سایت مرجع دانلود پایان نامه های فارسی
 
تربیت بدنی
جغرافیا
حقوق
رشته مدیریت
روانشناسی و علوم تربیتی
زیست شناسی
شیمی
صنایع غذایی
علوم اجتماعی – جامعه شناسی
علوم ارتباطات
عمران
مدیریت آموزشی و برنامه ریزی درسی
معماری و شهرسازی
مهندسی برق
مهندسی شیمی
مهندسی صنایع
مهندسی کامپیوتر
 

سمینار کارشناسی ارشد مهندسی پلیمر- صنایع پلیمر: بررسی روشهای فرایندی و آماده سازی نانو کامپوزیتهای پلیمری
 
متن کامل سمینارمقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی پلیمر -صنایع پلیمر 
بررسی روشهای فرایندی و آماده سازی نانو کامپوزیتهای پلیمری
در ادامه مطلب می توانید صفحات ابتدایی این پایان نامه را بخوانید
و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.
 

دانشگاه آزاد اسلامی
واحد تهران جنوب
دانشکده تحصیلات تکمیلی
سمینار برای دریافت درجه کارشناسی ارشد“M.Sc” مهندسی پلیمر- صنایع پلیمر
بررسی روشهای فرایندی و آماده سازی نانو کامپوزیتهای پلیمری
برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود
تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده:

در این نوشتار ابتدا در مقدمه توصیف نانئ کامپوزیت ها انجام شده و انواع آنها با هم مقایسه شده است. سپس نگاهی به منظر تاریخی، پیدایش و کاربرد خاک رس اصلاح شده و نانو کامپوزیت ها در صنعت شده و ساختار نانو کامپوزیت ها و خاک رس ها آلی از لحاظ نوع شکل گیری و فضاهای بین لایه ای بررسی شده و انواع سازگاری کننده های کاربردی در نانو کامپوزیت ها ذکر شده است و به ذکر نام روش های تولید نانو کامپوزیت ها اکتفا شده است. همچنین سعی در شناخت روش های شناسایی نانو کامپوزیت ها مثل پراش اشعه ایکس و پراش نوترون با زاویه کوچک و …. شده و مشخصه های ساختار این مواد مانند بلورینگی، توزیع لایه های سیلیکاتی، ظرفیت حرارتی، درجه انتقال شیشه ای ذکر و مورد بررسی قرار گرفته و سپس نگاهر اجمالی به ترمودینامیک نانو کامپوزیت ها شده است تا ساختار این مواد بهتر شناخته شود و اما در قسمت بعدی که هدف اصلی این تحقیق می باشد بررسی اثر نانو کامپوزیت شد روی خواص فیزیکی مکانیکی مواد می باشد که بحث ابتدا با میکرومکانیک کامپوزیت های پلیمری شروع می شود و در مورد معادلات مهم و اثر گذار در این راستا مانند هالپین تسای و …. بحث می شود. سپس تک تک خواص فیزیکی مکانیکی مورد بررسی قرار می گیرد که همگی نشان از رشد خواص فیزیکی مکانیکی مانند رشد مدول، استحکام، خواص نفوذ پذیری و بهبود بسیار قابل توجه در خواص حرارتی و …. می باشد.

مقدمه:

نانو کامپوزیت ها دسته ی جدیدی از کامپوزیت ها هستند که پرکننده های مورد استفاده در   برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید زمینه پلیمری آنها دارای حداقل بعدی در حدود 1 تا 12 نانومتر را دارا می باشد. نانو کامپوزیت ها موادی هستند که از لحاظ فاز پیوسته دارای تنوع زیادی می باشند. و فاز پیوسته این مواد خود می تواند تک فاز و یا چند فاز باشد و یا شامل مواد پر کننده اضافی باشد تا برای مثال منجر به افزایش مکانیکی ماده شوند. الف- نانو کامپوزیت ها پلیمر (PNC) ب- نانو کامپوزیت های سرامیکی (CNC) ج- نانو کامپوزیت های فلزی (MNC) نانو کامپوزیت های پلیمری نیز با توجه به بعد ذرات نانو به سه نوع اصلی تقسیم میشوند الف- نانو کامپوزیت های هم بعد وقتی هر سه بعد فاز پراکنده در محدوه نانومتر باشد به آن نانوهای هم بعد اطلاق می شود مانند سیلیکات های کروی، در این نوع ذرات نانو در یک فرم و یا در یک قالب قرار دارند. و اغلب دارای فرآیند سل ژل می باشند. ب- نانو کامپوزیت های دو بعدی: وقتی دو بعد فاز پراکنده در محدوده نانو باشد وبعد سوم بزرگتر و دارای ساختاری کشیده باشد ذرات نانو متری دوبعدی نام دارد مثل لوله های نانو کربنی ج- نانو کامپوزیت های تک بعدی: در این گروه فاز پراکنده دارای یک بعد در اندازه 100 تا 1000 نانومتر است، و پر کنندهای در یک فرم می باشند و به صورت صفحه یا ورقه که فقط ضخامتی در حدود چند نانومتر دارند. مانند پلیمرهای با لایه های بلوری که با نفوذ زنجیره های پلیمری یا مونومرهای بین بلورهای لایه ای تهیه می شود و این سیستم اصلی تولید در صنعت می باشد. اما ذرات نانو نیز از لحاظ شکل خود به انواع مختلفی تقسیم می شوند که هر کدام کاربرد خاصی دارند 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...