فایل پایان نامه :تغییرات در پروژه های ساخت
در سالهای اخیر گرایش رو به رشدی در صنعت ساختمان­سازی به وجود آمده است که این امر به خودی خود تاثیر به سزایی در استفاده از داده­های جزئی­تر در طراحی ساختمانها گذاشته است. بکارگیری این داده های جزئی برای طراحی جزئیات ساختمانها، پیش از فرآیند طراحی کلی مورد نیاز است. مدلسازی اطلاعات ساختمان یا به اختصار سیستم BIM به عنوان یک فرآیند مهم طراحی ساختمان و به منظور تامین این نیاز پدید آمده است.

طی چندین دهه گذشته، مهندسان عمران و مکانیک، معماران و پیمانکاران و … برای طراحی ساختمانها از منابع کتابخانه­ای موجود و بیشتر براساس نقشه­های دوبعدی استفاده نموده­اند. به گونه­ای که این نقشه­ها و طرحها عمدتاً توسط تولیدکنندگان محصولات ساختمانی و بیشتر برای داده­های ژئومتریکی تامین می­شدند و بدین طریق محصول را توصیف می­نمودند.

تغییر الگو در صنعت ساختمان، با دور ­شدن روند طراحی­ها از نظر زمانی و مکانی نسبت به زمان و مکان واقعی پروژه­های ساخت و ­ساز، بحرانی­تر نیز شده است. این موضوع مهم نشان­دهنده مشکلات منحصر بفرد و پیچیده­تر در رابطه با ارتباطات و مدیریت ناشی از دوری از سایت اصلی ساخت و ­ساز در

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

کارهای اجرایی و ساختمان­سازی است. از اینرو پیش­بینی روند سازمان یافته­ی سیستم مدلسازی اطلاعات ساختمان که در سالهای اخیر پا به عرصه صنعت ساخت و ساز گذاشته است، علیرغم نوپا بودن می­تواند بسیاری از معضلات و مشکلات پیش روی سیستم­های طراحی ساختمانها را در سطوح کلان مدیریتی از میان بردارد.

از سویی دیگر توجه بدین مسئله که مدلسازی اطلاعات ساختمان می تواند نقش بسیار مهمی در مدیریت هزینه و زمان پروژه های عمرانی و کاهش دوباره کاری ها داشته باشد، متخصصان این صنعت را هرچه بیشتر در استفاده از این فناوری مشتاق می سازد.

شاخص های اصلی ارزیابی موفقیت در مدیریت پروژه شامل سه شاخص زمان، هزینه و کیفیت می باشد. در این ارتباط موضوع تغییرات و دوباره کاری ها (که در مواقعی اجتناب ناپذیر است) یکی از مواردی است که می تواند موفقیت پروژه را تحت تاثیر قرار دهد. تجارب طراحان،کارفرمایان و پیمانکاران حاکی از آن است که تغییرات در فاز اجرایی پروژه می تواند سبب ایجاد مشکلاتی شود و موفقیت پروژه را با چالش روبه رو سازد.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...