برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  jemo.ir  مراجعه نمایید
رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات - برند - مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان
Efficiency بهره وری

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

شاخص ها
سؤال
ساختار سازمانی
رسمیت
سؤال 1 ال 7
تمرکز
سؤال 8 الی 11
پیچیدگی
سؤال 12 الی 18
مدیریت کیفیت جامع
-
سؤال 19 الی 26
طیف لیکرت
هدف این طیف اندازه گیری گرایش به یک موضوع بر اساس ارزشهای جامعه می باشد و کاربرد این طیف نیز در جهت بررسی گرایشها نسبت به مسئله سیاسی– اجتماعی و اقتصادی می باشد که در سطح ترتیبی نیز مورد سنجش قرار دارد.
گویه ها در این طیف حداقل 15 تا 30 گویه و بیشتر تدوین می شود.
در تدوین گویه ها باید سعی شود از گویه های بی تفاوت، بی ربط و ابهام آور جلو- گیری شود. تعداد گویه هائی که گرایش مخالف و موافق دارند باید تقریبا به یک اندازه باشد و نیز طیفی که به پاسخگو داده می شود معمولا از 5 قسمت تشکیل شده است (کاملا موافقم- موافقم – تاحدودی – مخالفم – کاملا مخالفم)، که براساس هدف و روش تحقیق می توان کلمات گویه ها را عوض نمود.
3 – 6 . تعیین روایی و پایایی ابزار گردآوری داده ها :
تعیین میزان روایی و پایایی ابزار جمع آوری داده ها یکی از نکات اساسی در پرسش های پژوهش به شمار می آید.
3 - 6 - 1 . روایی ( اعتبار )
مسأله اعتبار یک مقیاس، به این موضوع مربوط است که آیا این مقیاس واقعاً به آن مفهومی که ادعای اندازه گیری آن را می کند، مربوط می شود ؟ اساسی ترین روش تعیین اعتبار این است که ببینیم یک مقیاس اعتبار صوری دارد. این روش کاملاً ساده ای است و بدین معناست که باید بررسی کنیم که آیا بین سؤالات مقیاس و مفهوم مورد نظر هماهنگی وجود دارد یا خیر؟ ( برایمن ، 1381 ).
روایی پرسشنامه حاضر به شیوه ی روایی محتوی صورت گرفته است. در پژوهش حاضر پرسشنامه های مربوطه از پرسشنامه های استاندارد برگرفته از منابع معتبر استفاده شده است که روایی صوری آن به تأیید اساتید محترم راهنما و مشاور رسیده است.
3 – 6 – 2 . پایایی
احتمال اینکه اطلاعات جمع آوری در یک بررسی آماری را بتوان در صورت تکرار بررسی در زمان دیگر دوباره به دست آورد ( الوانی ، زاهدی ، فقیهی ، 1379 ، 399 ). درجه ی پایایی مربوط به ثبات، یعنی حصول یک نتیجه به طور مکرر است. بدین معنا که اگر شیئی امروز اندازه گیری شود و هفته دیگر همان اندازه گیری صورت پذیرد، نتایج باید قریب به همسانی باشد ( مگر آن که در طی این مدت، یک تغییر واقعی در شئ صورت گرفته باشد ). در اینجا ذکر نکته ای لازم به نظر می رسد، برای این که یک آزمون روا باشد باید نخست پایا باشد. یعنی پایایی شرط روایی است ( سیف ، 1383 ، ص 90 ).
در رابطه با محاسبه اعتبار پژوهش نیز از فرمول ( آلفا کرونباخ ) استفاده شده است. گزینه فرمول آلفا با توحه به ساختار پرسشنامه که دارای بخش های مختلف بوده، صورت گرفته است. محاسبه آلفا که از نظرات 30 نفر از پاسخگویان موجود در جامعه آماری به دست آمده است، نشان داد که اعتبار پرسشنامه ی مزبور با بهره گرفتن از آزمون آلفای کرونباخ برابر با 870/0 می باشد.
جدول 3 - 2 پایایی پرسشنامه
گویه ها
تعداد پرسشنامه
ضریب آلفا
ساختار سازمانی
3
817/0
مدیریت کیفیت
1
865/0
کل
4
870/0

با توجه به بیان مطالب بالا و در جمع بندی نهایی می توان گفت ابزار جمع آوری اطلاعات پژوهش از « روایی » و « اعتبار » لازم برخوردار بوده و در نتیجه می توان نسبت به درستی و ثبات یافته های پژوهش و قابلیت تعمیم پذیری نتایج آن اطمینان داشت.
3 - 7 . روش تجزیه و تحلیل داده ها
داده های جمع آوری شده از طریق پرسشنامه، صرفاً آگاهی های خام و پردازش نشده می باشد که باید در این مرحله مورد پردازش و تجزیه و تحلیل قرار گیرند. لذا برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از طریق پرسشنامه، از نرم افزار LISREL استفاده شده است، تا از این طریق بتوان استنتاج ها و نتیجه گیری های معتبر و دقیق به دست آورد. به طور کلی با بهره گرفتن از آمار توصیفی و استنباطی به تجزیه و تحلیل داده های این تحقیق پرداخته می شود. آمار توصیفی با توصیف نظریه های عمومی در رابطه با شاخص های دموگرافیک و متغیرها از جدول توزیع فراوانی و در صد پاسخ های مربوط و نمودار استفاده گردیده است و سپس با بهره گرفتن از آمار استنباطی و از طریق تحلیل عامل تأییدی به بررسی متغیرهای تحقیق پرداخته و سپس با بهره گرفتن از SEM به بررسی فرضیات پرداخته می شود. برای تعیین معنی داری روابط از آزمون T-Student و برای بررسی معنی داری مدل از معیارهایی همچون کای دو و RMSEA و برای بررسی کای دو از سطح معنی داری یا P-VALUE استفاده می شود.
3 - 8 . خلاصه فصل :
در این فصل پس از تعیین جامعه آماری و نمونه تحقیق و همچنین ابزار گردآوری داده ها، مراحل طراحی و تنظیم پرسشنامه شرح داده شد. سپس با توجه به نوع پرسشنامه که از پرسشنامه-های استاندارد تهیه شده بود، روایی و پایایی پرسشنامه توضیح داده شد که با توجه به آزمون انجام شده از طریق آزمون آلفای کرونباخ، پایایی آن مناسب ارزیابی گردید. در ادامه نحوه توزیع پرسشنامه و روش های تجزیه و تحلیل تشریح شد.

فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها

4-1 . مقدمه :
ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ دادهﻫﺎ، ﻓﺮآﯾﻨﺪی ﭼﻨﺪ ﻣﺮﺣﻠﻪای اﺳﺖ ﮐﻪ ﻃﯽ آن دادهﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ از ﻃﺮﯾﻖ ﺑﮑﺎرﮔﯿﺮی‬
ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ دادهﻫﺎ ﺑﺮای ﺑﺮرﺳﯽ ﺻﺤﺖ و ﺳﻘﻢ ﻓﺮﺿﯿﺎت ﺑﺮای ﻫﺮ ﻧﻮع ﺗﺤﻘﯿﻖ از اﻫﻤﯿﺖ ﺧﺎﺻﯽ‬ ﺑﺮﺧﻮردار اﺳﺖ. اﻣﺮوزه در ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺗﺤﻘﯿﻘﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﻣﺘﮑﯽ ﺑﺮ اﻃلاﻋﺎت ﺟﻤﻊآوری ﺷﺪه از ﻣﻮﺿﻮع ﻣﻮرد ﺗﺤﻘﯿﻖ‬
در این فصل داده هایی که از طریق پرسشنا
مه های جمع آوری شده به دست آمده اند، با بهره گرفتن از دو روش آمار توصیفی و استنباطی در دو بخش مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. بدین ترتیب که در ابتدا با توصیف نظریه های عمومی آمار در رابطه با شاخص های دموگرافیک و متغیرها از جدول توزیع فراوانی و درصد پاسخهای مربوط و نمودار استفاده گردیده است و سپس با بهره گرفتن از آمار استنباطی و از طریق تحلیل عاملی تاییدی به بررسی متغیرهای تحقیق پرداخته و سپس با بهره گرفتن از مدل معادلات ساختاری ( SEM ) به بررسی فرضیات می پردازیم.

4-2 . بخش اول:
4-2-1 . شاخص های دمو گرافیک
بررسی توزیع افراد پاسخ دهنده به پرسش نامه ها بر اساس جنسیت
جدول 4 - 1 توزیع افراد پاسخ دهنده به پرسش نامه ها بر اساس جنسیت
جنسیت
تعداد
درصد
مرد
106
86.18
زن
17
13.82
جمع
123
100.00

بر اساس اطلاعات جدول 4 – 1 تعداد 106 نفر (86.16 % ) از پاسخ دهندگان مرد و تعداد 17 نفر ( 13.82 % ) از پاسخ دهندگان زن می باشند .

شکل 4 - 1 توزیع افراد پاسخ دهنده به پرسش نامه ها بر اساس جنسیت
4 – 2 -2 . بررسی توزیع افراد پاسخ دهنده به پرسش نامه ها بر اساس رسته
جدول 4 - 2 توزیع افراد پاسخ دهنده به پرسش نامه ها بر اساس رسته
رسته
تعداد
درصد
حوزه مدیریت
25
20.33
حوزه مالیاتی
86
69.92
امور اداری
6
4.88
امور مالی
6
4.88
جمع
123
100.00
بر اساس اطلاعات جدول 4 – 2 تعداد 25 نفر ( 20.33 % ) از پاسخ دهندگان در حوزه مدیریت ، 86 نفر ( 69.92 % ) در حوزه مالیاتی ، 6 نفر ( 4.88 % ) در امور اداری و 6 نفر ( 4.88 % ) در امور مالی در حال فعالیت می باشند .

شکل 4 - 2 توزیع افراد پاسخ دهنده به پرسش نامه ها بر اساس رسته

4-2-3 . بررسی توزیع افراد پاسخ دهنده به پرسش نامه ها بر اساس مدرک
جدول 4 - 3 توزیع افراد پاسخ دهنده به پرسش نامه ها بر اساس مدرک
مدرک
تعداد
درصد

 
 
کارشناسی
100
81.30
کارشناسی ارشد و بالاتر
23
18.70
جمع
123
100.00
بر اساس جدول 4 – 3 تعداد 100 نفر ( 81.30 % ) از پاسخ دهندگان دارای مدرک کارشناسی و 23 نفر ( 18.70 % ) دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر می باشند .
شکل 4 - 3توزیع افراد پاسخ دهنده به پرسش نامه ها بر اساس مدرک

4-2-4 . بررسی توزیع افراد پاسخ دهنده به پرسش نامه ها بر اساس سن
جدول 4 - 4 توزیع افراد پاسخ دهنده به پرسش نامه ها بر اساس سن
سن
تعداد
درصد
بین 26 تا 35 سال
47

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...