پایان نامه رشته مدیریت : بررسی رابطه سرمایه فکری با بازاریابی در … |
متن پایان نامه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده:
دو عامل مهم که موجب بالارفتن عملکرد بازارگرایی شرکتها در دو دهه گذشـته شـده اسـت ؛
جهانی شـدن و افـزایش تغییـرات در فنـاوری مـی باشـد. در چنـین محیطـی سـرمایه فکـری و
داراییهای نامشهود از عوامل مهم موفقیت بشمار میروند.تحقیق حاضر رابطه بین بازارگرایی (با تکیه
بر سه مفهوم توجه به مشتری، توجه به رقبـا وهماهنگی بینبخشی) و سرمایه فکری
را در صنعت بیمه بررسی میکند.
سرمایه فکری به عنوان دارایی نامشهود یک سازمان میباشـد و شـامل دانـش، تجربـه، مهـارت شخصی
، روابط خوب و یا توانایی فناوری است ،سرمایه انسانی ؛ترکیبی از دانـش ، مهـارت هـا وتجربیات کارکنان
یک بنگاه، سرمایه مشتری (رابطهای )؛ عبارت اسـت از روابـط بـا افـرادی کـهبنگاه اقتصادی با آن ها
به کار تجاری میپردازد که شامل مشتریان و عرضه کنندگان میباشد . سرمایه ساختاری؛ داراییهای
غیرمرتبط بـا نیـروی انـسانی را شـامل مـی شـود کـه عبارتنـد از فناوریها، فرآیندها، ابداعها، اموال فکری
، داراییهای فرهنگی و روش هایی که شـرکت را قـادر
سایت های دیگر :
|
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-02-31] [ 09:40:00 ب.ظ ]
|