و در صورت نیاز به متن کامل آن می توانید از لینک پرداخت و دانلود آنی برای خرید این پایان نامه اقدام نمائید.
 

دانشگاه آزاد اسلامی
واحد تهران جنوب
دانشکده تحصیلات تکمیلی
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی
عنوان:
بررسی مقاومت فشاری دو نوع بتن پوزولانی در شرایط لوله های بتنی فاضلابی
برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود
تکه هایی از متن به عنوان نمونه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده:
همه جوامع، هم به صورت جامد و هم به صورت مایع، فضولات تولید می کنند، بخش مایع فضولات یا فاضلاب، اساسا همان آب مصرفی جامعه است که در نتیجه کاربردهای مختلف آلوده شده است. از نظر منابع تولید، فاضلاب را می توان ترکیبی از مایع یا فضولاتی دانست که توسط آب از مناطق مسکونی، اداری و تاسیسات تجاری و صنعتی حمل شده و برحسب مورد با آب های زیرزمینی، آب های سطحی و سیلابی آمیخته است.
اگر فاضلاب تصفیه نشده انباشته   برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید شود، تجزیه مواد آلی آن ممکن است منجر به تولید مقدار زیادی گازهای بدبو شود. علاوه بر آن، فاضلاب تصفیه نشده معمولا حاوی میکروارگانیسم های بیماری زای فراوانی است که در دستگاه گوارش انسان زندگی می کنند و یا در برخی فضولات صنعتی موجودند. بنابراین دلیل ها، انتقال سریع و بدون دردسر فاضلاب از منابع تولید و سپس تصفیه و دفع آن، نه فقط مطلوب، بلکه در جوامع صنعتی امروز، ضروری نیز می باشد. در ایالات متحده آمریکا هم اکنون این مسئله براساس قوانین متعدد ایالتی و کشوری الزام عملی پیدا کرده است. در این پروژه علاوه بر بررسی انواع راه های ممکن جهت انتقال فاضلاب و مشکلات موجود در هر سیستم، و نهایتا انتخاب لوله های بتنی به عنوان بهترین گزینه، مکانیزم خوردگی این محصولات در اثر گازهای مخرب فاضلاب و شرایط محیطی دیگر بررسی شده است و پوشش هایی که برای رفع مشکل تاکنون استفاده شده توضیح داده شده است. در ادامه این پروژه انواع پوزولان های موجود (پوزلان های مصنوعی و طبیعی) و خواص هریک به صورت جداگانه بررسی شده است و سپس با تهیه نمونه های استوانه ای بتن های پوزولانی به نسبت های مختلف به بررسی مقاومت فشاری این نمونه ها و کسر وزنی آنها در شرایط محیطی لوله های بتنی فاضلابی و در عمرهای مختلف نموده است. و در پایان با توجه به جواب آزمایش های انجام شده می توان تا اندازه ای از خوردگی بتن در مجاورت محیط های خورنده فاضلابی جلوگیری نمود.
مقدمه
مسئله بیرون راندن فاضلاب از محیط زیست انسان از زمانی به وجود آمد که مردم به زندگی گروهی روی آوردند. با پیدایش شهرها و گسترش شبکه های آبرسانی انسان برای پاکسازی و پاک نگهداری زندگی خویش، بیرون راندن پساب های به دست آمده را پسندیده و لازم دید.
پس از پیشرفت تکنیک شبکه های آبرسانی، ساختن شبکه های دفع فاضلاب ها نیز مورد توجه قرار گرفت.
قدیمی ترین کانالیزاسیون را می توان در آثار تمدن هندیان مشاهده نمود. در این آثار که تاریخ آنها به حدود 7000 سال پیش نسبت داده می شود، باقی مانده فاضلابروهایی با دیواره آجری و یا سفالی برای هدایت فاضلاب های خانگی دیده می شود. در خرابه های شهر بابل و نینوا و نیز در جزیره کرت آثاری از مجراهای فاضلاب و آبریزگاه های 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...