ادبیات تحقیق. 3
مقدمه. 3
مبانی نظری. 3
عوامل درون سازمانی موثر بر جذب منابع. 3
عوامل خدماتی. 3
عوامل مالی. 3
عوامل ارتباطی و انسانی. 3
عوامل و شرایط فیزیکی. 3
عوامل وابستگی سازمانی. 3
مؤلفه‌های تأثیر گذار بر تجهیز منابع پولی در بانکداری نوین   3
مولفه های موثر بر جذب منابع بانکی. 3
معرفی مؤلفه‌های موثر در افزایش قدرت بانک‌ها در جذب منابع مالی   3
عوامل خدماتی. 3
عوامل مالی. 3
عوامل ارتباطی و انسانی. 3
عوامل و شرایط فیزیکی. 3
عوامل وابستگی سازمانی. 3
پیشینه تحقیق. 3
پیشینه داخلی تحقیق. 3
نتیجه گیری. 3
ابزار جمع آوری اطلاعات. 3
اهداف تحقیق. 3
فصل سوم. 3
روش تحقیق. 3
مقدمه:. 3
روش تحقیق. 3
جامعه آماری. 3
نمونه آماری. 3
واحد نمونه گیری. 3
اندازه نمونه:. 3
متغییرهای تحقیق. 3
ابزارها و جمع آوری داده ها:. 3
پرسشنامه. 3
سنجش پایایی. 3
سنجش روایی پرسشنامه. 3
تجزیه و تحلیل اطلاعات. 3
آزمون فریدمن. 3
جمع بندی و خلاصه فصل سوم. 3
فصل چهارم. 3
تجزیه و تحلیل داده ها. 3
مقدمه. 3
توصیف داده ها. 3
تجزیه و تحلیل فرضیه اول. 3
تجزیه و تحلیل فرضیه دوم. 3
تجزیه و تحلیل فرضیه سوم. 3
تجزیه و تحلیل فرضیه چهارم. 3
فصل پنجم. 3
بحث و نتیجه. 3
مقدمه. 3
یافته های تحقیق. 3
الف)یافته های توصیفی. 3
ب)یافته های استنباطی:. 3
محدودیت های تحقیق. 3
پیشنهادات تحقیق:. 3
پیشنهادات پژوهشی. 3
ضمیمه (1) : پرسشنامه. 3
منابع. 3
چکیده انگلیسی. 112
فهرست جداول
جدول(4-1): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب گروه سنی. 3
جدول(4-2): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت. 3
جدول(4-3): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت تاهل. 3
جدول(4-4): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تحصیلات. 3
جدول(4-5): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت شغلی. 3
جدول(4-6): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب درآمد. 3
جدول(4-7): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تکریم مشتریان و مشتری مداری. 3
جدول(4-8): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان شایستگی و مهارت کارکنان   3
جدول(4-9): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان  گستردگی شعب بانکی   3
جدول(4-10): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان نحوه ی پاسخگویی و ارائه ی خدمات بانک ملی. 3
جدول (4-11): آماره های توصیفی میزان تکریم مشتریان و مشتری مداری در بانک ملی و بانک اقتصاد نوین. 3
جدول (4-12): نتایج آزمون برای مقایسه دو گروه  بر حسب میزان تکریم مشتریان و مشتری مداری. 3
جدول (4-13): آماره های توصیفی میزان شایستگی و مهارت کارکنان در بانک ملی و بانک اقتصاد نوین. 3
جدول (4-14): نتایج آزمون  برای مقایسه دو گروه  بر حسب میزان شایستگی و مهارت کارکنان. 3
جدول (4-15): آماره های توصیفی میزان گستردگی

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

شعب در بانک ملی و بانک اقتصاد نوین. 3
جدول (4-16): نتایج آزمون برای مقایسه دو گروه  بر حسب میزان گستردگی شعب   3
جدول (4-17): آماره های توصیفی نحوه ی پاسخگویی و ارائه ی خدمات در بانک ملی و بانک اقتصاد نوین. 3
جدول (4-18): نتایج آزمون برای مقایسه دو گروه  بر حسب میزان نحوه ی پاسخگویی و ارائه ی خدمات. 3
جدول (4-19)نتایج آزمون فریدمن پیرامون اولویت بندی عوامل موثر بر موفقیت بانک های خصوصی و دولتی. 3
فهرست نمودارها
 
 
نمودار (4-1): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب گروه سنی.. 3
نمودار(4-2): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت.. 3
نمودار(4-3): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت تاهل.. 3
نمودار(4-4): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تحصیلات    3
نمودار(4-5): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب وضعیت شغلی.. 3
نمودار(4-6): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب درآمد پدر.. 3
نمودار (4-7): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تکریم مشتریان و مشتری مداری.. 3
نمودار (4-8): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان شایستگی و مهارت کارکنان.. 3
نمودار (4-9): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان  گستردگی شعب بانکی.. 3
نمودار (4-10): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان نحوه ی پاسخگویی و ارائه ی خدمات بانک ملی.. 3
 
چکیده
مقایسه و بررسی عوامل موفقیت بانک های خصوصی ودولتی
از مهمترین اهداف فعالیت شبکه بانکی در وضعیت رقابت موجود کمک به ایجاد اقتصاد سالم و به دوراز فعالیتهای نامشروع اقتصادی در کشور می باشد که هرچه موفقیت اینگونه بنگاههای اقتصادی(بانکها)در کشور روزافزون باشد بر اوضاع اقتصادی و وضع معیشت مردم تاثیر بسزایی خواهد داشت. بانکها از زمان بدو تاسیس با توجه به برنامه ریزی های بلندمدت در جذب منابع سرمایه ای و گسترش شعب در سطح کشور و میزان توجه به تربیت نیروی انسانی ماهر و متعهد و با در نظرگرفتن میزان رضایت مشتریان همواره سعی در ایجاد تمایز نسبت به سایر بانکها و رقیبان خود دارند.
طی سال های اخیر، صنعت خدمات پولی و مالی در ایران تغییرات زیادی را شاهد بوده است اسیس بانک های خصوصی، صندوق های قرض الحسنه و موسسات مالی و اعتبار ی، منجر به وضعیت رقابتی شده است. به علاوه ورود فن آوری های جدید به ایران و تغییر قوانین و مقررات، محیط این بازار را بسیار پیچیده و پویا کرده است با توجه به موارد مذکور، مقایسه و بررسی عوامل موفقیت بانک های خصوصی ودولتی حائز اهمیت می باشد
با اذعان‌ به مطالب‌ فوق‌، هدف از تحقیق حاضر  مقایسه عوامل موثربرموفقیت بانک دولتی ملی وبانک خصوصی اقتصاد نوین(مطالعه ی موردی استان اصفهان) می باشد تا گامی در جهت مرتفع ساختن مسائل بانک ها، پی بردن به خواسته ها و ترجیحات مشتریان، و برآورده کردن آن ها باشد.
جامعه آماری کلیه مشتریان بانک ملی وبانک اقتصاد نوین در سطح شهر اصفهان می‌باشد ونمونه آماری با استفاده از جدول گرجسی و مورگان 384 نفر تعیین گردید. روش‌ تحقیق‌ به­کار رفته‌ نیز پیمایشی‌، توصیفی‌ و از شاخه‌ میدانی‌ است. اطلاعات ‌بدست‌ آمده‌ از طریق‌ نرم‌افزار آماری‌ SPSS تجزیه‌ و تحلیل‌ شد، که‌ در این‌ فرآیند از شاخص­های ‌آمار توصیفی‌ و استنباطی‌ از جمله‌ فراوانی‌، درصد، انحراف‌ معیار و میانگین‌ و آزمون‌ آماری‌ t تک‌ متغیره‌، استفاده‌ شده است.
نتایج‌ بدست‌ آمده‌ بیانگر آن‌ است‌ که 1- میانگین میزان تکریم مشتریان  در میان مشتریان بانک اقتصاد نوین بیشتر بوده است 2- میانگین میزان شایستگی و مهارت کارکنان در میان مشتریان بانک اقتصاد نوین بیشتر بوده است، 3- میانگین میزان گستردگی شعب در میان مشتریان بانک اقتصاد نوین بیشتر بوده است4- میانگین میزان نحوه ی پاسخگویی و ارائه ی خدمات در میان مشتریان بانک اقتصاد نوین بیشتر بوده است
 
کلمات کلیدی: بانک خصوصی اقتصاد نوین، بانک دولتی ملی، عوامل موفقیت
 
 

فصل اول
کلیات تحقیق
 
 
مقدمه:
از مهمترین اهداف فعالیت شبکه بانکی در وضعیت رقابت موجود کمک به ایجاد اقتصاد سالم و به دور از فعالیتهای نامشروع اقتصادی در کشور می باشد که هرچه موفقیت اینگونه بنگاههای اقتصادی(بانکها) در کشور روزافزون باشد بر اوضاع اقتصادی و وضع معیشت مردم تاثیر بسزایی خواهد داشت. بانکها از زمان بدو تاسیس با توجه به برنامه ریزی های بلندمدت در جذب منابع سرمایه ای وگسترش شعب در سطح کشور و میزان توجه به تربیت نیروی انسانی ماهر و متعهد و با در نظرگرفتن میزان رضایت مشتریان همواره سعی در ایجاد تمایز نسبت به سایر بانکها و رقیبان خود دارند. تمام سازمانها به دنبال جذب مشتری وافزایش رضایت مندی آنها هستند، این مساله به خصوص در بانکها که در ارتباط دائم با مشتریان هستند اهمیت ویژه ای دارد و از طرفی رقابت در بین بانک ها و مؤسسات قرض الحسنه و سایراشکال جذب منابع پولی رو به افزایش است، لذا ایجاد مزیت رقابتی برای بقای بانک ها لازم وضروری به نظر میرسد. خدمات نوین بانکی که ارتباط بسیار نزدیکی با تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات دارد از جمله  عوامل بسیار مهم در ایجاد مزیت رقابتی برای بانک ها و جذب مشتریان و رضایتمندی آنها است (علی محمدی، 1381، ص34).
بانک مؤسسه‌ای است مشتری مدار که باید به جلب و جذب مشتری و همچنین، افزایش رضایت مشتریان و حفظ مشتری اقدام نماید؛ زیرا مشتری سرمایه‌ اصلی بانک است، بدون مشتری بانک بی‌معنا است و نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد. برای رسیدن به این مهم لازم است علاوه بر تجهیز و استفاده از امکانات نوین بانکداری، با ایجاد محیطی آرام، مطمئن، به دور از هیاهو و با داشتن کارکنان و مدیران متخصص با روحیه و مصمم وعلاقمند به مؤسسه و اهداف عالیه ‌آن در این جهت گام  برداشت.
در بانکداری نوین مؤلفه های متعددی وجود دارند که برروند تجهیز منابع پولی بانک‌ها و مؤسسات مالی تأثیر می‌گذارند. شناسایی و تعیین میزان تأثیر و نوع ارتباط این مؤلفه ها با موفقیت بانک‌ها در تجهیز منابع پولی مقوله‌ای مهم می باشد. امروزه شرایط و موقعیت‌های مؤسسات مالی وبانک‌ها با یکدیگر یکسان نیست و ممکن است مؤلفه‌های تأثیرگذار بر تجهیزمنابع پولی حتی برای هر یک از شعب یک گروه بانکی متفاوت باشد. مؤلفه های فناوری اطلاعات و ارتباطات، مهارت، نیروی انسانی شاغل در بانک‌ها، تنوع و کیفیت خدمات بانکی، رضایت مشتریان ازکارکنان ومطلوبیت محیط داخلی ومحل استقرار شعب در بانکداری نوین ابزارهای مهمی هستند که برای جذب بهینه منابع پولی ازآنها استفاده می‌شود.
بیان مسئله:

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...