1-7تعاریف مفهومی متغیرها………………………………………………………………………………………………………………………….19
1-7-1 رفتار شهروندی سازمانی……………………………………………………………………………………………………………………..19
1-7-2 ارزشهای فردی……………………………………………………………………………………………………………………………………20
1-7-3 تعهد سازمانی………………………………………………………………………………………………………………………………………21
1-7-4 محوریت کار………………………………………………………………………………………………………………………………………..22
1-8 تعاریف عملیاتی متغیرها…………………………………………………………………………………………………………………………22
1-8-1 رفتار شهروندی سازمانی……………………………………………………………………………………………………………………..22
1-8-2 ارزشهای فردی……………………………………………………………………………………………………………………………………22
1-8-3 تعهد سازمانی………………………………………………………………………………………………………………………………………24
1-8-4 محوریت کار………………………………………………………………………………………………………………………………………..24
فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش
2-1 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………………………26
2-2 تعهد سازمانی…………………………………………………………………………………………………………………………………………..27
2-2-1 فرایند تعهد سازمانی…………………………………………………………………………………………………………………………28
2-2-2 دیدگاه های نظری عوامل موثر بر تعهد سازمانی……………………………………………………………………………….30
2-2-2-1 دیدگاه اول………………………………………………………………………………………………………………………………………32
2-2-2-2 دیدگاه دوم……………………………………………………………………………………………………………………………………..34
2-2-3 ادبیات تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………………..34
2-2-4 دیدگاه تک بعدی درباره مفهوم تعهد سازمانی…………………………………………………………………………………..36
2-2-5 مدل های چند بعدی تعهد سازمانی…………………………………………………………………………………………………..37
2-2-5-1 مدل ارایلی و چتمن……………………………………………………………………………………………………………………….37
2-2-5-2 مدل می یر و آلن……………………………………………………………………………………………………………………………37
2-2-5-3 مدل مایر و شورمن…………………………………………………………………………………………………………………………37
2-2-5-4 مدل آنجل و پری……………………………………………………………………………………………………………………………38
2-2-5-5 مدل بالفور و وکسلر………………………………………………………………………………………………………………………..38
2-2-6 عوامل موثر بر تعهد سازمانی………………………………………………………………………………………………………………38
2-2-6-1 ویژگی های شخصی موثر بر تعهد سازمانی……………………………………………………………………………………38
2-2-6-2 خصوصیات شغلی و تعهد سازمانی…………………………………………………………………………………………………39
2-2-6-3 تاثیر روابط گروهی و رابطه با رهبر بر تعهد سازمانی…………………………………………………………………….40
2-2-6-4 ویژگی های سازمان و تعهد سازمانی……………………………………………………………………………………………..40
2-2-6-5 وضعیت نقش و تعهد سازمانی………………………………………………………………………………………………………..41
2-2-6-6 عوامل موثر دیگر در افزایش تعهد سازمانی از دیدگاه استیرز و پورتر (1983)…………………………….41
2-2-7 دیدگاه هایی در مورد کانون های تعهد سازمانی……………………………………………………………………………….42
2-2-7-1 دیدگاه ریچرز………………………………………………………………………………………………………………………………….42
2-2-7-2 دیدگاه بکر و بیلینگس…………………………………………………………………………………………………………………..43
2-2-8 راهکارهایی برای افزایش تعهد در سازمان………………………………………………………………………………………….44
2-3 رفتار شهروندی سازمانی………………………………………………………………………………………………………………………….45
2-3-1 تعریف شهروندی…………………………………………………………………………………………………………………………………50
2-3-2 دیدگاه های نظریه پردازان درباره مفهوم رفتار شهروندی سازمانی…………………………………………………..51
2-3-2-1 دیدگاه چستر بارنارد در رفتار شهروندی سازمانی…………………………………………………………………………51
2-3-2-2 دیدگاه کاتز و کاهن در رفتار شهروندی سازمانی………………………………………………………………………….51
2-3-2-3 دیدگاه اسمیت………………………………………………………………………………………………………………………………..52
2-3-2-4 دیدگاه گراهام…………………………………………………………………………………………………………………………………53
2-3-2-5 دیدگاه کوپمن………………………………………………………………………………………………………………………………..54
2-3-2-6 دیدگاه پودساکف و همکاران………………………………………………………………………………………….
………………55
2-3-2-7 دیدگاه اسپکتور و فوکس……………………………………………………………………………………………………………….55
2-3-3 رفتار شهروندی سازمانی و همبسته های آن در سازمان……………………………………………………………………56
2-3-3-1 رضایت شغلی و رفتار شهروندی سازمانی………………………………………………………………………………………56
2-3-3-2 نقش عدالت سازمانی در بروز رفتار شهروندی سازمانی………………………………………………………………..57
2-3-3-3 فرهنگ سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی………………………………………………………………………………….57
2-3-3-4 ویژگی های شغلی و رفتار شهروندی سازمانی………………………………………………………………………………57
2-3-3-5 جنسیت و رفتار شهروندی سازمانی……………………………………………………………………………………………….58
2-3-3-6 سن و رفتار شهروندی سازمانی………………………………………………………………………………………………………58
2-3-3-7 تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی……………………………………………………………………………………..58
2-3-3-8 سبک رهبری و رفتار شهروندی سازمانی………………………………………………………………………………………60
2-3-3-9 رابطه ارتباط فرافردی و رفتار شهروندی سازمانی………………………………………………………………………….60
2-3-3-10 دینداری و رفتار شهروندی سازمانی……………………………………………………………………………………………61
2-3-3-11 ارتباط عدالت سازمانی و رفتارهای شهروندی سازمانی……………………………………………………………..61
2-3-3-12 رابطه سلامت سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی………………………………………………………………….62
2-3-3-13 نقش رهبری تحولی در رفتار شهروندی سازمانی……………………………………………………………………….62
2-3-3-14 رابطه رفتار شهروندی سازمانی و توانمند سازی کارکنان……………………………………………………………64
2-3-3-15 دینداری و تعهد سازمانی……………………………………………………………………………………………………………..64
2-3-4 دو رویکرد اصلی رفتار شهروندی سازمانی………………………………………………………………………………………….64
2-3-4-1 رفتار شهروندی سازمانی در قالب تمایز بین رفتارهایی در نقش و فرانقش………………………………….64
2-3-4-2 تمام رفتارهای مثبت در داخل سازمان………………………………………………………………………………………….65
2-3-5 ابعاد رفتار شهروندی سازمانی…………………………………………………………………………………………………………….65
2-3-5-1 ابعاد جهانی رفتار شهروندی سازمانی…………………………………………………………………………………………….65

 
 
2-3-5-2 ابعاد محلی رفتار شهروندی سازمانی……………………………………………………………………………………………..65
2-3-6 عوامل تاثیرگذار بر رفتار شهروندی سازمانی………………………………………………………………………………………66
2-3-7 مولفه های رفتار شهروندی سازمانی…………………………………………………………………………………………………. 68
2-3-7-1 آداب اجتماعی………………………………………………………………………………………………………………………………..69
2-3-7-2 وجدان کاری…………………………………………………………………………………………………………………………………..69
2-3-7-3 نوع دوستی……………………………………………………………………………………………………………………………………..69
2-3-7-4 جوانمردی……………………………………………………………………………………………………………………………………….70
2-3-7-5 نزاکت (احترام و تکریم)…………………………………………………………………………………………………………………70
2-3-8 پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی…………………………………………………………………………………………………….70
2-4 ارزش ها…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..71

برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  jemo.ir  مراجعه نمایید
رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات - برند - مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...