد متوسط بود و در ابعاد خستگی عاطفی، مسخ شخصیت و درگیری از حد متوسط بود. در متغیرهای جنسیت، وضعیت تأهل و دانشکده‌ها ابعاد فرسودگی شغلی تفاوت نداشت.
کردی(1388) تحقیقی با هدف شناسایی و مقایسه میزان فرسودگی شغلی معلمان زن مدارس ابتدایی و متوسطه شهرستان دامغان انجام داده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه معلمان زن در مقاطع ابتدایی و متوسطه شهرستان دامغان بوده است. تعداد نمونه ها 162 نفر که به روش نمونه گیری طبقه ای نسبتی انتخاب شده است. روش تحقیق در این پژوهش روش توصیفی پیمایشی است. تجزیه و تحلیل اطلاعات از طریق روش های آمار توصیفی و استنباطی انجام شده است.که در آمار استنباطی از روش های آزمون تی گروه های مستقل و تحلیل واریانس یک راهه و آزمون تعقیبی شفه استفاده شده است. نتایج بدست آمده به شرح ذیل است:
میزان فرسودگی شغلی معلمان زن مدارس ابتدایی در بعد خستگی عاطفی از جنبه فراوانی 2/38 درصد و از جنبه شدت 50 درصد و در حد کمی است. در بعد مسخ شخصیّت از جنبه فراوانی2/41 درصد در حد زیاد و از جنبه شدت 4/57 درصد و در حد متوسط است. و در بعد عدم موفّقیّت فردی از جنبه فراوانی 6/83 درصد و در جنبه شدت 6/92 درصد و در حد بالایی است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...