پایان نامه درباره شیوه قصه گویی |
خانه
فنی و مهندسیرشته برق
رشته عمران
رشته کامپیوتر و فناوری اطلاعات
رشته مکانیک
رشته صنایع
رشته کشاورزی – دامپروری
رشته مواد
رشته پلیمر
رشته مهندسی شیمی
رشته معدن
رشته صنایع غذایی
رشته نساجی
علوم انسانیرشته حقوق
رشته روانشناسی و علوم تربیتی
رشته حسابداری
رشته مدیریت
رشته الهیات فقه و فلسفه
رشته جغرافیا
رشته اقتصاد
رشته علوم سیاسی
علوم اجتماعی-جامعه شناسی-علوم ارتباطات
رشته تاریخ
رشته مدیریت آموزشی و برنامه ریزی درسی
رشته زبان و ادبیات فارسی
رشته زبان خارجه (انگلیسی آلمانی فرانسه)
رشته زبان و ادبیات عربی
علوم پایهرشته زمین شناسی
رشته شیمی
رشته زیست شناسی
رشته فیزیک
رشته علوم جانوری
تربیت بدنی
معماری
هنر
پزشکی
پرستاری
پایان نامه درباره شیوه قصه گویی
چهره و حرکات قصه گو
به طور کلی رفتار، به ویژه چهره ی قصه گوی خوب کمک بسیار مؤثری به شنونده می کند. شنونده ضمن این که به کلمه هایی که به تصاویر داستان جان می بخشد توجه دارد، در تمام مدت به قصه گو نیز چشم می دوزد. چهرۀ قصه گو اغلب آیینۀ تمام نمای آن قصه است و به آن چه شنونده می شنود، جان می بخشد. قصه گوی خوب باید چهره ای قابل انعطاف داشته باشد تا اخم و لبخند، ترس و بیم و سایر عواطف را
نشان دهد و بر تأثیر قصه گویی بیفزاید. حالات چهره باید منطبق بر حالت های داستان باشد و هرگز نباید به کاریکاتور تبدیل شود مگر آن که داستان چنین ایجاب کند. حرکات باید طبیعی باشد، نه برنامه ریزی شده به جای اداها و حالت های اضافه و تمرین شده ای که معمولاً درگذشته به عنوان فن بیان آموخته می شد، باید حرکت ها خود انگیخته باشد تا به تأثیر قصه بیفزاید. در هر حال، در یک قصه گویی موفق، چهره
چیزی است که می تواند در بیان بهتر قصه، به قصه گو کمک کند، ولی نباید بیش از سایر جنبه های این هنر
به آن توجه کرد(همتی،1388،،ص101).
جزییات بیشتر و دانلود متن کامل پایان نامه /م
دانلود پایان نامه ارشد : بررسی رابطه آموزش به شیوه قصه گویی بر میزان هوش کلامی وگنجینه لغات کودکان پیش دبستانی شهرستان سرپل ذهاب
.
12-2-2- قصه و فعالیت ادبی
در اهداف آموزشی، پیشرفت و گسترش خلاقیت، غنای آموزش زیباییشناسی، آموزش ادبیات، آموزش مهارتهایی نظیر خوب گوش کردن مدنظر است. در کارکرد و هدف پرورشی، قصهگویی، نظم فکری و تمرکز حواس، تقویت مهارت کلامی، توانایی تفکر و تعقل مورد توجه است. بهعلاوه در کنار این کارکردها قصه به ایجاد رابطه عاطفی بین مربی و کودک و نوجوان کمک کرده و بهخصوص کودک و نوجوان را به خواندن تشویق می کند. کودکان و نوجوانان از طریق قصهگویی یا قصهخوانی با ادبیات آشنا و یا در آن عمیقتر میشوند. از کارکردهای قصهگویی یکی همین مواجه ساختن کودکان و نوجوانان با نش و داستان است که البته یکی از اهداف قصهگویی نیز هست؛ هدف پرورشی. «تربیت ذوق ادبی و هنری کودکان و نوجوانان، تقویت حس کنجکاوی آنان حاصل ایجاد ارتباطی است که کودکان با مربی قصهگو ایجاد میکند.»(ناظمی،1385).
یکی از ویژگیهای قصهگویی، سرگرمکنندگی و لذتبخش بودن آن است. «لذت بردن از شنیدن یک قصه مقصود اصلی و ابتداییترین توجیه برای یک قصهگو میتواند
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1398-07-10] [ 07:12:00 ب.ظ ]
|