پایان نامه مشتریان و انتخاب بانک:/بانکداری سنتی و الکترونیک |
پایان نامه مشتریان و انتخاب بانک:/بانکداری سنتی و الکترونیک
مقایسه بانکداری سنتی با بانکداری الکترونیک
با مقایسه ویژگیهای بانکداری الکترونیک و سنتی میتوان وجوه تمایز و تفاوتهای این دو و لزوم روی آوردن وسیع به بانکداری الکترونیک را بیشتر نمایان کرد.آنچه حایز اهمیت و در خور توجه است جنبه فعال و آیندهنگر بودن خصوصیات بانکداری الکترونیک در مقایسه با بانکداری سنتی است.بانکداری سنتی بیشتر با یک دید محافظه کارانه سعی دارد به شیوههای مختلف هزینههای بانک را کاهش دهد در صورتی که بانکداری الکترونیک ضمن ارایه جامع خدمات بانکی در فکر توسعه و تحول بر مبنای جلب رضایت مشتری و افزایش درآمد برمبنای ارایه خدماتی است که قبال آنها کارمزد دریافت میشود.بنابراین هرچند در بانکداری الکترونیک هم کاهش هزینههای بانکی مورد توجه قرار میگیرد ولی تاکید عمده بر رشد درآمد بانک از طریق ارایه خدمات متنوع است.
در جدول2-1- ویژگی های بانکداری سنتی و بانکداری الکترونیک مقایسه شده است:
بانکداری الکترونیک
بانکداری سنتی
●بازار نامحدود ازلحاظ مکانی و ارایه خدمات گسترده و متنوع بر اساس نیاز مشتری و وجود رابطه تنگاتنگ بین بانکی
●تمرکز بر هزینه ورشد درآمدها
●تاکید برکسب درآمد ازطریق کارمزد
●ارایه خدمات به صورت شبانه روزی
●کاهش در استفاده از نیروی انسانی و بوروکراسی اداری مبتنی بر اسناد و مدارک کاغذی.
●بازار محدود و رقابت بین بانک ها ارایه خدمات محدود و ارایه خدمات در یک قالب خاص و متکی بودن بر شعب
●تمرکز برکاهش هزینه ها
●کسب درآمد از طریق حاشیه سود(تسهیلات اعطایی)
●ارایه خدمات درساعت خاص(محدودیت ساعت اداری)
●متکی بر ساختار اداری مبتنی بر اسناد و کاغذ و استفاده از تعداد زیادی نیروی انسانی.
فرم در حال بارگذاری ...
[سه شنبه 1398-07-23] [ 02:59:00 ب.ظ ]
|