1-4- اهداف تحقیق…………………………………………………………………………………………. 5
1-4-1- هدف اصلی تحقیق………………………………………………………………………….. 5
1-4-2- اهداف ویژه تحقیق……………………………………………………………………… 6
1-5- فرضیه‏های تحقیق:………………………………………………………………………………… 6
1-5-1- فرضیه اصلی تحقیق………………………………………………………………………. 6
1-5-2- فرضیه‏های فرعی……………………………………………………………………………. 6
1-6- مدل مفهومی پژوهش……………………………………………………………………………… 6
1-7- قلمرو انجام پژوهش……………………………………………………………………………. 8
1-7-1- قلمرو موضوعی پژوهش…………………………………………………………………. 8
1-7-2- قلمرو مکانی………………………………………………………………………………… 8
1-7-3- قلمرو زمانی………………………………………………………………………………… 8
1-8- تعریف مفهومی متغییرها…………………………………………………………………… 9
1-8-1- تعاریف مفهومی……………………………………………………………………………. 9
1-8-2- تعاریف عملیاتی……………………………………………………………………….. 10
فصل دوم: ادبیات نظری و پیشینه تحقیق
2-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………. 12
2-2- مبانی نظری…………………………………………………………………………………………. 12
2-2-1- مفهوم چابکی………………………………………………………………………………. 12
2-2-2- تعاریف چابکی……………………………………………………………………………. 15
2-2-3- مدل جامع چابکی……………………………………………………………………….. 16
2-2-4- رابطه فرایند و چابکی سازمانی………………………………………… 17
2-2-5- قابلیتهای چابکی……………………………………………………………………… 18
2-2-6- مزایای حاصل از بهبود و افزایش سطح چابکی سازمانی. 22
2-2-7- ابزارهای سازمان برای تحقق چابکی………………………………….. 23
2-2-8- ماهیت فناوری اطلاعات…………………………………………………………….. 24
2-2-9- تاریخچه پیدایش و تحول فناوری اطلاعات…………………………. 26
2-2-10- نقش فناوری دررقابت پذیری……………………………………………….. 26
2-2-11- ارتباط فناوری اطلاعات وارتباطات و چابکی………………… 27
2-3- مطالعات گذشته………………………………………………………………………………….. 31
2-3-1- مطالعات گذشته در داخل کشور…………………………………………….. 31
2-3-2- مطالعات گذشته در خارج کشور…………………………………………….. 32
فصل سوم: روش شناسی پژوهش
3-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………. 34
3-2- روش شناسی پژوهش……………………………………………………………………………… 34
3-3- متغیرهای تحقیق………………………………………………………………………………… 35
3-4- جامعه و نمونه آماری…………………………………………………………………….. 35
3-5- روشهای جمع‌آوری اطلاعات………………………………………………………………… 36
3-6- روایی و پایایی پرسشنامه……………………………………………………………. 37
3-7- روش تجزیه و تحلیل داده ها……………………………………………………….. 38
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………. 41
4-2- توصیف نمونه ها ( اطلاعات دموگرافیک)……………………………………. 41
4-2-1- آخرین مدرک تحصیلی…………………………………………………………………. 41
4-2-2- سنوات خدمت………………………………………………………………………………… 42
4-2-3- جنسیت……………………………………………………………………………………………. 43
4-3- آمار استنباطی و آزمون فرضیه ها…………………………………………….. 44
4-3-1- تحلیل های آماری استنباطی…………………………………………………. 45
4-3-2- بررسی فرض نرمال بودن متغیرهای وابسته ) پاسخگویی، شایستگی، انعطاف پذیری، سرعت) و متغیر مستقل (‌فناوری اطلاعات و ارتباطات) با استفاده از آزمون کولموگرف- اسمیرنوف (K- S)……………………………… 46
4-3-3- بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) بر چابکی سازمانها………………………………………………………………………………………………………………………….. 47
4-3-4-‌‌فرضیه اول: فناوری اطلاعات و ارتباطات‌(ICT) بر قدرت پاسخگویی سازمان تاثیر مثبت و معنادار دارد‌. 48
4-3-5- فرضیه دوم: فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) ب   برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید ر شایستگی سازمان تاثیر مثبت و معنادار دارد…………………………………………………………………. 49
4-3-6- فرضیه سوم:‌ فناوری اطلاعات و ارتباطات‌(ICT) بر انعطاف‌پذیری (‌قدرت پذیرش سازمان) تاثیر مثبت و معنادار دارد………………………………. 51
4-3-7- فرضیه چهارم‌:‌فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) بر سرعت (تیزی) سازمان تاثیر مثبت و معنادار دارد………………………………………………….. 53
4-4- مدل ساختاری (فرضیه اصلی) پژوهش با استفاده از آمار Amos 55
4-4-1- تحلیل عاملی تائیدی………………………………………………………………. 55
4-4-2- برازش اول مدل: با حذف سوال های لازمه که در بهبود برازش مدل موثرند:…………………………………………………………………………………………………………… 58
4-4-3- شاخص‌های برازش مدل کلی……………………………………………………… 58
4-4-4- برازش( نهایی) مدل با اتصال خطاها به یکدیگر……….. 59
4-4-5- شاخص‌های اصلاحی برازش مدل کلی…………………………………………… 60
فصل پنجم : نتیجه‌گیری و پیشنهادهای پژوهش
5-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………. 62
5-2- خلاصه پژوهش…………………………………………………………………………………………. 62
5-3- نتایج حاصل از بررسی فرضیه های پژوهش…………………………………. 62
5-4- پیشنهادات کاربردی بر مبنای فرضیه های تحقیق………………….. 64
5-5- پیشنهاد به پژوهشگران آتی………………………………………………………….. 65
5-6- محدودیت های پژوهش…………………………………………………………………………. 66
منابع و ماخذ……………………………………………………………………………………………….. 67
پیوست……………………………………………………………………………………………………………….. 70


فهرست جداول
جدول 2-1: شاخص های چابکی ( زنجیر چی و همکاران ، 1388) برگرفته از قنبری و دیگران،1393…………………………………………………………………………………………………….. 22
جدول 3-1: برآورد جامعه و حجم نمونه……………………………………………………….. 36
جدول 3-2: شرح سوالات…………………………………………………………………………………… 36
جدول3-3: آلفای کرونباخ…………………………………………………………………………….. 38
جدول4-1: توزیع فراوانی مربوط به آخرین مدرک تحصیلی پاسخ دهندگان.. 42
جدول 4-2: توزیع فراوانی مربوط به سنوات خدمت…………………………………….. 43
جدول 4-‌3‌: توزیع فراوانی مربوط به جنسیت پاسخ دهندگان…………………….. 44
جدول4-5‌: خلاصه نتایج نرمال بودن داده های متغیر وابسته…………………… 47
جدول4-6‌: خلاصه نتایج نرمال بودن متغیر مستقل……………………………………….. 47
جدول 4-7: شاخص های کفایت تحلیل رگرسیون……………………………………………….. 48
جدول 4-8: آزمون F ( تحلیل واریانس ) جهت معنادار بودن رگرسیون……. 48
جدول4-9: معنادار بودن ضرایب رگرسیونی…………………………………………………… 49
جدول4-10: شاخص های کفایت تحلیل رگرسیون……………………………………………….. 49
جدول4-11: آزمون F ( تحلیل واریانس ) جهت معنادار بودن رگرسیون……. 50
جدول4-12: معنادار بودن ضرایب رگرسیونی…………………………………………………. 51
جدول4-13: شاخص های کفایت تحلیل رگرسیون……………………………………………….. 51
جدول4-14: آزمون F ( تحلیل واریانس ) جهت معنادار بودن رگرسیون……. 52
جدول4-15: معنادار بودن ضرایب رگرسیونی…………………………………………………. 53
جدول4-16: شاخص های کفایت تحلیل رگرسیون……………………………………………….. 53
جدول 4-17: آزمون F ( تحلیل واریانس ) جهت معنادار بودن رگرسیون…. 54
جدول 4-18: معنادار بودن ضرایب رگرسیونی……………………………………………….. 55
جدول4-19‌: شاخص‌های برازش مدل کلی…………………………………………………………….. 58
جدول4-20‌: شاخص‌های اصلاحی برازش مدل کلی……………………………………………….. 60

فهرست اشکال
شکل 1-1: مدل مفهومی پژوهش…………………………………………………………………….. 8
شکل 1-2: مدل شریفی و ژانگ…………………………………………………………………… 17
شکل 4-1: مدل ساختاری (فرضیه اصلی) پژوهش با ضرایب غیراستاندارد 57
شکل 4-2‌: مدل ساختاری (فرضیات فرعی) پژوهش با ضرایب غیراستاندارد 58
شکل 4-3‌: مدل اصلاحی پژوهش با ضریب غیراستاندارد………………………. 59

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...