پشتیبانی مدیریت ارشد:”پایان نامه کسب و کار الکترونیک”
پشتیبانی مدیریت ارشد

مدیریت ارشد در به‌کارگیری و اجرای مدیریت کیفیت جامع نقش اصلی را ایفا می کند بطوری که پشتیبانی و تعهد مدیریت ارشد، یکی از مشخصه های اصلی اجرای موفقیت آمیز مدیریت کیفیت جامع است. مدیریت ارشد باید تفکری را اجرا کند که ساختارها، نظامها، شیوه ها و کارکنان را مشخص می سازد. برای مدیریت ارشد، ساختارها باید شامل مدیریت فرایند، برنامه ریزی کیفیت، تضمین کیفیت، ارتقای کیفیت و ادغام این عناصر با مهارتهای صحیح باشد. مدیریت ارشد در مورد پیشنهادات ارائه شده راجع به محصول مسئولیت داشته و باید رهبری لازم برای ایجاد انگیزه در کارکنان را داشته باشد.

پشتیبانی مدیریت ارشد برای اجرای موفقیت آمیز مدیریت کیفیت جامع و نیز به‌کارگیری فن اوری اطلاعات ضروری است. در برخی موارد، استفاده از ابزارهای فن اوری اطلاعات باعث بروز مشکلاتی در بین کارکنان می شود. در این مواقع هوشیاری مدیریت ارشد برای جلوگیری از تضاد و دوگانگی در بین خواسته های فناوری اطلاعات و فلسفه مدیریت کیفیت جامع امری ضروری است. در بسیاری موارد، فن اوری اطلاعات به کاهش کارکنان و اخراج آنها منجر می گردد که با توسعه شرکت و یا تعیین قوانینی همچون

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

بازنشستگی پیش از موعد می توان با آن مقابله کرد.

2-29-2-3- درک کسب و کار از فناوری اطلاعات

در محیط پر تلاطم کسب و کار امروز، موفقیت سازمان ها در گرو جهت گیری همه بخشهای سازمان، در راستای مسیر استراتژیک آن است. در چنین محیطی که بیشترین سرمایه گذاری سازمانها بر روی فناوری اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی صورت می گیرد، سازمانها در جهت رسیدن به اهداف استراتژیک خود چاره ای جز استفاده از فناوری اطلاعات به عنوان یک منبع استراتژیک ندارند و اینجاست که مفهوم درک استراتژی های فناوری اطلاعات و کسب و کار ، معنی پیدا می کند. بهترین واحدهای فناوری اطلاعات آنهایی هستند که شاغلین آنها کاملا نسبت به کاری که در آن  کسب و کار  انجام میدهند اشراف دارند.  این حقیقتی است که نه تنها در مورد مدیر فناوری اطلاعات بلکه درباره کارمندانی که در سطح زیرین چارت سازمانی بسیار پائینتری نسبت به وی قرار دارند، نیز باید صادق باشد. شاید خیلی ایده آل گرایانه بنظر برسد، ، اما اگر نگوییم  همه، بلکه بسیاری از رهبران فناوری اطلاعات از این موضوع غافل هستند.آنها باید کارکنان  خود را در معرض آشنایی عمیق با ماهیت کسب و کار خود قرار دهند.  کارمندان فناوری  اطلاعات باید درک کنند که شرکت چطور پول در می آورد و چطور می تواند پول را پس انداز نماید، و باید نقشی را که فناوری اطلاعات در تسهیل  هر کدام از آن فرآیندها دارد، درک کنند.  آنها باید بدانند  که تولیدات و خدمات چطور عمل  می کنند. واحدهای فناوری اطلاعات که خلاقیت گروهی کارکنان خود را با  کمک به آنها به شکوفایی نمی رسانند تا کارمندان شان  درک کنند که چطور واحد آنها می تواند بر روی کسب و کار اثر بگذارد، در حال انهدام ارزش بالقوه کارکنان خود هستند و امکان تراوش 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...