رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات - برند - مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان
عکس مرتبط با منابع انسانی

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

ایتزباریا ، گومز یورانگا و باریوتیا (2012) در طی مقاله ای با عنوان “گرایش مراکز جهانی برتر در برونداد علمی نانولوله ها و گرافن کربنی برای نانو تکنولوژی” با جستجو در پایگاه استنادی اسکوپوس به شیوه ترکیبی از کلیدواژههای مرتبط در بخش عنوان، چکیده و کلیدواژه در دوره زمانی 2002 تا 2010، به بررسی گرایش غالب بروندادهای علمی در زمینه نانولوله های کربنی در مراکز و قطب های کشورهای مختلف پرداختند. جامعه مورد بررسی در این پژوهش متشکل از هشت دانشگاه و تراکم های محلی منسجم از مناطق مختلف جغرافیایی اروپا، آمریکا و آسیا میباشد. مشاهدهها نشانگر این بود که بروندادهای علمی در زمینه نانولولهها در دانشگاهها و خوشههای مشابه در طول زمان پویایی داشته است ولی در سال 2009 در بخشی از سازمانهای موجود در نمونه ذکر شده، یک کاهش در تعداد انتشارات مورد تجزیه و تحلیل دیده می شود. در چند سال اخیر، میزان انتشارات در زمینه گرافن، افزایش یافته است و واقعیت این است که پژوهشگران مشغول به کار در زمینه نانولوله های کربنی به تدریج به سمت مطالعه گرافن حرکت می کنند. نتایج نمایانگر این است که پیشرفت در زمینه نانولولههای کربنی و گرافن، آن را قادر می سازد تا به نیازهای رو به رشد بازار جدید برای محصولاتی که شامل این عناصر هستند، پاسخگو باشد.
لیو، چانگ، و چن (2012) در مقالهای با عنوان “الگوهای همکاری تولیدات علمی تایوانی در زمینه های تحقیقاتی گوناگون” با به کارگیری رویکرد کتابسنجی، الگوهای همکاری مؤسسات مختلف تایوانی را در زیستفناوری، فن آوری اطلاعات و کامپیوتر، انرژی در آینده و فناوری نانو مورد بررسی قرار دادند. داده های کتابشناختی این پژوهش از پایگاه های استنادی علوم گسترش یافته(SCI) و علوم اجتماعی(SSCI) تامسون رویترز در دوره زمانی 1996 تا 2010 و با محدود کردن نوع مدارک به مقاله، نامه سردبیر، یادداشت و مرورها استخراج شدند. استراتژی جستجو با بهره گرفتن از دستهبندی خود پایگاه وب آو ساینس و سایر روش های ترکیبی بوده است. آنها به تحلیل الگوهای همکاری ملّی و بین المللی در تولیدات علمی زمینه های مختلف مورد بررسی، تأثیر این انتشارات در میانگین جهانی و نحوه توزیع مؤسسات مختلف تایوانی پرداختند. نتایج نشان داد که میزان تولیدات علمی ملّی بیشتر از میزان تولیدات بین المللی در زمینه های مختلف میباشد و از بین کشورهای همکاری کننده منتخب(شامل چین، ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور، ایالت متحده آمریکا و 27 کشورعضو اتحادیه اروپا که براساس نزدیکی جغرافیایی و یا میزان R&D انتخاب شدهاند)، کشورهای آمریکا و چین بالاترین میزان مشارکت را داشتهاند. به غیر از زمینه زیست فناوری که بیشتر الگوهای همکاری بین دانشگاهها و بیمارستانها بود؛ در سایر زمینه های مورد بررسی، الگوهای همکاری بیشتر بین دانشگاهها و مؤسسههای تحقیقاتی بوده است. به جز انتشارات در زمینه فناوری نانو در سایر زمینه های مورد بررسی، انتشارات بین المللی مؤثرتر از انتشارات ملّی بودند. نتیجه کلی این پژوهش ارائه پیشنهاد برای سیاستگذاران علم و فناوری کشور تایوان مبنی بر ایجاد یک محیط مساعد، برای اختصاص کمکهای مالی و هزینه های تحقیق و توسعه بیشتر برای تحقیقات ملّی این کشور به خصوص در زمینه فناوری نانو بوده است.

 
 
بیگلو، اسکندری و اصغرزاده(2011) در مقالهای با عنوان “بررسی علمسنجی فناوری نانو در مدلاین” با بهره گرفتن از پایگاه مدلاین، WIPO و پایگاه استنادی گسترش یافته علوم وب آو ساینس در دوره زمانی ده ساله 2001 تا 2010 و با جستجوی کلیدواژه فناوری نانو به بررسی تولیدات علمی این حوزه پرداختند. جامعه آماری این پژوهش، 11991 مدرک علمی که در 290 مجله منتشر شده بودند، شامل میشود. نتایج این پژوهش نشان میدهد که تعداد تولیدات علمی در زمینه نانوفناوری از رشد صعودی برخوردار بوده است به طوری که تعداد تولیدات علمی در سال 2010 نسبت به سال 2001، 84 برابر بیشتر شده است. 70 درصد تولیدات علمی، به ترتیب توسط شش کشور ایالات متحده آمریکا(با 39 درصد)، چین(10 درصد)، آلمان(6 درصد)، ژاپن(6 درصد)، کره با پنج درصد و انگلستان با چهار درصد تولید شده است. زبان 98.20 درصد مدارک، انگلیسی بوده و 41 درصد مدارک هم در قالب مقاله بودند. بر اساس قانون پراکندگی مجلات برادفورد، در هسته مرکزی نشریات چهار مجله و در هسته دوم، 21 مجله و 873 مجله در هسته سوم قرار داشتند. تعداد مدارک ایرانیان و کشور ترکیه در مدلاین 33 مدرک علمی میباشد. بیشتر مقالات ایرانیان در مجلات کشور انگلستان و هلند به چاپ رسیدهاند.
کارپاگام و دیگران (2011) در مقالهای با عنوان"نگاشت پژوهشهای علم و فناوری نانو در هند: یک تحلیل علمسنجی، از 1990 تا 2009″ به بررسی الگوی رشد انتشارات کشور هند در زمینه علم و فناوری نانو در طی بیست سال با بهره گرفتن از داده های کتابشناختی پایگاه اسکوپوس پرداختند. این بررسی بر اساس شاخصهای مختلفی از جمله نرخ رشد سالانه، الگوهای همکاری، شاخص همکاری، ضریب همکاری، بررسی موضوعی و … انجام گرفته است. به علاوه بروندادهای علمی ملّی هند و میزان اثربخشی آنها با توجه به نسبت استنادات دریافتی به انتشارات، میزان بروندادهای علمی با همکاریهای بین المللی و میزان اثربخشی مؤسسات و مجلات هندی مورد بررسی وتحلیل قرار گرفتند. جامعه مورد بررسی 22765 انتشارات علمی هند در زمینه نانو فناوری میباشد که نوع بیش از هشتاد درصد انتشارات، مقاله بوده است. کشور هند از ده انتشارات علمی در زمینه نانو در سال 1990 به تعداد 5319 انتشارات در سال 2009 رسیده که در هر دو زمان رتبه هفتم را در بین کشورهای جهان کسب کرده است. موضوعات مختلفی که زیرمجموعه نانو میباشند زیاد هستند ولی بیش از هشتاد درصد آنها در چهار دسته علوم مواد، شیمی، فیزیک و مهندسی بودند. شاخصهای مختلفی برای نشان دادن میزان همکاری گروهی نویسندگان در طی سالهای مختلف اندازه گیری شده است که متوسط ضریب همکاری را بین 0.5 و 0.6 میباشد. میزان اثربخشی 25 مؤسسه برتر هند بر اساس شاخصهای مختلف مورد بررسی قرار گرفته و نشریات هم مورد ارزیابی قرار گرفته و نشریه شیمی مواد از لحاظ میانگین میزان استناد به ازای انتشارات در جایگاه اول قرار گرفته است. این ارزیابی به منظور ارائه راهکارها و پیشنهادات برای تصمیمگیران و سیاستگذاران در حوزه علم و فناوری انجام شده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...