لیست همه پایان نامه های دانلودی(فایل متن کامل) رشته مدیریت         

 
 
واحد تحلیل
شرکتها
شرکتها
منابع
سطح تحلیل
صنایع
صنایع
گروه های استراتژیک
شرکتها
منابع اصلی مزیّت رقابتی
تبانی میان شرکتها
قدرت بازار/ چانه زنی
تمرکز
قدرت بازار از طریق عضویت در یک صنعت جذاب
منابع ویژه
نوع منافع
انحصار
انحصار ضمنی
ریکاردین، انحصار، شومپترین
مکانیزمهایی که مزیّت ها را حفظ میکنند
موانع ورود:
مزیّت مقیاس
تمایز محصول
ادغام عمودی
کنترل کانال های توزیع
مداخله دولت
موانع ورود:
مزیّت مقیاس
تمایز محصول
برند
هزینه های تغییر
نیاز به سرمایه
دسترسی به کانال های توزیع
مزیّت هزینه مطلق
سیاست دولت
موانع جایگاه منابع:
منابع- غیر قابل تقلید بودن و غیر قابل جایگزینی
مکانیزمهای منزوی کردن(انحصار):
ارتباط درونی منابع
کارایی توده منابع
ابهام علی
پیچیدگی اجتماعی
پیشینه
عامل فشردگی زمان
رفتار شرکت
چشم پوشی شده (رفتار شرکت بوسیله ساختار صنعت تعیین میشود)
لازم (مثل انتخاب یک جایگاه قابل دفاع)
بطور ارادی
ناهمگنی منابع
درجات ناهمگنی مشخص شده ولی بی ارتباط بامزیّت (ساختار صنعت به تنهایی مزیّت را تعیین میکند)
ناهمگنی ممکن است موجود باشد ولی معادل بااجرای فعالیت های زنجیره ارزش است(قدرت زنجیره ارزش مزیّت را تعیین میکند)
ناهمگنی منابع میتواند مزیّت رقابتی را حفظ کند
دلایل تعیین استراتژی
برپاکردن موانع ورود برای محدود کردن رقابت به منظور حفظ سود صنعت
برپاکردن موانع ورود برای کم کردن تهدیدات از سوی پنج نیرو به منظور حفظ سود صنعت
بر پا کردن موانع جایگاه منابع برای محدود کردن کپی برداری از منابع رقابتی به منظور حفظ سودآوری شرکت
2-4-5) چند مدل نمونه از رویکرد مبتنی بر منابع
عناصر حیاتی رویکرد RBV، منابع کلیدی شرکت و نقش مدیریت در تبدیل این منابع به جایگاه مزیّت رقابتی پایدار است که منجر به عملکرد برتر در بازار میشود. یک مدل پایهای از مزیّت رقابتی پایدار که این ارتباطات را نشان میدهد در شکل زیر ارائه شده است. این مدل نشان میدهد که همه منابع اهمیت یکسانی در دستیابی به مزیّت رقابتی ندارند و مدیریت نقشی حیاتی در دستیابی به این هدف بر عهده دارد. (Fahy, 2000,p102)
انتخاب های استراتژیک مدیریت
شناسایی منابع
ایجاد/ محافظت منابع
گسترش منابع
منابع کلیدی
دارایی های ملموس
قابلیت ها
ارزش
موانع برای کپی برداری
قابلیت تملک
ارزش برای مشتریان
عملکرد برتر
عملکرد بازار
عملکرد فروش
عملکرد مالی
دارایی های ناملموس
مزیّت رقابتی پایدار

شکل 2- 23) مدل مبتنی بر منابع از مزیّت رقابتی پایدار (p102،2000،Fahy)
اسپانوس و لیوکاس در سال 2001 یک مدل مرکب را برای شناسایی تاثیر نسبی عوامل صنعت و شرکت، بر عملکرد شرکت ها ارائه کردند. همان طور که در شکل(2-23) نشان داده شده، این مدل روابط بین منابع، استراتژی، نیروهای صنعت و عملکرد شرکت هم از نظر عملکرد در بازار و هم از نظر سودآوری را نشان میدهد. در این مدل سه نوع رابطه تشریح شده است. در نوع اول، اثرات مستقیم استراتژی بر عملکرد شرکت را داریم (مسیر a در شکل). به این معنی که وقتی شرکت برای مشتریان ارزش ایجاد میکند (از طریق رهبری هزینه یا تمایز) این کار بر عملکردش تاثیر میگذارد. در نوع دوم، اثرات صنعت (مسیر b و c)، مولفه استراتژی رقابتی مدل را تشکیل میدهد. مدل فرض میکند که اثرات مستقیم صنعت بر عملکرد شرکت (مسیر b)، از نوع استراتژیهای جایگاهیابی تدافعی ناشی میشود که با هدف محافظت از شرکت در برابر نیروهای رقابتی انجام میشود. نیروهای صنعت هم به نوبه خود از استراتژی تهاجمی شرکت تاثیر میگیرند (مسیر c). اثرات غیر مستقیم صنعت (مسیر b*c) هم از اثرات ترکیبی نوع تهاجمی جایگاهیابی و توازن نسبی نیروهای رقابتی، ناشی میشود.
ارتباط نوع سوم، تحت عنوان اثرات داراییها، به رویکرد مبتنی بر منابع تعلق دارد. در مدل، یک اثر مستقیم بین داراییها و عملکرد شرکت وجود دارد. این اثر، مستقل از استراتژی، تحت عنوان اثر کارایی (مسیر d)، اثر تملک منابع برتر بر عملکرد شرکت است. مسیر e هم اثر داراییهای شرکت بر استراتژی (رهبری هزینه یا تمایز) است. در نهایت هم یک اثر ترکیبی از توانایی شرکت برای توسعه و اصلاح استراتژیاش وجود دارد که این توانایی ناشی از ارزش منابع در دسترس است (مسیر a*e).
نیروهای صنعت
(موانع ورود، شدت رقابت،…)
تمایز نوآوری
رهبری هزینه
سودآوری
اثرات مستقیم صنعتb:
اثرات استراتژیa:
اثرات مستقیم دارایی های سازمانd:
اثرات غیرمستقیم دارایی های سازمانa*e:
اثرات غیرمستقیم صنعتb*c:
e
عملکرد در بازار
استراتژی
دارایی های سازمان
بازاریابی

 تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی

برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  jemo.ir  مراجعه نمایید
رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات - برند - مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

فنی
تمایز بازاریابی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...