عنوان:
شبیه سازی سینتیکی تولید متانول از گاز سنتز
برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود
تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده
تولید متانول از مدتها پیش مورد توجه بسیاری از محققین بوده است. در کار حاضر با مقایسه منابع متعدد مشخص شده که انواع راکتورهای پیشرفته 3 فازی (راکتور بستر دوغابی، راکتور بستر ثابت گاز – مایع – جامد و راکتور بستر سیال) نیز می تواند در سنتز متانول به کار گرفته شود که از بازده و درجه تبدیل بالاتری نسبت به راکتورهای رایج برخوردارند. گرچه تاکنون مقیاس های فراگیر و با در نظر گرفتن همه جوانب انجام نگرفته است.
در این پروژه به منظور افزایش بازدهی تولید متانول مکانیسم این فرآیند مورد مطالعه قرار گرفته و اثر وجود گاز CO2 در خوراک فرآیند از جنبه نحوه دخالت آن در مکانیسم بررسی و مدلسازی گردیده است. نشان داده نشده که به دلیل فشار بالا و وجود مواد قطبی (H2O, CH3OH) در سیستم فرض گاز کامل صحیح نمی باشد زیرا ضرایب فوگاسیته متانول و آب و در نتیجه ض

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

رایب تصحیح بسیار کمتر از یک می باشند همچنین استفاده از قانون لوئیس نیز صحیح نمی باشد زیرا چنین فرضی به ویژه در دماهای پائین خطای زیاد به دنبال دارد. مشخص شد که برای انجام دقیق تر محاسبات (ضریب فوگاسیته ضریب تصحیح و به ویژه درجه تبدیل تعادلی) علاوه بر دما و فشار وابستگی به غلظت نیز در آنها منظور شده باشد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...