2-4) یادگیری سازمانی……………………………………………………………………………………………… 27
2-4-1) ابعاد یادگیری سازمانی……………………………………………………………………………………. 31
2-4-1-1) تعهد مدیریتی……………………………………………………………………………………………. 32
2-4-1-2) دیدگاه سیستمی………………………………………………………………………………………… 36
2-4-1-3) انعطاف پذیری و آزمایش…………………………………………………………………………….. 40
2-4-1-5) انتقال و تکمیل دانش………………………………………………………………………………….. 44
2-5) نوآوری سازمانی………………………………………………………………………………………………. 49
2-6) نوآوری بازار…………………………………………………………………………………………………… 54
2-7) نوآوری و یادگیری سازمانی………………………………………………………………………………… 56
2-8) مدل مفهومی تحقیق…………………………………………………………………………………………… 58
2-9) تحقیقات مرتبط……………………………………………………………………………………………….. 59
2-9-1) تحقیقات داخلی……………………………………………………………………………………………. 59
2-9-2) تحقیقات خارجی………………………………………………………………………………………….. 62
فصل سوم: روش تحقیق………………………………………………………………………………………… 66
3-1) مقدمه…………………………………………………………………………………………………………….. 67
3-2) روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………. 67
3-3) جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………… 68
3-4) روش نمونه گیری……………………………………………………………………………………………… 68
3-5) روش و ابزار گردآوری اطلاعات…………………………………………………………………………… 72
3-5-1) روش کتابخانه ای………………………………………………………………………………………….. 72
3-5-2) روش میدانی………………………………………………………………………………………………… 73
3-6) روایی و پایایی پرسشنامه…………………………………………………………………………………….. 78
3-6-1) روایی………………………………………………………………………………………………………… 78
3-6-2) پایایی………………………………………………………………………………………………………… 79
3-7) روش تجزیه و تحلیل اطلاعات……………………………………………………………………………… 82
3-7-1) مدل معادلات ساختاری…………………………………………………………………………………… 82
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها………………………………………………………………………. 84
4-1) مقدمه…………………………………………………………………………………………………………….. 85
4-2) توصیف متغیرهای تحقیق…………………………………………………………………………………….. 86
4-3) آزمون کولمو گروف- اسمبرتوف (k-S) برای متغیر مزیت رقابتی………………………………….. 91
4-1) جدول همبستگی خطی بین متغیر های اصلی تحقیق…………………………………………………….. 93
4-6) مدل های تحقیق……………………………………………………………………………………………….. 93
4-6-1) مدل پایه تحقیق در حالت استاندارد…………………………………………………………………….. 93
4-6-2) مدل پایه تحقیق در حالت اعداد معنی داری…………………………………………………………… 94
4-6-3) بررسی شاخص های معنی داری و برازش مدل………………………………………………………. 98
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهاد ها………………………………………………………………………. 105
5-1) مقدمه…………………………………………………………………………………………………………….. 106
5-2) نتایج تجزیه و تحلیل………………………………………………………………………………………….. 106
5-2-1) آمار توصیفی……………………………………………………………………………………………….. 106
5-2-2) آمار استنباطی………………………………………………………………………………………………. 107
5-3)پیشنهاد کاربردی……………………………………………………………………………………………….. 108
5-4) محدودیتهای تحقیق…………………………………………………………………………………………… 111
5-5) پیشنهاد هایی برای تحقیقات آینده…………………………………………………………………………. 112
منابع و پیوست……………………………………………………………………………………………………… 113
منابع…………………………………………………………………………………………………………………….. 114برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید r />پیوست 1: پرسشنامه …………………………………………………………………………………………………. 120
پیوست 2: آلفای پرسشنامه …………………………………………………………………………………………. 124
پیوست 3: جدول case summery ……………………………………………………………………………. 127
چکیده انگلیسی……………………………………………………………………………………………………….. 129
 
 
 
 
 
 
اشکال…………………………………………………………………………………………………………………. صفحه
شکل 1-1) مدل مفهومی تحقیق……………………………………………………………………………………. 10
 
 
 
فرمول ها…………………………………………………………………………………………………………….. صفحه
فرمول 3-1) فرمول کوکران………………………………………………………………………………………… 68
فرمول 3-2) فرمول آلفای کرونباخ………………………………………………………………………………… 80
 
 
 
 
جدول ها…………………………………………………………………………………………………………….. صفحه
جدول 2-1) ابعاد یادگیری سازمانی………………………………………………………………………………. 48
جدول 3-1) نحوه توزیع پرسشنامه در هر شهر………………………………………………………………….. 70
جدول 3-2) درجه شعبه بانک ها………………………………………………………………………………….. 71
جدول 3-3) سابقه شعبه……………………………………………………………………………………………… 72
جدول 3-4) سوال های پرسشنامه و متغیرهای آن ……………………………………………………………… 74
جدول 3-5) آزمون کولموگراف – اسمیرنوف متغیر مزیت رقابتی در پیش آزمون……………………… 79
جدول 3-6) میزان آلفای پرسشنامه………………………………………………………………………………… 81
جدول 4-1) توصیف متغیر نوآوری سازمانی……………………………………………………………………. 86
جدول 4-2)توصیف متغیر حافظه سازمانی……………………………………………………………………….. 87
جدول 4-3) توصیف متغیر یادگیری سازمانی…………………………………………………………………… 88
جدول 4-4) توصیف متغیر نوآوری بازار…………………………………………………………………………. 89
جدول 4-5) توصیف متغیر مزیت رقابتی…………………………………………………………………………. 90
جدول 4-6) آزمون کولمو گروف- اسمیرنوف………………………………………………………………… 91
جدول 4-7) همبستگی خطی بین متغیرهای اصلی تحقیق……………………………………………………… 92
جدول 4-8) تحلیل مسیر…………………………………………………………………………………………….. 97
جدول 4-9) شاخص های برازش مدل های تحقیق…………………………………………………………….. 101
جدول 4-10) آزمون فرضیه ها…………………………………………………………………………………….. 104
نمودارها:                                    
نمودار4-1) هیستوگرام متغیرنوآوری سازمانی…………………………………………………………………… 86
نمودار 4-2) هیستوگرام متغیر حافظه سازمانی…………………………………………………………………… 87
نمودار 4-3) هیستوگرام متغیر یادگیری سازمانی……………………………………………………………….. 88
نمودار 4-4) هیستوگرام متغیر نوآوری بازار……………………………………………………………………… 89
نمودار 4-5) هیستوگرام متغیر مزیت رقابتی……………………………………………………………………… 90
نمودار 4-6) مدل پایه تحقیق در حالت استاندارد……………………………………………………………….. 93
نمودار 4-7) مدل پایه تحقیق در حالت اعداد معنی داری……………………………………………………… 95
نمودار 4-8) ضریب مسیر در مدل مفهومی………………………………………………………………………. 96
 
 
چکیده:
تداوم حیات هر سازمانی بستگی به تعامل پویای آن با محیط بیرونی و درونی دارد. بر اثر این تعامل تازه ترین اطلاعات و یافته های علوم و فنون بشری دریافت و منجر به تغییراتی در شیوه های عمل و رفتار سازمانی می گردد. به طور کلی هدف از این مطالعه بررسی تاثیر حافظه سازمانی و یادگیری سازمانی بر مزیت رقابتی سازمان ها می باشد. یادگیری سازمانی به عنوان یکی از زیر مجموعه های مدیریت دانش در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین نوآوری سازمانی و نوآوری بازار نیز از متغیرهای میانجی این تحقیق می باشند. جامعه آماری تحقیق را، شعب بانک ملی استان گیلان تشکیل می دهد که 138  شعبه می باشند. داده ها بوسیله پرسشنامه جمع آوری شده است و از طریق مدل معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج نشان دهنده ی  رابطه معنی دار بین یادگیری سازمانی و حافظه سازمانی با مزیت رقابتی بانک ملی است.
واژه های کلیدی:  حافظه سازمانی، یادگیری سازمانی، نوآوری سازمانی، نوآوری بازار، مزیت رقابتی
 
        

مقدمه:

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...