2-1-1-7- اهم قابلیت های آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش …………………………………………………..
21
2-1-1-8- فرآیند یاددهی- یادگیری در برنامه درسی آموزش های هنرستانی ………………………………………..
21
2-1-1-9- توسعه اقتصادی با چرخ آموزش  ……………………………………………………………………………………..
22
2-1-1-10- رویکرد سند چشم انداز 20 ساله در خصوص آموزش های فنی و حرفه ای ………………………..
23
2-1-1-11- اهداف کلی آموزش های فنی وحرفه ای وکاردانش …………………………………………………………..
24
2-1-1-12- ضرورت توسعه آموزش های فنی و حرفه ای ………………………………………………………………….
24
2-1-1-13- ارتقای کارآیی آموزش های فنی و حرفه ای …………………………………………………………………….
26
2-1-1-14- رویکردهای آموزش فنی ‌و حرفه‌ای ………………………………………………………………………………..
27
2-1-1-15- آموزش های فنی و حرفه ای و رشد و توسعه کشورها ………………………………………………………
28
2-1-1-16- نظرات برخی از صاحبنظران در رابطه با آموزش های فنی و حرفه ای …………………………………
29
2-1-2- اشتغال فارغ التحصیلان ………………………………………………………………………………………………………..
30
2-1-2-1- سیاست های کلی اشتغال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری ………………………………………………..
30
2-1-2-2- GDP به ازای هر فرد استخدام شده (به دلار ثابت PPP سال 1990) …………………………………..
32
2-1-2-3- روش های موثر در تغییر و بهبود وضعیت اشتغال ……………………………………………………………….
33
2-1-2-4- نظریه های اشتغال ………………………………………………………………………………………………………..
35
2-1-3- رابطه آموزش و اشتغال ……………………………………………………………………………………………………….
36
2-2- پیشینه عملی …………………………………………………………………………………………………………………………..
36
2-2-1- پیشینه عملی خارجی …………………………………………………………………………………………………………..
39
2-2-2- پیشینه عملی داخلی …………………………………………………………………………………………………………….
46
جمع بندی مباحث نظری ………………………………………………………………………………………………………………….
47
               فصل سوم (روش شناسی تحقیق) …………………………………………………………………………..
48
مقدمه …………………………………………………………………………………………………………… ……………………………..
48
3-1- روش و نوع تحقیق…………………………………………………………………………………. ……………………………..
48
3-2- جامعه آماری ………………………………………………………………………………………………….. …………………….
 
3-3- نمونه آماری، روش نمونه گیری و تعییین حجم نمونه………………………………………………………………….
49
3-4- روش جمع آوری اطلاعات ……………………………………………………………………………………………………..
50
3-5- ابزار جمع آوری اطلاعات ……………………………………………………………………………………………………….
50
3-6- روایی و پایایی پرسشنامه …………………………………………………………………………………………………………
5
3-7- روش تجزیه و تحلیل داده‌ها …………………………………………………………………………………………………..
52
         فصل چهارم (تجزیه و تحلیل داده ها) ………………………………………………………………..
53
مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………….
54
4-1- توصیف داده ها ……………………………………………………………………………………………………………………..
55
4-1-1- توزیع فراوانی جنسیت هنرآموزان ………………………………………………………………………………………..
55
4-1-2- توزیع فراوانی سن هنرآموزان ……………………………………………………………………………………………..
56
4-1-3- توزیع فراوانی سطح تحصیلات هنرآموزان ……………………………………………………………………………..
57
4-1-4- توزیع فراوانی سابقه خدمت هنرآموزان …………………………………………………………………………………
58
4-1-5- آزمون اسمیرنوف‌کولموگروف جهت تشخیص نرمال ‌بودن توزیع متغیرها……………………………………
59
4-2- آزمون سوالات تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………
60
4-2-1- سوال اول: از نظر هنرآموزان سرفصل های کتب درسی تا چه حد متناسب با اشتغال فارغ التحصیلان می باشد؟ ………………………………………………………………………………………………………………………..
60
4-2-2- سوال دوم: بهره مندی واحدهای آموزشی فنی و حرفه ای از تجهیزات و امکانات آموزشی مورد نیاز از نظر هنرآموزان تا چه حد است؟ ………………………………………………………………………………………………
62
4-2-3- سوال سوم: رشته های فنی و حرفه ای از نظر هنرآموزان تا چه حد با نیاز بازار کار در مراکز صنعتی هماهنگ است؟ ……………………………………………………………………………………………………………………………….
64
4-2-4- سوال چهارم: از نظر هنرآموزان تا چه حد رشته های فنی و حرفه ای برای فارغ التحصیلان ایجاد شغل می کند؟ …………………………………………………………………………………………………………………………………
برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید />66
4-2-5- سوال پنجم: از نظر هنرآموزان تا چه اندازه ویژگی های فردی هنرجویان در زمان انتخاب رشته تحصیلی مورد توجه قرار می گیرند؟ ………………………………………………………………………………………………….
67
4-2-6- سوال اصلی تحقیق: از نظر هنرآموزان تا چه اندازه آموزش های رسمی در هنرستان ها بر نرخ اشتغال هنرجویان اثربخش است؟ ………………………………………………………………………………………………………
68
 

         فصل پنجم (بحث و نتیجه گیری) ………………………………………………………………..
69
مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………………….
70
5-1- یافته های توصیفی…………………………………………………………………………………………………………………..
70
5-2- نتایج آزمون سوالات تحقیق…………………………………………………………………………………………………….
71
5-3- محدودیت های تحقیق…………………………………………………………………………………………………………….
79
5-4- پیشنهاد های تحقیق ………………………………………………………………………………………………………………..
80
5-4-1- پیشنهاد های کاربردی…………………………………………………………………………………………………………..
80
5-4-2- پیشنهاد های پژوهشی…………………………………………………………………………………………………………..
84
منابع …………………………………………………………………………………………………………………………………………….
82
ضمائم و پیوست ها…………………………………………………………………………………………..
90
فهرست جداول

جدول 2-1: آمار و شخص های مربوطه …………………………………………………………………………………………….
31
جدول 2-2: نیروی کار و بیکاری با مدارک ابتدائی (درصد از نیروی کار و بیکاری) …………………………………
31
جدول 2-3: آمار سال 2011  …………………………………………………………………………………………………………….
32
جدول 3-1: جامعه آماری و نمونه آماری هنرآموزان ناحیه 3 آموزش و پرورش شهر تبریز در سالتحصیلی 94-1393  ……………………………………………………………………………………………………………………………………..
49
جدول شماره 3-2: پایایی سؤالات مربوط به متغیرهای مورد بررسی  ……………………………………………………..
52
جدول شماره 4-1: توزیع فراوانی جنسیت هنرآموزان  ………………………………………………………………………….
55
جدول شماره 4-2: توزیع فراوانی سن هنرآموزان …………………………………………………………………………………
56
جدول شماره 4-3: توزیع فراوانی سطح تحصیلات هنرآموزان ………………………………………………………………
57
جدول شماره 4-4: توزیع فراوانی سابقه خدمت هنرآموزان ………………………………………………………………….
58
جدول شماره 4-5: آزمون اسمیرنف کولموگروف برای مشخص کردن طبیعی بودن توزیع مقادیر متغیرها ….
59
جدول 4-6: نتایج آزمون برای متغیر تناسب سرفصل های کتب درسی با اشتغال فارغ التحصیلان از نظر هنرآموزان ………………………………………………………………………………………………………………………………………
61
جدول 4-7: نتایج آزمون برای متغیر میزان بهره مندی واحدهای آموزشی فنی و حرفه ای از تجهیزات و امکانات مورد نیاز از نظر هنرآموزان ……………………………………………………………………………………………………
63
جدول 4-8: نتایج آزمون برای متغیر میزان هماهنگی رشته های فنی و حرفه ای با نیاز بازار کار در مراکز صنعتی از نظر هنرآموزان …………………………………………………………………………………………………………………..
65
جدول 4-9: نتایج آزمون برای متغیر میزان ایجاد شغل رشته های فنی و حرفه ای برای فارغ التحصیلان از نظر هنرآموزان ………………………………………………………………………………………………………………………………..
66
جدول 4-10: نتایج آزمون برای متغیر میزان توجه به ویژگی های فردی هنرجویان حین انتخاب رشته تحصیلی از نظر هنرآموزان ………………………………………………………………………………………………………………
67
جدول 4-11: نتایج آزمون برای متغیر میزان توجه به ویژگی های فردی هنرجویان حین انتخاب رشته تحصیلی از نظر هنرآموزان ……………………………………………………………………………….
68
فهرست پیوستارها و نمودارها
 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...