8. نتایج حاصل ازآزمون فرضیه اصلی اول مبنی براینکه تبلیغات هیجانی در گرایش به خرید محصولات مصرفی با درگیری ذهنی پایین تأثیر گذار است؛ با این مبانی نظری که دراین پژوهش بیان شد: « بازاریابی احساسی اثر عمیق تری نسبت به بازاریابی سنتی بر مصرف کننده می گذارد و در نتیجه دوامش بیشتر است، و شرایط احساسی، همه مراحل تصمیم گیری در فرایند خرید را تحت تأثیر قرار داده و احساسات نقشی کلیدی در هر نوع تصمیم تجاری دارد چرا که استراتژی های احساسی در پی آن هستند تا با ترویج تمایل و دوست داشتن باعث شوند تا مشتری پیام را بهتر به خاطر سپارد و درک تبلیغات را ارتقا دهد»، همخوانی دارد.
9. همچنین نتایج حاصل ازآزمون فرضیه اصلی دوم مبنی براینکه یادآوری تبلیغات هیجانی در گرایش به خرید محصولات مصرفی با تاکید بردرگیری ذهنی پایین تأثیر گذار نیست؛ با این مبانی نظری که دراین پژوهش بیان شد: « پردازش اکتشافی عاطفه در زمانی که مصرف کنندگان از احساسات خود به عنوان اطلاعات و به عنوان راهی میانبر برای رسیدن به ارزیابی خود در خصوص کالای هدف استفاده می کنند، مستقیما قضاوتهای آنان را تحت تأثیر قرار می دهد، در حالیکه پردازش بنیادی عاطفه زمانی اتفاق می افتد که مصرف کنندگان به شدت درگیر شده و تلاش زیادی را برای درک و پردازش پیام به کار می برند»، همخوانی دارد؛ طبق این یافته ها به نظر می رسد که یادآوری تبلیغات هیجانی در گرایش به خرید محصولات مصرفی با تاکید بردرگیری ذهنی بالا تأثیر گذارباشد.
4.5- پیشنهادات مبتنی بر یافته های پژوهش
نتایج این پژوهش نشان میدهد که متغیرتبلیغات هیجانی وابعاد آن به ترتیب شامل تمایل، ترجیح و مجاب شدن در گرایش به خرید محصولات مصرفی با درگیری ذهنی پایین تأثیرگذار است، ولی متغیر یادآوری تبلیغات هیجانی وابعاد آن شامل توجه، فهم و مواجهه در گرایش به خرید محصولات مصرفی با درگیری ذهنی پایین تاثیرگذارنبوده و فقط ابعاد مورد بررسی به ترتیب شامل توجه، فهم و مواجهه بر یادآوری تبلیغات هیجانی تاثیر مثبتی دارند. بنابراین در این بخش بر حسب این یافتهها پیشنهاداتی به افراد و سازمانهایی که به نحوی با تبلیغات تجاری برای محصولات مصرفی بی دوام سروکار دارند، ارائه میشود.
1.4.5- پیشنهادات مبتنی بر یافته های فرضیه اصلی اول

پیشنهاد می شود در راستای افزایش گرایش به خرید در مصرف کنندگان، در تبلیغات خود از جاذبه های هیجانی استفاده کنند. برای این کار از ابزار تبلیغاتی مثل تلویزیون که بیش از یک حس (بینایی و شنوایی) مخاطب را درگیر می کند و همچنین ازجاذبه هایی که شادی بخش و مفرح بوده و حس لذت بردن یا رهایی از مشکلی خاص را به شیوه ای نو منتقل می کند، نظیر به کارگیری شعر و موسیقی محلی، تصاویرجالب توجه و واضح (مثل تصویر3تایی در تبلیغ دستگاه درازونشست تن تاک)، هنرپیشه ایده آل و محبوب استفاده کنند.

برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  jemo.ir  مراجعه نمایید
رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات - برند - مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان
Efficiency بهره وری

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...