دانلود پایان نامه ارشد : مبنا و لوازم فلسفی آثار حاضرآماده مارسل دوشان |
کلید واژهها:
آثار حاضرآماده، مارسل دوشان، مفهوم اثر هنری، عالم هنر، تناقض.
فهرست مطالب:
مقدمه ………………………………………………………………………………………………………….1
فصل اول: معرفی دوشان، زمینه شکلگیری، و اهمیت آثار حاضرآماده………………………..6
1-1 معرفی دوشان، زمینه شکلگیری آثار حاضرآماده …………………………………….7
2-1معرفی آثار حاضرآماده …………………………………………………………………………….9
1-2-1تعاریف آثار حاضرآماده ……………………………………………………………………….9
2-2-1طبقهبندی زمانی آثار حاضرآماده ………………………………………………………….10
3-2-1چشمه ……………………………………………………………………………………………..12
4-2-1ررز سلاوی ………………………………………………………………………………………15
5-2-1 وضعیت آثار حاضرآماده به عنوان هنر …………………………………………………17
3-1 اهمیت هنری ……………………………………………………………………………………….19
1-3-1چرخش از فرم به مفهوم …………………………………………………………………….20
2-3-1اشیا روزمره به مثابه آثار هنری ……………………………………………………………21
3-3-1بازیهای زبانی در نامگذاری آثار ………………………………………………………..22
4-3-1 اهمیت نامگذاری در آثار حاضرآماده…………………………………………………..24
5-3-1 استفاده از امکانات آوایی و حرکتی ……………………………………………………25
6-3-1 نفی یگانگی اثر هنری ……………………………………………………………………….26
7-3-1 هنر: ضد یا طرفدار ……………………………………………………………………………27
4-1 اهمیت فلسفی ……………………………………………………………………………………..28
1-4-1 کیفیت خاص زیباییشناسانهی اثر هنری……………………………………………….29
2-4-1 حساسیت منحصر به فرد هنرمند ………………………………………………………..29
فصل دوم: مروری بر نظریات فلسفی در مورد آثار حاضرآماده …………………………………….33
1-2 آثار حاضرآماده به مثابه مفهوم ………………………………………………………………..34
1-1-2 چالشهای تقدم مفهوم ………………………………………………………………………35
2-1-2 فهم آثار حاضرآماده به واسطهی معنا ………………………………………………….37
3-1-2 اعتراض به استیلای فرم …………………………………………………………………….38
4-1-2 حضور متناقض معنا ………………………………………………………………………….39
2-2اهمیت مؤلف و مخاطب …………………………………………………………………………41
1-2-2 مؤلف ……………………………………………………………………………………………..41
2-2-2 فوکو؛ اهمیت مؤلف ………………………………………………………………………….41
3-2-2 دوشان در نقش مؤلف ……………………………………………………………………….42
4-2-2 مخاطب …………………………………………………………………………………………..43
5-2-2 جایگاه مخاطب در نظر بارت ……………………………………………………………..44
6-2-2 آثار حاضرآماده: جایگاه مخاطب ……………………………………………………….45
7-2-2 خودآیینی هنر و اهمیت فردیت …………………………………………………………46
3-2 تقریر کانتی …………………………………………………………………………………………48
1-3-2 توجه زیباییشناسانه به آثار حاضرآماده ………………………………………………49
2-3-2 تمرکز بر فقدان زیبایی در آثار حاضرآماده …………………………………………..51
3-3-2 تقریر کانتی تیری د دوو …………………………………………………………………..53
فصل سوم: نظریهی نهادی …………………………………………………………………………………….56
1-3 معرفی نظریهی نهادی …………………………………………………………………………..57
2-3 آرتور دانتو …………………………………………………………………………………………62
http://fumi.ir/%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d9%8a%d8%a7%d8%a8%d9%8a-%d8%b1%d9%8a%d8%b3%da%a9-%d9%88/
1-2-3 عالم هنر ………………………………………………………………………………………..63.
2-2-3 تاریخینگری و پایان هنر ………………………………………………………………….65
3-2-3 زیبایی و زشتی ………………………………………………………………………………..68
4-2-3 دربارگی …………………………………………………………………………………………71
3-3 جرج دیکی …………………………………………………………………………………………73
1-3-3 توجه دیکی به اثار حاضرآماده ………………………………………………………….73
2-3-3 آثار حاضرآماده به عنوان ضد هنر ……………………………………………………..74
3-3-3 توجه به بستر فرهنگی-اجتماعی ………………………………………………………..75
4-3-3 نظام سلسله مراتبی نظریهی نهادی دیکی ……………………………………………76
تعریف نهایی ……………………………………………………………………………………………..78
نتیجهگیری ………………………………………………………………………………………………..79
فهرست تصاویر:
سه نمونهی رفوگری(تقدیردرکنسرو)……………………………………………………………….83
چرخ دوچرخه ……………………………………………………………………………………………84
جابطری ……………………………………………………………………………………………………..85
پیش از بازوی شکسته …………………………………………………………………………………86
صدای سری ……………………………………………………………………………………………….87
چشمه ……………………………………………………………………………………………………….88
تله ……………………………………………………………………………………………………………..89
.L.H.O.O.Q………………………………………………………………………………………………90
بیوهی تروتازه ………………………………………………………………………………………………91
چرا عطسه نمیکنی ررز سلاوی ……………………………………………………………………92
جلیقه ………………………………………………………………………………………………………..93
عزبها عروس را برنه میکنند حتی (یک) ………………………………………………………..94
عزبها عروس را برنه میکنند حتی (دو) ………………………………………………………….95
تصویر چشمه در مجلهی مردکور ………………………………………………………………….96
سلحشوران ………………………………………………………………………………………………..97
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1398-07-11] [ 03:01:00 ب.ظ ]
|