پایان نامه تدوین و استانداردسازی بسته آموزش بومی مهارتهای ارتباطی والد-کودک بر مبنای آسیبشناسی تعاملی |
تعیین شدن آسیبهای تعاملی والد-کودک
تعیین شدت آسیبهای تعاملی مادر- کودک
تعیین شدت آسیبهای تعاملی پدر- کودک
تعیین میزان تفاوت آسیبهای تعاملی مادر- کودک با آسیب تعاملی پدر- کودک
تدوین بسته آموزشی در خصوص مهارتهای ارتباطی والد –کودک
استانداردسازی بسته آموزشی در خصوص مهارتهای ارتباطی والد- کودک
1-6- سوالهای پژوهش
از نقطه نظر کیفی چه آسیبهایی در تعامل مادر -کودک وجود دارد؟
از نقطه نظر کیفی چه آسیبهایی در تعامل پدر – کودک وجود دارد؟
از نقطه نظر کمی چه آسیبهایی در تعامل والد – کودک وجود دارد؟
آسیبهای تعاملی والد-کودک از نظر شدت چگونه است؟
از نقطه نظر کمی چه آسیبهایی در تعامل مادر – کودک وجود دارد؟
آسیبهای تعاملی مادر با کودک از نظر شدت چگونه است؟از نقطه نظر کمی چه آسیبهایی در تعامل پدر – کودک وجود دارد؟
آسیبهای تعاملی پدر با کودک از نظر شدت چگونه است؟
بین آسیبهای تعاملی مادر – کودک و پدر- کودک چه تفاوتی وجود دارد؟
تدوین بسته آموزشی مهارتهای ارتباطی والد -کودک شامل چه مهارتهایی میباشد؟
آیا بسته آموزشی مهارتهای ارتباطی والد – کودک از نظر متخصصان استاندارد است؟
1ـ7ـ تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها و اصطلاحات
1-7-1- تعاریف مفهومی
1-7-1-1- آسیبشناسی تعاملی
بررسی آسیبهایی که در تعاملات افراد و فعالیتهای بین فردی که در آن یک شخص بر شخص دیگر اثر میگذارد (تبریزی و همکاران، 1385، صفحه 196) – رخ میدهد.
1-7-1-2- مهارتهای ارتباطی
مهارتهای ارتباطی به رفتارهایی اطلاق میشود که به فرد کمک میکند عواطف و نیازمندیهای خود را به درستی بیان کند و به اهداف بین فردی دست یابد (میرزایی و همکاران، 1389، صفحه 90).
1-7-1-3- رابطه والد-کودک
رابطه والد کودک شامل ترکیبی از رفتارها، احساسات و انتظارات که منحصر به والدین و کودک میباشد و در تمامی مراحل رشد فراگیر میباشد (برک، 2001، صفحه 366).
1-7-1-4- استانداردسازی
سایت های دیگر :
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-03-01] [ 07:23:00 ق.ظ ]
|