دانشگاه علوم اقتصادی و اجتماعی
 

پایان نامه جهت اخذ کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی – گرایش مالی 

عنوان :
 

ارزیابی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
 

 
متن پایان نامه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده :
قیمت گذاری سهام یکی از مهمترین و در عین حال پیچیده ترین مراحل عملیاتی در هر بورس می باشد . در کشورهای دیگر شرکت هایی که قصد فروش سهام به عموم را دارند ، برای عرضه و تعیین ارزش سهام از خدمات موسسات مالی و یا بانکداری سرمایه گذاری استفاده می کنند . در ایران به علت نو پا بودن بازار سرمایه و عدم وجود بانک های سرمایه گذار عملا مسئولیت تهیه قیمت پایه به عهده سازمان بورس اوراق بهادار تهران است . هرگونه عدم دقت در این مرحله می تواند نتایج زیانباری را به دنبال داشته باشد .در این پروژه نیز سعی بر آن است تا قیمت سهام شرکت های پذیرفته در بورس اوراق بهادار تهران مورد ارزیابی قرار گرفته و در راستای آن اهداف ذیل تخقق یابد .

روش های  ارزیابی سهام شناسایی و روش های مورد استفاده در بورس اوراق بهادار تهارن بررسی گردد.
شناخت نحوه چگونگی واگذاری سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و تعیین اینکه آیا این سهم به درستی قیمت گذاری شده است یا خیر .در این پژوهش حاضر پس از بررسی روش های مختلف ارزشیابی سهام شرکت ها در دنیا و سازمان های واگذارنده سهام در ایران و بورس اوراق بهادار تهران و براساس مصوب شورای اقتصاد ، به بررسی وضعیت قیمت گذاری سهام در ایران پرداخته شد و برهمین اساس فرضیات ذیل استخراج گردید.

 

 

 

ادامه مطلب

سایت های دیگر :

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...