پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل کلیدی موفقیت بازاریابی در شرکت های تبلیغاتی با استفاده از مدل7s (مطالعه موردی:شرکت صبا ویژن) |
تیر ماه ۱۳۹4
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده و استاد راهنما در سایت درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده
در این تحقیق به شناسایی و رتبه بندی عوامل موثـر در موفقیـت بازاریـابـی شرکت های تبلیغاتی با استفاده از مدل 7s مکنزی پرداخته شد.در ابتدا متـون و ادبیـات پیرامـون بازاریـابـی مورد مطالعـه قرار گرفت،سپس مدل مفهومی تبیین گردید.سپس پرسشنامه ای با استفاده از نظرات استاد راهنما و مشاور و خبرگان بازاریابی تدویـن گردید و بین جامعه آماری تحقیق که 50 نفر از کارکنان و مدیران شرکت صبا ویژن بود توزیع گشت.پایایـی به دست آمده برای این پرسشنامه بر اساس الفای کرون باخ 0.83 به دست آمد و برای تجزیه و تحلیـل داده ها از روش سر شمـاری و آزمـون میـانگیـن استفـاده گشـت و مشخـص شد که 7 عامل اصلی و 20 عامـل فرعی در موفقیت بازاریابی شرکتهای تبلیغاتی موثر هستند.
کلید واژهها: بازاریابی، مدل 7sمکنزی، شرکت صبا ویژن
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات تحقیق 1
مقدمه 2
بیان مساله 2
اهداف تحقیق 6
هدف اصلی 6
اهداف فرعی 6
فرضیات تحقیق 7
کلیات روش تحقیق 7
قلمرو تحقیق 8
کاربرد های متصور از تحقیق 8
تعریف مفاهیم واصطلاحات تحقیق 9
فصل دوم: مبانی نظری و بررسی پیشینه تحقیق 11
مقدمه 12
تعریف بازاریابی 12
فلسفه های بازاریابی 16
ابعاد بازاریابی 20
دامنه های بازاریابی 24
انواع بازاریابی 26
بازاریابی ویروسی 26 انواع بازاریابی ویروسی 28
بازاریابی الکترونیکی 32
بازاریابی چریکی 34
اصول بازاریابی چریکی 35
بازاریابی رابطه مند 36
بازاریابی اجتماعی 38
بازاریابی چند سطحی 38
استراتژی های بازاریابی 38
انواع استراتژی های بازاریابی 39
آمیخته بازاریابی 41
مدل 7s مکنزی 47
پیشینه تحقیق 54
شرکت صبا ویژن 58
مدل مفهومی تحقیق 59
فصل سوم: روششناسی تحقیق 60
مقدمه 61
روش تحقیق 61
ویژگی روش توصیفی 62
گامهای تحقیق 63
جامعه آماری 63
جامعه آماری مورد بررسی 64
ابزار گردآوری داده ها 64
روایی و پایایی 66
آزمون روایی 66
آزمون پایایی 67
روش آماری تجزیه و تحلیل داده ها 68
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادههای تحقیق 69
مقدمه 70
توصیف دموگرافیک نمونه های تحقیق 71
جنسیت پاسخ دهندگان 71
سن پاسخگویان 72
سطح تحصیلات پاسخگویان 73
سابقه کاری 74
تحلیل دادههای کمی تحقیق 75
توزیع فراوانی نمونه ها 76
رتبه بندی عوامل تاثیرگذار 77
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات 80
مقدمه 81
یافته های مربوط به تجزیه و تحلیل پرسشنامه با استفاده از آزمون میانگین 81
فرضیه اصلی پژوهش 82
قرضیات فرعی پژوهش 82
بحث و جمع بندی 84
پیشنهادات تحقیق بر اساس مبانی نظری، سوالها وفرضیه های تحقیق 84
پیشنهادات کاربردی 88
پیشنهادات جهت تحقیقات آینده 89
منابع 90
پیوست 1 100
فهرست جداول و اشکال
جدول 2‑1- خلاصه تحقیقات صورت گرفته در زمینه مدل 7s مکنزی 55
جدول 4‑1- فراوانی متغیر جنسیت 71
جدول 4‑2- فراوانی متغیر سن 72
جدول4‑3- فراوانی متغیر تحصیلات 73
جدول4‑4- فراوانی متغیر سابقه کاری 74
جدول 4‑5- نتایج آزمون فریدمن 78
جدول4-6 رتبه بندی عوامل تاثیرگذار از طریق آزمون فریدمن 78
شکل 2‑1- مدل 7sمکنزی 48
شکل 2‑2- مدل مفهومی تحقیق 54
شکل 4-1- فراوانی متغیر جنسیت 72
شکل 4-2- فراوانی متغیر سن 73
شکل4-3- فراوانی متغیر تحصیلات 74
شکل 4‑4- فراوانی متغیر سابقه کاری 75
شکل4‑5- رتبه بندی عوامل تاثیر گذار با آزمون فریدمن 79
فصل اول
کلیات تحقیق
1.
مقدمه
این پژوهش با توجه به اهمیت روز افزون مسئله بازاریابی به عنوان یک عامل مهم در زمینه موفقیت شرکتهای تبلیغاتی می پردازد. با توجه به این مهم، این فصل با ارائه توضیحاتی کلیدی از آنچه در سایر فصول خواهد آمد خواننده را با چکیده ای از مطالبی که در این پایاننامه آمده است آشنا میسازد و در درک آن کمک شایانی میرساند. لذا در این فصل ابتدا بیان مسئله و ضرورت تحقیق پرداخته خواهد شد و سپس اهداف اصلی و فرعی و همچنین فرضیات پژوهش بیان میشوند. سپس مفاهیم و نظریه ها و تعاریفی که در زمینه مدل7s وجود دارند پرداخته خواهند شد. پس از آن روش تحقیق استفاده شده در این پژوهش به اختصار بیان میگردد و در نهایت قلمرو پژوهش مطرح می گردد. به این ترتیب خواننده کلیاتی از تمام مطالب موجود در این پایاننامه را با مطالعه این فصل اشنا خواهد شد.
1-2-بیان مساله و ضرورت تحقیق
مسئله بازاریـابی و فــروش محصــول و خدمــات یکی از چالش های اسـاسـی پیش روی شـرکت های امروزی است. دشواری ایجاد یک موقعیــت مناسب در بــازار و حفظ روابــط تجــاری ملی و بین المللی یکی از موانع مهم بر سر راه توسعــه شرکت هـای کوچک و متوسط است. در این میــان بسیاری از شرکت های نوپای فناور بیش از آنکه بازار محور باشند، تولید محور و فناوری محـورنــد و امکان صــرف انــرژی، زمان و منابع جهت شناسایی فرصـت های بازار و چگونگی نفوذ در بازار را ندارند (چورو و اندرسون[1]، 2006). همینطور در دنیای رﻗﺎﺑﺘـﻲ اﻣﺮوز، ﺳـﺎزﻣﺎن ﻫﺎ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺑﻘــﺎی ﺧﻮد ﻧﻴﺎز ﺑﻪ اﺳـﺘﻔﺎده از ﻓﻨــﻮن ﺑﺎزارﻳـﺎﺑـﻲ و ﻧﻴﺰ ﺗﺤﻘﻴـﻘـﺎت ﺗﺨﺼﺼـﻲ ﺑﺎزارﻳﺎﺑـﻲ دارﻧﺪ . ﺑﺮرﺳــﻲ ﻫﺎ ﻧـﺸﺎن داده اﺳـﺖ ﻛـﻪ ﻧﺎﻣﻮﻓﻖ ﺑﻮدن ﺷﺮﻛﺘﻬﺎ از ﻧﺎﺗﻮاﻧﻲ آﻧﻬﺎ در ﺑﻬﺮه ﮔﻴﺮی از ﻓﻨــﻮن ﺑﺎزارﻳــﺎﺑـﻲ ﻧﺸﺄت می گیرد .(فخیمی آذر،1390)
اﻳﻦ ﺷﺮکت ﻫﺎ ﺗﺤﻮﻻت ﺑﺎزار و ﺗﻐﻴﻴﺮات اﻟﮕﻮی ﻣﺼﺮف ﻣﺸﺘـﺮﻳــﺎن را ﻧﺎدﻳﺪه میگرفتند و ﺑﻪ ﺟﺎی روی آوردن ﺑﻪ ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ ﭘﻴﺸﺮﻓﺘﻪ، ﺑﻪ ﻓﺮوش ﻣﻲ ﭘﺮداﺧﺘﻨـﺪ و ﻛـﺴﺐ سـود بیشتـر را ﺑﺮ رﺿـﺎﻳﺖ ﻣﺸﺘــﺮﻳـﺎن ﺗﺮﺟﻴﺢ ﻣﻲ دادﻧﺪ . ﺑﺎزارﻳـﺎﺑـﻲ در ﻋـﻴﻦ ﺣــﺎل ﻳـﻚ ﺟﻨﮓ اﺳﺖ، ﻣﻨﺘﻬﻲ ﻧﻪ ﺟﻨـﮓ ﺑﺎ اﺳﻠﺤـﻪ و ﻳﺎ ﺗﻔﻨﮓ ﺑﻠﻜــﻪ ﭼﻨﺎﻧﻜـﻪ آﻟﺒﺮت اﻣـﺮی در اﻳــﻦ راﺑﻄـــﻪ میگوید که ﺑﺎزارﻳـﺎﺑـﻲ ﻳﻚ ﺟﻨﮓ ﻣﺘﻤﺪﻧـﺎﻧـﻪ اﺳﺖ ﻛﻪ در اﻏﻠﺐ اﻳﻦ ﻧﺒﺮدﻫـﺎ، ﺷـﺮﻛﺘـﻬﺎ و ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬـﺎﻳﻲ ﻣﻮﻓﻖ می ﺷﻮﻧﺪ ﻛﻪ از ﻛﻠﻤـﺎت، ایـده ها و ﻧﻈـﻢ ﻓﻜﺮی ﻣﻄﻠﻮب ﺗﺮی استفاده می ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ، ﺑﻪ ﻋﺒﺎرت دﻳﮕﺮ دارای ﻣـﺪﻳـﺮﻳـﺖ ﺑﺎزارﻳـﺎﺑـﻲ ﺑـﻪ روز و ﻣﻨـﺴﺠـﻤـﻲ ﺑﺎﺷـﻨﺪ ﺗـﺎ ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪ در ﻣﺒﺎرزه ﺑﺎ ﺻﺤنه ﻫﺎی رﻗﺎﺑﺖ ﮔﺎم ﺑﺮدارﻧﺪ ) کنستاندینیس،124:2004)
طبق تعریف، بازاریابـی فرایندی مدیریتـی ـ اجتماعی است که بوسیله آن افراد و گروه هــا از طریق تولید و مبادله کالا با یکدیگر برای تامین نیازهـا و خواستـه های خود اقـدام می کنند (کاتلر ، 1997؛ ونوس و همکاران، 1389). بازاریابی، فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواستـه ها از طریـق فرایند مبادله است (روستا و همکاران 1387). بازاریابـی اثــر بخش نیازمنــد دانش
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1398-07-25] [ 07:36:00 ب.ظ ]
|