گردشگری خورد و خوراک
گردشگری خورد و خوراک بازدید از مقصدهایی است که انگیزه ی اولیه سفر به آن مقصدها علاقه به آشپزی یک قوم، ملت یا منطقه است و می تواند شامل خوردن وآشامیدن،یادگیری در مورد فرایندهای تولید محصولات غذایی، خرید خوراک و نوشیدنی، و یا شرکت در دوره های آموزش آشپزی است.
12
گردشگری سلامت
بر فعالیت ها و اعمالی متمرکز است که به سلامت فیزیکی،ذهنی،روانی،عاطفی فرد کمک می کنند.
13
گردشگری میراث
تمرکز گردشگری میراث بر جاذبه ها، بناها، اشیای تاریخی، اشکال نا ملموس فرهنگ مانند سنن و سبک های زندگی جوامع است.
14
گردشگری بومی
گردشگری بومی دیدن مردم بومی مانند گروه های قبیله ای، اقلیتهای قومی در سکونتگاه های طبیعی شان است.
15
گردشگری ادبی

فعالیتی گردشگری است که در نتیجا علاقه به یک نویسنده،اثر یا فضای ادبی، و یا میراث ادبی یک مقصد بوجود می آید.
16
گردشگری افراد بالغ
گردشگری افراد بالغ(مسن) یا عصر سوم به گردشگران نسل زیادزایی در کشورهای توسعه یافته اشاره دارد که بالای 55 سال دارند و هرروز برتعداد آنهایی که مسافرت می کنند افزوده می شود.
17

برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  jemo.ir  مراجعه نمایید
رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات - برند - مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

گردشگری مذهبی
مبنای گردشگری مذهبی برپایه بازدید از سایت ها،بناهای یادبود یا مقصدهای مذهبی است.هدف اولیه آن تقویت یک عقیده یا اظهار همراهی با آن است.
18
گردشگری معنوی
هدف گردشگری معنوی کاوش عناصری از زندگی است که در ورای خویشتن فرد قرار دارند و به تعادل جسم و ذهن و روح او کمک می کنند. این عناصر ممکن است با دین ارتباط داشته یا نداشته باشند.
19
گردشگری روستایی
به توصیف اشکالی از گردشگری می پردازد که در نواحی روستایی صورت می پذیرند . در این نوع گردشگری،فرهنگ محلی،سنن،صنایع دستی، فعالیت ها و تجارب در یک محیط بکر روستایی نمایش داده می شوند. جامعه محلی نقش مهمی در فراهم آوردن محصول گردشگری روستایی ایفا می کند.
20
گردشگری ورزشی
نوعی درگیری فعال، منفعل یا نوستالژیک با ورزش یه فعالیتهای مرتبط با آن(در بیرون از محل معمول زندگی فرد) است.
21
گردشگری شهری
گردشگری شهری بازدید از شهرها است و هدف آن بازدید از مکانهای دیدنی،خرید کردن،انجام کسب و کار، یا لذت بردن از سرگرمی ها است.
22
گردشگری ساحلی
نوعی از گردشگری بر مبنای منابع منحصر به فردی در ترکیب زمین و دریا و با ارائه امکاناتی از قبیل آب،ساحل،مناظر زیبا،تنوع زیستی دریایی،زمین،تنوع فرهنگی تاریخی،میراث فرهنگی،زیر ساختهاوغذای سالم است.
23
ژئو توریسم
ژئوتوریسم از علم ژئو مورفولوژی ،ژئوتکنیک ،ژئوفیزیک زمینی،ژئوشیمیایی،کلیماتولوژی بهره برده و کارشناسان علوم زمین و علاقه مندان به طبیعت را برای بازدید از جاذبه های زمین دعوت می کند.
24
طبیعت گردی
یکی از الگوهای گردشگری شکل گرفته در عصر پامدرن گردشگری در طبیعت یا طبیعت گردی می باشد.این الگو در بر گیرنده رویکرد گردشگران به محیط طبیعی با انگیزه های متفاوتی می باشد که گردشگر از سفر به محیط طبیعی یا طبیعت مد نظر دارد.از این رو گستره فضایی این الگو،محیط طبیعی را در بر می گیرد که می تواند به عنوان مثال ساحل،جنگل، کوه و نظیر اینها باشد.
25
گردشگری ماجراجویانه
گردشگری ماجراجویانه طیفی از فعالیت های سخت تا نرم را در بر می گیرد که زیر گونه های اصلی تشکیل دهنده آن می باشند.فعالیتهای ماجراجویانه در بستر طبیعت شامل،غار نوردی
،غواصی،پیاده روی سخت،قایق رانی در آبهای خروشان،قایقرانی با کایاک،کوهنوردی و صخره نوردی،گردش در روستاها و بیرون شهر،اسکی،شکار،موج سواری،بالن سواری،سفرهای دریایی می باشد.
منبع: اسمیت و همکاران(2010)
7-7-2 بررسی وضعیت موجود زیر ساختها - امکانات و تاسیسات موجود در شهرستان تکاب
یکی از شاخص های اصلی در توسعه مناطق و خروج نواحی از محرومیت، میزان دسترسی به خدمات و تاسیسات زیر بنایی و روبنایی می باشد. وجود تاسیسات و خدمات عمومی اولین گام ضروری و لازم جهت ورود گردشگران به منطقه می باشد. در مطالعات پیش رو، با توجه به آمار و اطلاعات کلیه زیر ساخت های تأثیرگذار در منطقه مانند : دسترسی زمینی، جاده‌ای، تأسیسات برق، نفت و گاز، پمپ بنزین، منابع آب آشامیدنی، و امکانات رفاهی- اجتماعی و اقامتی و پذیرایی مورد بررسی قرار می گیرد .
صنعت گردشگری به تدریج گسترده تر می شود. همزمان استانداردهای خدماتی و رفاهی این صنعت نیز بالاتر می رود. هتل های مناسب، امکانات حمل و نقل، تسهیلات لازم و سایر امکانات رفاهی مسافران و گردشگران از جمله خدماتی است که با برنامه ریزی و مدیرت علمی می تواند در جهت استفاده از این مجموعه مورد استفاده قرار گیرد و ضمن رفع محرومیت از منطقه در جهت اشتغال جوانان و افزایش سرمایه مورد بهره برداری قرار گیرد. عدم وجود امکانات رفاهی و همچنین کمپ و متل های اسکان برای توقف یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که هر گردشگر در مرحله اول با آن مواجهه است. نظر به اهمیت شهرستان تکاب و وجود منحصر به فرد مجموعه تخت سلیمان و فاصله آن با شهرهای بزرگ ضروریست بر اساس برنامه ریزی از پیش تعیین شده خدمات و تاسیسات مورد نیاز در سطح منطقه مکان یابی و جا نمایی گردند.
1-7-7-2 هتل ومهمانپذیر: نقش اقامتگاه در مباخث مربوط به گردشگری امروزه برکسی پوشیده نیست و اغلب دیده می شود که مسافران قبل از عزیمت به مکانی دیدنی درباره هتل و مسافر خانه های آن محل اطلاعات لازم را کسب نموده تا در صورت نبود مکانی مناسب برای اقامت حتی اگر آن مجموعه دیدنی ترین مکان هم باشد در تصمیمشان تجدید نظر می کنند.
در شهر تکاب یک هتل در حد استاندارد فعال بوده و چندین مسافرخانه نیز به این امر اختصاص دارد. محدوده همجوار مجموعه تخت سلیمان فاقد فضاهای اقامتی مجهز مانند هتل و مهمانپذیر می باشد. نزدیکترین هتل به مجموعه تخت سلیمان، در شهر تکاب در 40 کیلومتری مجموعه قرار دارد.
در حال حاضر در شهر تکاب هتل سه ستاره توسط بخش خصوصی و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در دست احداث می‌باشد. همچنین احداث هتل 5 ستاره ای در نزدیکی مجموعه تخت سلیمان در مجاورت روستای احمد آباد علیا توسط بخش خصوصی در دست اجرا است که پی ریزی اولیه و فنداسیون آن انجام شده است. بر اساس اعلام مجری طرح این هتل 5 ستاره با هزینه زیاد در 10 طبقه احداث خواهد شد.
علاوه بر موارد بالا در مجاورت محدوده تخت سلیمان با استقرار تعدادی کانکس و محوطه سازی جهت استقرار چادر و همچنین در مجموعه آبگرم با ایجاد آلاچیق فضاهای اقامتی موقت جهت استقرار و اقامت شبانه مسافرین به سایت ایجاد شده است که از نظر کی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...