متن کامل سمینارمقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق گرایش الکترونیک
لیزر و تمام نگاری و کاربردهای لیزر
در ادامه مطلب می توانید صفحات ابتدایی این پایان نامه را بخوانید
 
 

دانشگاه آزاد اسلامی
واحد تهران جنوب
دانشكده تحصیلات تكمیلی
سمینار برای دریافت درجه كارشناسی ارشد“M.Sc” مهندسی برق گرایش الکترونیک
عنوان:
لیزر و تمام نگاری و کاربردهای لیزر
برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود
تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چكیده:

امروزه لیزر به خاطر کاربردهایش در اغلب علوم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با پیشرفت تکنولوژی روز به روز به کاربردهای این وسیله افزوده می شود بطوری که کمتر بخشی از علوم را می   برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید توان پیدا کرد که لیزر در آن کاربردی نداشته باشد.در این سمینار ضمن معرفی لیزر به بررسی مفاهیم و تعاریف اولیه، اصول عملکرد لیزر، خصوصیات باریکه لیزر مشخصات لیزرها انواع لیزرها می پردازیم. نهایتاً به مقایسه لیزرها از لحاظ ایمنی باریکه و توان خروجی خواهیم پرداخت. در ادامه به بررسی کاربردهای لیزر در زمینه های مختلف، اعم از کاربردهای پزشکی ، کاربردهای نظامی، صنعتی، امنیتی، سیستم های نفت و گاز و غیره خواهیم پرداخت. همچنین ضمن معرفی تکنیکی به نام تمام نگاری به بررسی اصول فیزیکی، شرایط ضبط تمام نگاری، روش های بازیابی اطلاعات ذخیره شده با تمام نگاری می پردازیم. در ادامه به کاربردهای این تکنیک در عرصه های مختلف خواهیم پرداخت و نشان می دهیم که با بهره گرفتن از این تکنیک پیشرفت های شگرفی در زمینه های مختلف به خصوص در زمینه پزشکی ذخیره سازی اطلاعات سیستم های امنیتی و غیره صورت گرفته است.

مقدمه:

یکی از مهمترین اکتشافات قرن بیستم لیزر، می باشد که اهمیت آن و کابردهای آن برکسی پوشیده نیست. از زمان اختراع لیزر کاربردهای روز افزونی به طور پیوسته برای این 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...