پایان نامه مشتریان و انتخاب بانک:/بانکداری سنتی و الکترونیک
مقایسه بانکداری سنتی با بانکداری الکترونیک

با مقایسه ویژگی­های بانکداری الکترونیک و سنتی می­توان وجوه تمایز و تفاوت­های این دو و لزوم روی آوردن وسیع به بانکداری الکترونیک را بیشتر نمایان کرد.آنچه حایز اهمیت و در خور توجه است جنبه فعال و آینده­نگر بودن خصوصیات بانکداری الکترونیک در مقایسه با بانکداری سنتی است.بانکداری سنتی بیشتر با یک دید محافظه کارانه سعی دارد به شیوه­های مختلف هزینه­های بانک را کاهش دهد در صورتی که بانکداری الکترونیک ضمن ارایه جامع خدمات بانکی در فکر توسعه و تحول بر مبنای جلب رضایت مشتری و افزایش درآمد برمبنای ارایه خدماتی است که قبال آن­ها کارمزد دریافت می­شود.بنابراین هرچند در بانکداری الکترونیک هم کاهش هزینه­های بانکی مورد توجه قرار می­گیرد ولی تاکید عمده بر رشد درآمد بانک از طریق ارایه خدمات متنوع است.

در جدول2-1- ویژگی های بانکداری سنتی و بانکداری الکترونیک مقایسه شده است:

 

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

 

بانکداری الکترونیک
بانکداری سنتی
●بازار نامحدود ازلحاظ مکانی و ارایه خدمات گسترده و متنوع بر اساس نیاز مشتری و وجود رابطه تنگاتنگ بین بانکی 

●تمرکز بر هزینه ورشد درآمدها

●تاکید برکسب درآمد ازطریق کارمزد

●ارایه خدمات به صورت شبانه روزی

●کاهش در استفاده از نیروی انسانی و بوروکراسی اداری مبتنی بر اسناد و مدارک کاغذی.

 
●بازار محدود و رقابت بین بانک ها ارایه خدمات محدود و ارایه خدمات در یک قالب خاص و متکی بودن بر شعب 

●تمرکز برکاهش هزینه ها

●کسب درآمد از طریق حاشیه سود(تسهیلات اعطایی)

●ارایه خدمات درساعت خاص(محدودیت ساعت اداری)

●متکی بر ساختار اداری مبتنی بر اسناد و کاغذ و استفاده از تعداد زیادی نیروی انسانی.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...