فهرست مطالب:

فصل اول(مقدمه، تعاریف و کلیات)               ……………………………………………………………..
1
1-1 مقدمه                                                                   ………………………………………………………………………….
2
1-2 تعاریف محوری                                                   ………………………………………………………………………….
2
1-2-1 چشم‌انداز                                                         …………………………………………………………………………..
2
1-2-2 سیستم پویا                                                         ………………………………………………………………………….
3
1-2-3 سطح سرویس                               ………………………………………………………………………………………….
4
1-2-4 نقش‌های محوری معابر شهری         …………………………………………………………………………………………
4
1-2-5 توسعه‌ی پایدار                                     ………………………………………………………………………………………
5
1-2-6 محیط زیست                                 …………………………………………………………………………………………..
6
1-2-7 فضای سبز شهری                           …………………………………………………………………………………………..
6
1-2-8 آلودگی محیط زیست                                     ……………………………………………………………………………
6
1-2-8-1 آلودگی آب                             ……………………………………………………………………………………………
6
1-2-8-2 آلودگی خاک                           …………………………………………………………………………………………..
7
1-2-8-3 آلودگی هوا                             …………………………………………………………………………………………….
8
1-2-8-3-1کاهش آلودگی محیط زیست   ………………………………………………………………………………………..
8
1-2-8-3-2   روش‌های کاهش آلودگی هوا               ……………………………………………………………………………..
9
1-9 جنگل                                               ……………………………………………………………………………………………
9
1-10 فرضیات تحقیق                               ……………………………………………………………………………………………
10
1-11سوالات تحقیق                                 ……………………………………………………………………………………………
10
1-12 اهداف تحقیق                                 ……………………………………………………………………………………………
10
1-13 کاربردهای تحقیق                           ……………………………………………………………………………………………
11
فصل دوم ( پیشینه و تاریخچه تحقیق)       ……………………………………………………………………
12
2-1 مقدمه                                              ……………………………………………………………………………………………
13
2-2 پیشینه و تاریخچه‌ی تحقیق                 ……………………………………………………………………………………………
13
فصل سوم(روش تحقیق)                         ……………………………………………………………………
16
3-1 مقدمه                               ………………………………………………………………………………………………………….
17
3-2روش تحقیق                                                      …………………………………………………………………………..
17
3-2-1 شناخت و تعریف مسئله …………………………………………………………………………………………………………..
17
3-2-2 مفهوم سازی مدل           ………………………………………………………………………………………………………..
20
3-2-2-1 نقش خودروها در مصرف اکسیژن و تولید دی‌اکسیدکربن و آلودگی هوا   …………………………………
20
3-2-2-2 میزان اکسیژن مورد نیاز برای خودروها                                           ……………………………………………
21
3-2-2-3 آثار کاشت، توسعه و بهره‌برداری از جنگل‌های شهری                     ……………………………………………
22
3-2-2-4 میزان آب مصرفی درختان جنگلی                                                   ……………………………………………
27
3-2-2-5 چگونگی تولید اکسیژن توسط درختان                                           ……………………………………………
 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

/>28
3-2-2-6 تعداد درختان لازم برای تامین اکسیژن هرخودرو                            …………………………………………..
29
3-2-2-7 میزان اکسیژن مورد نیاز برای هر انسان                                           ……………………………………………..
29
3-2-2-8 تعداد درختان لازم برای تامین اکسیژن هر انسان                             ……………………………………………..
30
3-2-2-9 میزان آلودگی هوای ناشی از شهرنشینی انسان                               ………………………………………………
30
3-2-2-10 نقش انسان                                                                   …………………………………………………………..
31
3-2-2-11 نقش جنگل                                                               ……………………………………………………………..
31
3-2-2-12 نقش خودرو                                                             ……………………………………………………………..
32
3-2-3 تبیین و تدوین مدل                                                        ……………………………………………………………..
33
3-2-4 شبیه‌سازی و اعتبارسنجی                                                ……………………………………………………………..
37
3-2-5 تحلیل سیستم و ارائه راهکار و پیشنهادات                         ……………………………………………………………..
43
    

3-2-6 پیاده‌سازی و اجرا                                                            ……………………………………………………………..
43
فصل چهارم ( بحث )                             …………………………………………………………………..
44
4-1 عوامل اصلی ایجاد ترافیک شهری                                       ……………………………………………………………..
45
4-1-1 عابرین پیاده شهری                                                           ……………………………………………………………..
45
4-1-2 وسایل نقلیه شهری                                   …………………………………………………………………………………..
45
4-1- 3 معماری شهری                                       …………………………………………………………………………………….
45
4-2 شکل‌ها و نمودارهای حاصل از نرم‌افزار   ………………………………………………………………………………………
45
فصل پنجم ( نتیجه‌گیری)                 ……………………………………………………………………..
58
5-1 نتیجه‌گیری(ویژگی‌های چشم‌انداز تعامل انسان+ جنگل+ خودرو)       …………………………
59
5-2 پیشنهادات                                       ……………………………………………………………………..
60
5- 2-1 تفکیک سطح‌گذر و فضای سبز           ……………………………………………………………………………………..
60
5- 2- 2 ایجاد اختلاف ارتفاع مابین معابر         ……………………………………………………………………………………..
60
5- 2- 3 بلوک بندی در معماری شهری           ………………………………………………………………………………………
61
منابع ……………………………………………………………………………………………………………………
63
پیوست 1 ……………………………………………………………………………………………………………..
67
پیوست 2 ……………………………………………………………………………………………………………..
68
پیوست 3 ……………………………………………………………………………………………………………..
69
چکیده:
هدف از این تحقیق ارائه ویژگی‌های چشم‌انداز معماری و افزایش سطح سرویس معابر شهری با اولویت حفظ و توسعه‌ی محیط زیست شهری با استفاده از روش مطالعاتی “سیستم پویا” و نرم‌افزار “ون‌سیم” می‌باشد، در این تحقیق؛ با توجه به توانایی خاص نرم‌افزار؛ هم‌زمان تاثیرات متقابل معماری شهری و سطح سرویس معابر و آلودگی هوای شهری ناشی از مصرف سوخت خودروها مورد بررسی قرار گرفته‌اند و ساختار سلسله مراتبی تحقیق در شش مرحله عبارتند از: شناخت و تعریف مسئله، تعریف حدود و مرزهای سیستم با مفهوم‌سازی مدل بر اساس تعاریف حاصل از: چشم‌انداز، معابر شهری، نقش انسان در آلودگی محیط زیست و حفظ و توسعه‌ی محیط زیست شهری با توسعه‌ی جنگل‌کاری شهری، به‌دست آوردن نمودارهای حالت/جریان با استفاده از متغیرهای حالت و کمکی حاصل از مرحله‌ی قبل برای چشم‌انداز و سطح سرویس معابر شهری و نقش انسان در آلودگی محیط زیست شهری و توسعه‌ی جنگل‌کاری شهری با استفاده از نرم‌افزار ، شبیه‌سازی و اعتبارسنجی از عملکردهای متغیرهای وارده و کسب اطمینان شده از مرحله‌ی قبل در نرم‌افزار ، تحلیل و ارائه‌ی راهکارها و پیشنهادات به یکی از دو روش‌ تغییر سیاست‌ها یا تغییر ساختارها و اتخاذ سیاست نهایی و اخذ استراتژی منتخب، و در نهایت نیز پیاده‌سازی و اجرای سیاست‌ها که بایستی توسط مجریان طرح‌های شهری عملیاتی گردد. و بر اساس نتایج حاصل از این تحقیق، ایجاد اختلاف ارتفاع ما‌بین معابر، همراه با تفکیک سطوح سرویس پیاده‌روها و خودروها برای افزایش سطح سرویس معابر، و جنگل‌کاری شهری برای پایداری توسعه‌ و حفظ محیط‌زیست شهری در تامین اکسیژن مورد نیاز انسان‌ها و خودروها، به عنوان راهکاری جدید در چشم‌انداز معماری و طراحی‌ شهری پیشنهاد شده‌اند.
مقدمه
کریستوفر الکساندر[1]، از نظریه‌پردازان بزرگ معاصر معماری و رئیس مرکز ساختار محیطی و استاد دانشگاه برکلی کالیفورنیا[2] معتقد است: شهر یک اثر هنری است که آفرینندگانی به تعداد

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...