ابراهیمی (1392) در پژوهشی با عنوان “بررسی عوامل مؤثر بر خرید اینترنتی: تبیین متغیرهای اعتماد، ریسک ادراکشده، منفعت ادراکشده و پیشایندهای آنها ” باتوجه به ورود تجارت الکترونیک به کشور و مسائل و مشکلاتی که مسئولین این حوزه در رابطه با آن دارند به بررسی عوامل مؤثر بر خرید اینترنتی، شناسایی و تأثیر پیشایندهای مبتنی بر شناخت، تجربه، حالت عاطفی و شخصیت بر این عوامل در بین مشتریان وب سایت رایانه داتکام میپردازد و در نهایت براساس نتایج بهدست آمده از پژوهش پیشنهاداتی برای بهبود تجارت الکترونیک به مسئولین حاضر در این حوزه مطرح میگردد.

سالمی (1392) در پژوهشی با عنوان “بررسی تأثیر ارزش و ریسک درک‌شده سبز بر قصد‌خرید خودرو بهواسطه اعتماد سبز ” به بررسی تأثیر ارزش و ریسک درک شده سبز بر قصد خرید خودرو بهواسطه اعتماد سبز پرداخت. روش تحقیق ماهیتی پیمایشی-تحلیلی دارد. داده های این تحقیق با نظرسنجی از اساتید دانشگاه فردوسی مشهد، از طریق پرسشنامه جمعآوری شده است. از روش آماری مدلیابی معادلات ساختاری برای آزمون فرضیه ها استفاده شده است. نتایج پژوهش حاکی از این است که ارزش درک شده سبز به طور مثبت بر اعتماد و قصد خرید سبز اثرگذار است، در حالی که ریسک درک شده سبز بهطور منفی بر هر دو آنها اثر گذار است. علاوه براین، این پژوهش نشان میدهد که رابطه بین قصد خرید سبز و ارزش/ ریسک درک شده سبز با واسطه اعتماد سبز است.

امیدوار (1392) در پژوهشی با عنوان “بررسی تأثیر تبلیغات دهانبهدهان الکترونیکیe-WOM بر تصویر برند و تمایل خرید خودروی تیبا ” به بررسی اثرات بازاریابی دهانبه دهان الکترونیکی (e-WOM) بر تصویر برند و تمایل خرید خودروی تیبا پرداخت تا با شناسایی میزان تأثیر هر یک از متغیرهای تحقیق، راهکارهایی در جهت نحوه برخورد مدیران شرکت سایپا با این مقوله ارائه نمایند. این تحقیق دارای 3 فرضیه میباشد که جهت بررسی فرضیات تحقیق از آزمون همبستگی اسپیرمن استفاده شده است و با توجه به سطح معنیداری گزارششده هر سه فرضیه تحقیق تایید گردید.

پورزمانی (1392) در پژوهشی با عنوان ” تحلیل تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مشتریان به برند و تبلیغات دهانبهدهان از طریق نقش تصویر برند، اعتماد به برند، دلبستگی به برند و تعهد به برند (مورد مطالعه: شرکت زمزم شیراز) ” به تحلیل و بررسی تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری به برند و تبلیغات دهان به دهان از طریق نقش تصویر برند، اعتماد به برند، دلبستگی به برند و تعهد به برند در میان مشتریان شرکت زمزم در شهرستان شیراز پرداخت. جامعه آماری مشتریان شرکت در شهر شیراز است که از تمامی محصولات استفاده میکنند. بنابراین جامعه آماری نامحدود میباشد. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه استاندارد بوده است. 350 پرسشنامه توزیع و 298 عدد جمعآوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. روش نمونهگیری از نوع در دسترس بوده است. روایی و پایایی پرسشنامه تایید شده است. جهت بررسی و آزمون فرضیه ها از نرم افزارهای SPSS وPLS استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان داد که مسئولیت اجتماعی شرکت بر تصویر برند و اعتماد به برند تأثیر مثبت و معناداری دارد، اما تأثیرآن بر دلبستگی به برند و تعهد به برند رد شد. از طرفی یافته های پژوهش نشان داد که تصویر برند بر اعتماد به برند، دلبستگی به برند و تعهد به برند دارای تأثیر مثبت و معناداری است. همچنین تأثیر اعتماد به برند بر دلبستگی به برند، تعهد به برند، وفاداری به برند و تبلیغات دهان به دهان نیز مورد تایید قرار گرفت. دلبستگی به برند نیز بر تعهد به برند، وفاداری به برند و تبلیغات دهان به دهان تأثیر مثبت و معناداری دارد. تعهد به برند بر وفاداری به برند و تبلیغات دهان به دهان و نیز وفاداری به برند بر تبلیغات دهان به دهان دارای تأثیر مثبت و معناداری است.

بلخی (1392) در پژوهشی با عنوان “نگاهی به هویت برند و تأثیر آن بر وفاداری به برند و ارزش ویژه برند (مطالعه موردی شرکت لبنیات وارنا) ” به بررسی تأثیر هویت برند بر توسعه وفاداری به برند و ارزش ویژه برند در صنعت مواد غذایی (محصولات لبنی) صورت گرفته است. نوع تحقیق حاضر از لحاظ ماهیت مسئله و هدف، تحقیقی کاربردی و از لحاظ روش تحقیق، یک تحقیق توصیفی و پیمایشی است. برای جمع آوری داده ها نیز از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش مشتریانی هستند که در شهرستانهای جنوب شرق تهران (ورامین، قرچک و پیشوا) ساکن بوده و از محصولات لبنی شرکت وارنا استفاده کردهاند همچنین جهت تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیات تحقیق از روش مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است.

محمدی (1392) در پژوهشی با عنوان “تأثیرعوامل مؤثر بر وفاداری مشتری به برند بهواسطه هویت‌یابی مشتری با برند (مورد مطالعه: مشتریان نمایندگی‌های تویوتا) ” با توجه به اهمیت مزایای ناشی از وفاداری مشتریان به برند و حیاتی بودن این مبحث در حوزه بازاریابی، به بررسی این مهم پرداخت. شرکت‌ها بهدنبال ایجاد فرصت‌های مناسب جهت جلب و حفظ مشتریان وفادار می‌باشند، از این‌رو، بهدنبال شناسایی، آزمون و تقویت عناصری هستند که در شکل‌گیری وفاداری مشتریان مؤثر باشند. برندها حامل معانی نمادین بسیاری می‌باشند و می‌توانند به مشتریان در دست‌یابی به هدف‌های اساسی هویتی‌شان کمک کنند. لذا در مطالعه حاضر هویت‌یابی مشتری با برند به عنوان یکی از عوامل تأثیرگذار بر وفاداری به برند درنظرگرفته شده‌است. همچنین در این تحقیق اثر 4 متغیر تمایز، پرستیژ، منافع اجتماعی و تجربیات به یادماندنی از برند بر وفاداری به برند به واسطه هویت‌یابی مشتری نیز مورد بررسی قرار گرفت.

فیض محمدی و همکاران (1392) در پژوهشی با عنوان “بررسی تأثیر هویت برند بر وفاداری مشتریان لوازم خانگی سامسونگ ” به بررسی تأثیر هویت برند بر وفاداری مشتریان پرداخت. امروزه وفاداری مشتریان کلید موفقیت تجاری محسوب میشود. با افزایش وفاداری مشتریان سهم بازار و میزان سوددهی بنگاه اقتصادی بالا میرود. مهمترین و منحصر بهفردترین خصوصیات برند در هویت برند نمایان میشود. اصولاً هویت برند آن چیزی است که برند درصدد نشان دادن آن است که باید ماهیت دائمی و طولانی مدت داشته باشد. یکی از ویژگیهای مهم یک برند، توانمندی در ایجاد وفاداری در مشتریان است و یکی از ترجیحات مشتریان در انتخاب محصول، نام معتبر و هویتساز آن است. بنابراین هدف اصلی در این پژوهش تعیین تأثیرهویت برند بر وفاداری مشتریان میباشد.

آخوندی (1392) در پژوهشی با عنوان “شناسایی و بررسی متغیرهای اثرگذار بر ارزش درکشده مصرفکننده، رضایتمندی. تمایل رفتاری آینده مشتری و ارائه الگویی کاربردی در شعب فروشگاه های شهروند در شهر تهران ” به شناسایی و بررسی متغیرهای اثرگذار بر ارزش درکشده مشتریان، رضایتمندی و تمایل رفتاری آینده مشتریان در شعب فروشگاه های شهروند در شهر تهران میپرداز
 تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی
د. از اینرو پس از بازنگری نظریههای مختلف در زمینه ارزش درک شده مصرفکننده و رضایتمندی مشتریان، نظریه هدف وسیله در تبیین ارزش درک شده مصرفکننده و نظریه عدم تایید انتظارات و نظریه سازگاری تمایلات در تبیین رضایتمندی مشتریان موردتوجه قرار گرفت و بر مبنای این نظریات شناسایی انتظارات و تمایلات مشتریان در ارتباط با ویژگیهای فروشگاه بهعنوان عوامل اثرگذار بر ارزش درکشده موردتوجه قرار گرفت. در مرحله بعد این عوامل از طریق مصاحبه با مشتریان مورد شناسایی قرار گرفت و بر مبنای عوامل شناسایی شده پرسشنامه انتظارات و تمایلات مشتریان در ارتباط با ویژگیهای فروشگاه طراحی گردید. نتایج حاصل از این پژوهش پس از جمع آوری داده ها در مرحله اصلی پژهش و تجزیه و تحلیل داده ها حاصل گردید و بر مبنای ادبیات پژوهشی در این زمینه مورد بحث قرار گرفت.

معین (1392) در پژوهشی با عنوان” جایگاهیابی نام و نشان تجاری شرکت آرایشی بهداشتی ایران آوند فر نسبت به رقیب از دیدگاه مشتریان (مطالعه موردی: برند دکتر ژیلا ) ” به روش تحلیلی- پیمایشی (با بهره گرفتن از پرسشنامه مربوط به مشتریان و کارشناسان شرکت ایران آوندفر) چهار ویژگی محسوس (فیزیکی) محصولات شرکت ایرانآوند (قیمت، کیفیت، خدمات و نوآوری) بهعنوان عوامل مناسب برای جایگاه نام و نشان تجاری شرکت مذکور در مقایسه با رقبایش مورد آزمون قرار گرفت تا جایگاه این ویژگیها در ذهن مشتریان و کارشناسان شرکت مشخص شده، مورد مقایسه قرار گرفته، در نهایت اولویتهای آنها تعیین گردد. نمونه آماری شامل 200 داروخانه و خردهفروش و کارمندان شرکت در سطح شهر تهران و کرج و 75 کارشناس آزمایشگاه، بازاریابی، تحقیقات بازار و فروش شرکت در نظر گرفته شد. آزمونهای مورد استفاده شامل؛ آزمون دوجملهای، آزمون فیشر و آزمون رتبه بندی فریدمن برای تعیین اولویتهای هر گروه است. نتایج نشان داد که مشتریان از بین این چهار ویژگی، تنها دو ویژگی نوآوری و کیفیت را برای جایگاه شرکت بیشترین اولویت را میدهند و از دید کارشناسان شرکت قیمت و سپس خدمات دو عامل اولویت دار است.

برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  jemo.ir  مراجعه نمایید
رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات - برند - مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...