کند و(اینترنت 1)

خانواده حد اقل از دو نفرا توانایی های متفاوت ،با نیازها و علایق مختلف ودر یک کلام با شخصیت گوناگون تشکیل شده است تلفیق این توانایی ها و استعداد ها و شخصیت های گوناگون میتواند شیوه های گوناگون فرزند پروری را ایجاد کند که احتمال دارد بر میزان قدرت کلامی تأثیر داشته باشد .  (گودنا 1985،ص418)

لذا بررسی رابطه شیوه های فرزند پروری با میزان قدرت کلامی به عنوان یک اختلال رفتاری در دانش آموزان ابتدایی شهرستان سرپل ذهاب را مورد مطالعه قرار داده و می خواهیم بدانیم تأثیر کدام یکاز این روشها بر میزان قدرت کلامی بیشتر است.

اهمیت و ضرورت پژوهش :
شناخت والدین و استنتاج آنان در مورد رفتار کودکان و انگیزه ها و اعتقادات و جهت گیری اجتماعی آنان عوامل تعیین کننده مهمی در روش های فرزند پروری و انضباطی والدین می شود تفاوت بین طبقات اجتماعی مختلف از لحاظ فرزند پروری و قدرت همانند سازی کودک در الگو های گسترده تعادل بین فرزند- والدین در شیوه های فرزند پروری ریشه دارد . این شیوه ها را می توان در ابعاد مختلف مانند محبت کردن ،کنترل ، مهربانی ، گرمی ، و انعطاف پذیر بودن ،محدود بودن و پرتوقع بودن توضیح داد .  ( یاسایی1373،ص412)

وجه تحقیقاتی اندکی به بررسی تأثیر سبکهای ارتباطات خانواده بر میزان قدرت کلامی نشان داده است به منظور موفقیت این مدل در این حوزه نیاز است تحقیقات گسترده ای در جوامع مختلف فرهنگی ،قومی ،طبقه ای وغیره انجام شود چرا که فرهنگ یا خرده فرهنگی که افراد در آن اجتماعی می شوند به شیوه ارتباطات آنها تأثیر داشته است . به همین دلیل پژوهش حاضر برای بررسی تأثیر الگو های ارتباطی خانواده بر میزان قدرت کلامی دانش آموزان صورت می پذیرد .

مزایای اجرای طرح :
آشنا  ساختن والدین با شیوه های رزند پروری وانتخاب مناسب ترین شیوه توسط آنها ،بالا بردن سطح آگاهی ها و دانستهای والدین و همچنین کمک به آنان در جهت پرورش فرزندانی با قدرت کلامی مطلوب با انتخاب شیوه فرزند پروری مناسب .

مضرات و عواقب عدم اجرای طرح :
در صورت عدم اجرای این تحقیق وبا توجه به مسائل بیان شده در آن شیوه های مناسب و مطلوب قرزند پروری شناسایی نمی شود  و این مو ضوع ممکن است باعث افت تحصیلی و پایین بودن اعتماد به نفس ناشی از پایین بودن قدرت کلامی در فزندان شود . همچنین در صورت عدم اجرای طرح مشخص نیست که کدام یک از شیوه های فرزند پروری بر روی میزان قدرت کلامی تأثیر بیشتری دارد .

اهداف تحقیق
اهداف کلی –اهداف جزئی

اهداف کلی : بررسی و مقایسه رابطه بین شیوه های فرزند پروری و قدرت کلامی دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی شهرستان سرپل ذهاب در سال تحصیلی90-89

اهداف جزئی :

1-بررسی رابطه بین شیوه های فرزند پروری سهل گیرانه با قدرت کلامی.

  برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

2- بررسی رابطه بین شیوه های فرزند پروری مستبدانه با قدرت کلامی .

3- بررسی رابطه بین شیوه های فرزند پروری دمکراتیک با قدرت کلامی .

4- مقایسه قدرت کلامی دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی .

5- مقایسه شیوه های فرزند پروری دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی .

 
 

 

 
 

سؤالات پژوهش
1-آیا بین شیوه فرزند پروری مستبدانه و میزان قدرت کلامی دانش آموزان دختر رابطه وجود دارد؟

2- آیا بین شیوه فرزند پروری مستبدانه و میزان قدرت کلامی دانش آموزان پسر رابطه وجود دارد ؟

3-آیا بین شیوه فرزند پروری دمکراتیک و میزان قدرت کلامی دانش آموزان دختر رابطه وجود دارد ؟

4-آیا بین شیوه فرزند پروری دمکراتیک و میزان قدرت کلامی دانش آموزان پسر رابطه وجود دارد ؟

5-آیا بین شیوه فرزند پروری سهل گیرانه و میزان قدرت کلامی دانش آموزان دختر رابطه وجود دارد ؟

6- آیا بین شیوه فرزند پروری سهل گیرانه و میزان قدرت کلامی دانش آموزان پسر رابطه وجود دارد ؟

7-آیا میزان قدرت کلامی دردانش آموزان دختر بیشتر از دانش آموزان پسر است ؟

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...