از سیستم های تولید پراکنده انرژی بخصوص میکروتوربین ها مورد توجه قرار گیرد. میکروتوربین ها، توربین های گازی هستند که انرژی الکتریکی را با توان بین 15kw تا 1000kw تولید می کنند. میکروتوربین ها به علت کوچکی حجم و راندمان مناسب و قابلیت بکارگیری در سییستم های تولید همزمان برق و حرارت سهم عمده ای در تولید پراکنده به خود اختصاص داده اند. با توجه به قیمت قابل رقابت برق تولیدی توسط میکروتوربین ها با نیروگاه های متعارف در این پایان نامه به چگونگی عملکرد سیستم chp در میکروتوربین و همچنین شناخت اجزاء آن و مباحث تجاری و کاربرد آن در صنایع و جایگاه آن در مباحث انرژی و نیز میزان تاثیر آن بر راندمان بویلر در پالایشگاه گاز پارس جنوبی به عنوان نمونه مورد بررسی قرار گرفته است. بنابراین کسب دانش فنی طراحی و ساخت میکروتوربین ها می تواند یکی از اولویت های اساسی جهت تامین انرژی طی سال های آتی باشد.
مقدمه
نیاز روزافزون به منابع انرژی با کمترین آلودگی، بالاترین راندمان، تلفات و هزینه های خطوط انتقال و توزیع سبب شده است تا امروزه در کشورهای پیشرفته صنعتی استفاده از سیستم های تولید پراکنده انرژی بخصوص میکروتوربین ها مورد توجه قرار گیرد. میکروتوربین ها، توربین های گازی هستند که انرژی الکتریکی را با توان بین 15 تا 1000 کیلووات تولید می کنند.   برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید میکروتوربین ها به علت کوچکی حجم و راندمان مناسب و قابلیت بکارگیری در سیستم های تولید همزمان برق و حرارت سهم عمده ای در تولید پراکنده به خود اختصاص داده اند.
با توجه به قیمت قابل رقابت برق تولیدی توسط میکروتوربین ها با نیروگاه های متعارف چنانچه از آن در ساعت های اوج مصرف و نقاط دور از دسترس استفاده شود علاوه بر کاهش سرمایه گذاری سالانه در احداث نیروگاه های جدید صرفه جویی قابل ملاحظه ای در هزینه ناشی از احداث و نگهداری خطوط توزیع و انتقال خواهد شد. بنابراین کسب دانش فنی طراحی و ساخت میکروتوربین ها یکی از اولویت های اساسی جهت تامین انرژی طی سال های آتی خواهد بود.
هدف از انجام این پروژه مطالعه استفاده از میکروتوربین ها به عنوان واحدهای تولید همزمان گرما و برق در صنایع می باشد.
مباحث مورد بررسی در فصول مختلف به شرح زیر است:
فصل اول، روش های تولید، مزایا و معایب تولید الکتریسیته و شناخت میکروتوربین و جایگاه این سیستم در تولید پراکنده بحث می کند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...