پایان نامه کیفیت درک شده:انواع رفتار خرید |
پایان نامه کیفیت درک شده:انواع رفتار خرید
انواع رفتار خرید
رفتار خرید بر اساس میزان درگیری مصرف کننده و میزان تفاوت بین برندها به گونههای متفاوتی تعریف شده است
رفتار خرید پیچیده[1]
زمانی که سطح درگیری مصرف کننده بالاست و تفاوت فاحشی بین برندها وجود دارد، رفتار خرید پیچیده شکل میگیرد. درگیری بالای مصرف کننده منوط به وجود محصول گران قیمت، ریسک پذیر و دفعات خرید اندک میباشد. ازین رو مصرف کننده نیاز به اختصاص زمان زیادی برای تحقیق دربارۀ طبقۀ محصول دارد. این رفتار خرید را مشکل گشایی گشترده نیز مینامند.
2-4-3-2 رفتار خرید تنوعی[2]
رفتار خرید تنوعی زمانی رخ میدهد که مصرف کننده درگیری اندکی داشته باشد و تفاوت فاحش بین برندها موجود است در این حالت مصرف کننده پیوسته برندها را تغییر میدهد تا برندهای متنوعی را امتحان کند. باید اذعان داشت این تغییر برند دلیل بر نارضایتی نیست بلکه مصرف کننده تنها برای رسیدن به تنوع بالا دست به این کار میزند.
2-4-3-3 رفتار خرید ناهمگون گریز[3]
در این شکل از رفتار خرید، مصرف کننده با درگیری بالا و تفاوت اندک بین برندها مواجه است. در این حالت مصرف کننده به دلیل تفاوت اندک بین برندها خرید سریعی انجام میدهد. در این حالت وظیفه بازاریاب این است که از انتخاب برند مصرف کننده به شدت پشتیبانی نماید.
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1398-07-25] [ 07:38:00 ب.ظ ]
|