نیاز به انتقال اطلاعات، مسیر IP را به عنوان یک مسیر مناسب برای ارسال ارزان در سال های اخیر توجیه پذیر ساخته است. یکی از موارد انتقال دیتا، انتقال سیگنال فکس است. هدف از این پروژه، پیاده سازی یک دروازه Fax over IP، بر روی DSO به شماره TMSC6416 می باشد. نیاز به فکس در زندگی روزمره و یافتن مسیری مناسب برای انتقال سیگنال آن روی شبکه IP، منجر به آن شده تا مبحث Fax over IP در ردیف استانداردهای مخابراتی قرار گیرد.
مساله این پروژه، پیاده سازی دروازه فکس بلادرنگ می باشد.
در اینجا دروازه ای طراحی و پیاده سازی می شود که ارسال اطلاعات فکس بین دو سیستم فکس از طریق خطوط تلفن، به نحئی که مسیر IP بخشی از مسیر ارتباطی باشد، انجام می گیرد. در واقع تصویر فکس از سیگنال های آنالوگ استخراج می شود و این اطلاعات استخراج شده به صورت اطلاعات دیجیتال بر روی شبکه بسته ای منتقل می شود.
برای آنکه دروازه FoIP به درستی عمل کند باید پروتکل های T.30 و T.38 و Data pump های فکس و همچنین برخی از استانداردهای کدگذاری بر روی IP، پیاده سازی شوند. پروتکل کنترلی اصلی در فکس، T.30 از مجموعه پروتکل های سری T از ITU است. این پروتکل تمامی روال های کنترلی لازم در همه موارد جهت انتقال فکس را بیان می کند.
در

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

ضمن کنترل نحوه عملکرد دروازه به گونه ایست که پس از پذیرفته شدن شرایط ایجاد شده برای دو فکس، پروتکل T.38 از ITU کار کنترلی را برای ارسال آن بر روی IP انجام می دهد.
مقدمه
امروزه بر تعداد سازمان هایی که استراتژی کلی آنها براساس VoIP می باشد، خیلی سریع افزوده شده است. FoIP یکی از مهمترین کاربردهای تکنولوژی VoIP است. این تکنولوژی پتانسیل بالایی در کاهش هزینه ارتباطات مخصوصا در سازمان های بزرگ، دارد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...