پایان نامه کارشناسی ارشد علوم تربیتی گرایش مدیریت آموزشی: نقش فاصله قدرت در پیش بینی سبک رهبری معنوی مدیران: مطالعه موردی |
فصل دوم: پیشینه تحقیق
الف : مرور مبانی نظری پژوهش…………………………………………………………………………………………….11
طبقه بندی هافستد………….. …………………………………………………………………………………………11
تعاریف رهبری………………………………………………………………………………………………………….15
نظریههای رهبری……………………………………………………………………………………………………….16
رهبری اخلاقی …………………………………………………………………………………………………………19
چگونگی شکلگیری مفهوم معنویت……………………………………………………………………………..21
رهبری معنوی……………………………………………………………………………………………………………23
رهبری قانونی: الگویی از رهبری معنوی………………………………………………………………………….27
رهبری معنوی در سازمانهای آموزشی……………………………………………………………………………29
رهبری معنوی شخصی(الگویی برای سازمانهای آموزشی)………………………………………………..30
مرور تحقیقات انجام شده…………………………………………………………………………………………….32
استنتاج از پیشینه و الگوی نظری پژوهش…………………………………………………………………………39
فصل سوم: روش اجرا
روش تحقیق………………………………………………………………………………………………………….42
جامعه مورد مطالعه……………………………………………………………………………………………….. .42
حجم نمونه و روش نمونهگیری…………………………………………………………………………………. 42
ابزار جمع آوری داده ها………………………………………………………………………………………….. 44
روش بررسی پایایی و روایی ابزار تحقیق…………………………………………………………………… …46
شیوه جمع آوری داده ها…………………………………………………………………………………………..49
روش تحلیل داده ها………………………………………………………………………………………………..50
فصل چهارم: تحلیل دادههای تحقیق و ارائه یافتهها
فرضیه اصلی پژوهش……………………………………………………………………………………………….58
سؤال فرعی اول……………………………………………………………………………………………….63
سؤال فرعی دوم………………………………………………………………………………………….. ….65
سؤال فرعی سوم……………………………………………………………………………………… ……..66
سؤال فرعی چهارم………………………………………………………………………………….. ………69
سؤال فرعی پنجم…………………………………………………………………………………. …………72
سؤال فرعی ششم…………………………………………………………………………………. …………75
فصل پنجم: نتیجهگیری و بحث
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………81
نتیجهگیری و بحث…………………………………………………………………………………… ………….82
فرضیه اصلی پژوهش……………………………………………………………………………………… ………83
سؤال فرعی اول……………………………………………………………………………………. ……..85
سؤال فرعی دوم……………………………………………………………………………………… ……..86
سؤال فرعی سوم……………………………………………………………………………………………..88
سؤال فرعی چهارم………………………………………………………………………………… ……….90
سؤال فرعی پنجم……………………………………………………………………………………… ……92
سؤال فرعی ششم………………………………………………………………………………… …………95
محدودیتها…………………………………………………………………………………………………..96
پیشنهادات……………………………………………………………………………………………………..97
فهرست منابع………………………………………………………………………………. …………………99
پیوستها:
الف : پرسشنامه فاصله قدرت
ب : پرسشنامه سنجش سبک رهبری معنوی
چکیده انگلیسی
صفحه عنوان انگلیسی
فهرست جداول و نمودارها
نمودار(2-1) : مدل علی تئوری رهبری معنوی………………………………………………………………………………26
نمودار(2-2) : مدل رهبری معنوی شخصی…………………………………………………………………………………..32
جدول (2-3) :ویژگیهای جوامع با فاصله قدرت کم-زیاد……………………………………………………………..38
جدول (3-1) :توصیف نمونه مورد پژوهش از حیث نوع دانشکده، نوع استخدام، و جنسیت………………..43
جدول (3-2) :عبارات مربوط به فاصله قدرت در پرسشنامه……………………………………………………………45
جدول (3-3) : عبارات مربوط به رهبری معنوی در پرسشنامه…………………………………………………………46
جدول (3-4): تحلیل اکتشافی پرسشنامه فاصله قدرت …………………………………………………………………..47
جدول(3-5) : سوالات پژوهش و آزمون آماری استفاه شده…………………………………………………………..51
جدول (4-1): آمار توصیفی شاخص های فاصله قدرت بر اساس نوع استخدام کارکنان………………………54
جدول(4-2): آمار توصیفی شاخص های فاصله قدرت بر اساس گروههای آموزشی……………………………55
جدول(4-3): آمار توصیفی شاخص های رهبری معنوی بر اساس گروه آموزشی……………………………….56
جدول(4-4): آمار توصیفی شاخص های رهبری معنوی بر اساس نوع استخدام کارکنان………………………57
جدول (4-5) شاخصهای توصیفی رهبری معنوی و فاصله قدرت………………………………………….. ……..58
جدول (4-5-1): خلاصه مدل مورد استفاده در تحلیل یافتهها…………………………………………………………..59
جدول(4-5-2): بررسی قابلیت پیش بینی سبک رهبری معنوی مدیران با نمره فاصله قدرت………………..59
جدول (4-5-3):ضرایب…………………………………………………………………………………………………………. 60
جدول (4-5-4): خلاصه مدل مورد استفاده در تحلیل یافتهها…………………………………………………………..61.
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1398-07-05] [ 09:44:00 ب.ظ ]
|