رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات - برند - مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان
Efficiency بهره وری

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

در صنعت بانکداری دو گونه متداول اینترنتی وجود دارد که عبارت اند از : بانک های الکترونیکی و شعب الکترونیکی.
بانک الکترونیکی ، موسسه ای بانکی است که تنها بر روی اینترنت وجود دارد. این ساختار این امکان را می دهد که بانکی بدون اسناد متداول کاغذی ، محدودیت های جغرافیایی و بدون داشتن ساعت آغاز و پایان کار در گوشه و کنار جهان به وجود آید. در سوی دیگر شعبه الکترونیکی ، بانکی سنتی است که خدماتی را بر روی شبکه اینترنت به مشتریان خود ارائه می کند. اگرچه بانک های الکترونیکی به تدریج جایگاه خود را بین عموم گسترش می دهند ، اما تحلیل گران بر این باورند که حداقل در آغاز ، مشتریان استفاده از شعب الکترونیکی را به بانک های الکترونیکی ترجیح می دهند (شعبانی ایلانی ،1386).
2-2-12. بانکداری الکترونیکی و نقش آن در کیفیت خدمات
خدمات الکترونیکی را خدمات اطلاعاتی تعاملی نیز تعریف می کنند که از یک طرف اطلاعات مشتریان که از طریق فرایند خدمات الکترونیکی جمع آوری شده است می تواند توسط تامین کنندگان این خدمات گردآوری و تجزیه و تحلیل شوند و به عنوان مبنایی برای خدمات سفارشی مشتریان مورد استفاده قرار گیرند و از طرفی دیگر تبادل خدمات الکترونیکی و تحویل آن ها برای مشتریان می تواند از طریق مبادله اطلاعات با تامین کنندگان خدمت انجام شود.
در میان تمامی صنایع ، به علت تلاش سازمان ها برای حفظ مزایای رقابتی خود در بازار ، کیفیت خدمات هم چنان به صورت یک عامل کلیدی و مهم باقی مانده است. به دلیل آن که خدمات مالی به ویژه بانک ها با محصولاتی تقریبا یکسان در بازار به رقابت می پردازند ، کیفیت این خدمات به عنوان وسیله پایه و اصلی برای رقابت به شمار می آید به گونه ای که کیفیت به عنوان مهم ترین عامل موفقیت خدمات مالی نوین محسوب می گردد. به طور کلی بانک هایی که اقدام به عرضه خدمات با کیفیت بالاتر می کنند در زمینه بازاریابی از شرایط بهتری برخوردارند چرا که عرضه خدمات با کیفیت ارتقاء یافته ، سود بیشتر ، حفظ مشتریان و سهم بیشتر از بازار را به همراه می آورد.
توسعه شگفت انگیز فن آوری اطلاعات و ارتباطات جهان و به تبع آن دنیای بانکداری را به سرعت دگرگون ساخته است. همان طور که ذکر شد ، خدمات بانکداری الکترونیکی به شیوه های گوناگون از جمله بانکداری خانگی ، بانکداری موبایل ، خودپرداز ، فروش نقطه ای و بانکداری اینترنتی قابل ارائه است. آمارها مبین رشد روزافزون و چشمگیر بانکداری الکترونیکی در جهان است. فراگیری این تکنولوژی موجب توسعه زیر ساخت ها ، رشد فراگیر فن آوری های مرتبط و تدوین استاندارد ها در سطح بین المللی شده است. از سوی دیگر مزایای بانکداری الکترونیک در ارائه خدمات با کیفیت بهتر به مشتریان و بهبود شاخص بهره وری در بانک ها توجه محققین زیادی را در جهان به خود معطوف کرده است. بانک ها می توانند برای ارائه خدمات با کیفیت برتر از ابزارهایی که در این راه می تواند به آن ها کمک کند ، به مهندسی کیفیت خدمات خود اقدام کنند. ماهیت تعاملی بانکداری الکترونیک فرصتی را برای دستیابی به درک عمیق تر مشتریان ایجاد می نماید. برای موفق شدن در عرصه بانکداری الکترونیک ، ضروری است که شرکت ها اساس و اصول داخلی شان را برای موثر و قابل اجرا بودن تغییر دهند. نحوه جدیدی از تجارت مشتمل بر اجتماع وفق یافته شرکت ، تکنولوژی و فرایندها بایستی شکل بگیرد. بنابراین یک موضوع مهم ، مهندسی مجدد فرایندهای شرکت می باشد که فرایندهای مربوط به فن آوری را در بر می گیرد. توسعه یکپارچگی و بهبود خدمات مالی برای تطابق با نیاز مشتری باید یک موضوع فعال رقابتی بین بخش مالی سازمان ها باشد. از سوی دیگر بانک ها باید با شناخت تطابق یا اختلاف میان دیدگاه های مشتریان با کیفیت و نحوه ارائه خدمات در خصوص بانکداری الکترونیک و هم چنین تشخیص علل ایجاد اختلاف به منظور کاهش آن و تلاش در جهت نزدیک سازی دیدگاه ها و بهبود نقاط ضعف سیستم به منظور افزایش رضایتمندی مشتریان از کیفیت خدمات ارائه شده ، به عنوان مزیتی استراتژیک برای بانک ، استفاده کنند.
2-2-13. امنیت
قابلیت اعتماد بخش اصلی و اساسی برای کیفیت محصول یا خدمت است. برای هدایت مذاکرات از طریق یک شبکه باز که ممکن است شامل ارزش های پولی قابل ملاحظه باشد. توجه به جنبه امنیت و اعتماد و محرمانه بودن از موضوعات اساسی و مهم است(لیائو و چانگ ، 2002).
استفاده از اینترنت در بانکداری الکترونیکی همیشه مزایا و فرصت های فراوانی را فراهم می کند ، اما ریسک های امنیتی گوناگون را نیز به همراه دارد. در بانکداری آن لاین که مبتنی بر اینترنت است نیز به دلیل استفاده مشتریان از رایانه های مختلف ، خطرات مختلف بانک ها را تهدید می کند (طالب ،1388).
اطمینان در مورد امنیت تا جایی است که بانکداری الکترونیکی ایمن بودن اطلاعات مالی و شخصی افراد را تضمین می کند.
در بانکداری الکترونیکی تمام تراکنش ها در یک سرور مطمئن بانک انجام می شود. بانک تمام داده ها و نرم افزارهای لازم را برای انجام تراکنش ها دارد. مشتریان وارد نرم افزارهای بانکداری الکترونیکی می شوند و از مزیت های خدمات بانکداری الکترونیکی بهره مند می شوند. خدمات معمولی بانک شامل دسترسی به حساب کاربری و بازنگری آن ، انتقال پول بین حساب ها و پرداخت صورت حساب ها است.
به علاوه مشتریان در مورد توانایی اعتماد به خط مشی های محرمانه بانکداری الکترونیکی نیز شک دارند. اعتماد اثر چشمگیری در تمایل مشتر
یان به استفاده از تبادلات بر خط پول و اطلاعات حساب شان دارد. محرمانه بودن یک بعد مهم است که بر قصد و نیت مردم و خصوصا کسب و کارها در پذیرش سیستم های تبادل الکترونیکی اثر می گذارد. در این مورد یک روش برای اندازه گیری کیفیت خدمات الکترونیکی ارائه کرده اند که 11 بعد را معرفی می کند ، دسترسی ، راحتی در شناسایی مسیر ، کارایی ، انعطاف پذیری ، قابلیت اعتماد ، شخصی سازی ، امنیت و محرمانه بودن، پاسخ گو بودن ، اطمینان ، زیبایی محتوا و ارزش اطلاعات (زیمتال و دیگران ،2000).
2-2-13-1. امنیت در بانکداری الکترونیک
روش های حفاظت امنیتی که توسط بانک ها پیشنهاد می شود و مشتریان نیز انتظار آن ها را دارند ، شامل موارد زیر است:
واضح و مشخص بودن آدرس دقیق وب سایت تایید شده موسسه پولی و مالی در نشریات بانک.
تایید و تصدیق وب سایت از طریق گواهی نامه های دیجیتالی
نمایش شواهد حفاظت های امنیتی در صفحه نمایش ( مثل آیکون قفل)

 
 
حفاظت PIN و رمز عبور

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...