عملکرد………………………………………………………………………………………………………………..61
عنوان صفحه
2-3-1-الگوی مناسب برای ارزیابی عملکرد……………………………………………………………………………………………..62
2-3-2- ویژگی های یک سیستم ارزیابی عملکرد مناسب……………………………………………………………………..62
2-3-3- انواع مدل های ارزیابی عملکرد…………………………………………………………………………………………………..64
2-3-3-1- مدل های ارزیابی عملکرد مالی………………………………………………………………………………………………66
2-3-3-1-1- تاریخچه سیستم‎های ارزیابی مالی…………………………………………………………………………………….66
2-3-3-1-2- تجزیه و تحلیل صورت های مالی………………………………………………………………………………………67
2-3-3-1-3- انواع نسبت‎های مالی………………………………………………………………………………………………………….70
2-3-3-1-3-1- نسبت‎های نقدینگی……………………………………………………………………………………………………….70
2-3-3-1-3-2- نسبت‎های فعالیت (کارآیی)…………………………………………………………………………………………..72
2-3-3-1-3-3- نسبت‎های ساختار سرمایه (توانایی پردراخت بدهی ها)………………………………………………76
2-3-3-1-3-4- نسبت‎های سودآوری……………………………………………………………………………………………………..78
2-3-3-1-5- نسبت‎های مالی مربوط به سرمایه‎گذاری سهامداران (ارزش بازار)……………………………………81
2-3-3-1-4- نقاط قوت و ضعف نسبت‎های مالی……………………………………………………………………………………84
2-3-3-2- مدل های ارزیابی بهره‎وری……………………………………………………………………………………………………..85
2-3-3-2-1- تاریخچه بهره‎وری……………………………………………………………………………………………………………….85
2-3-3-2-2- تعریف بهره‎وری………………………………………………………………………………………………………………….86
2-3-3-2-3- انواع بهره‎وری……………………………………………………………………………………………………………………..86
2-3-3-2-4- سطوح بهره‎وری………………………………………………………………………………………………………………….88
2-3-3-2-5- مراحل ایجاد معیارهای بهره‎وری……………………………………………………………………………………….88
2-3-3-2-6- مفهوم ارزش افزوده در بهره‎وری………………………………………………………………………………………..90
عنوان صفحه
2-3-3-2-7- شاخص‎های بهره‎وری ارزش افزوده……………………………………………………………………………………90
2-3-3-2-8- روش سریع ارزیابی بهره‎وری……………………………………………………………………………………………..93
2-3-3-2-9- محدودیت‎های ارزیابی بهره‎وری شرکت‎ها…………………………………………………………………………95
2-3-3-3- مدل های اثربخشی سازمانی………………………………………………………………………………………………….97
2-3-3-3-1- رویکرد نیل به هدف………………………………………………………………………………………………………….97
2-3-3-3-2- رویکرد سیستمی………………………………………………………………………………………………………………..97
2-3-3-3-3- رویکرد عوامل استراتژیک…………………………………………………………………………………………………..98
2-3-3-3-4- رویکرد ارزش‎های رقابتی……………………………………………………………………………………………………98
2-3-3-3-5- محدودیت مدل‎های ارزیابی اثربخشی سازمانی…………………………………………………………………98
2-3-3-4- مدل‎های ارزیابی تعالی سازمانی……………………………………………………………………………………………..99
2-3-3-4-1- مدل جایزه اروپایی کیفیت (EQA)…………………………………………………………………………………..99
2-3-3-4-2- مدل جایزه ملی دمینگ…………………………………………………………………………………………………..102
2-3- 3-4-3- مدل جایزه ملی کیفیت مالکوم بالدریج…………………………………………………………………………104
2-3-3-4-5- محدودیتهای مدل‎های ارزیابی تعالی سازمانی……………………………………………………………..106
2-4- مدل ارزیابی عملکرد متوازن…………………………………………………………………………………………………………107
2-4-1- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………….107
2-4-2- ابعاد مدل ارزیابی عملکرد متوازن……………………………………………………………………………………………108
2-4-3- انواع شاخص ها در مدل ارزیابی عملکرد متوازن…………………………………………………………………….110
2-4-4- دلایل استفاده از مدل ارزیابی عملکرد متوازن…………………………………………………………………………111
2-4-5- کاربردهای ارزیابی عملکرد متوازن…………………………………………………………………………………………..113

 
 
عنوان صفحه
2-4-6- گام های پیاده سازی و توسعه مدل ارزیابی عملکرد متوازن……………………………………………………115
2-4-7- سیر تکاملى مدل ارزیابی عملکرد متوازن………………………………………………………………………………..118
2-4-8- مزایای مدل ارزیابی عملکرد متوازن…………………………………………………………………………………………123
2-4-9- محدودیت های مدل ارزیابی عملکرد متوازن…………………………………………………………………………..124
2-5- مروری بر رتبه بندی در صنعت بیمه……………………………………………………………………………………………124
2-5-1- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………..125
2-5-2- تعریف رتبه بندی……………………………………………………………………………………………………………………..125
2-5-3- منظور از رتبه بندی در صنعت بیمه………………………………………………………………………………………..125
2-5-4- تفاوت مفهوم رتبه بندی با رده بندی………………………………………………………………………………………126
2-5-5- دلایل و ضرورت رتبه بندی در صنعت بیمه ایران……………………………………………………………………126
2-5-6- اهداف رتبه بندی شرکت های بیمه…………………………………………………………………………………………128
2-5-7- مزایا و اثرات رتبه بندی شرکت های بیمه……………………………………………………………………………….128
2-5-8- چالش ها و محدودیت های رتبه بندی شرکت های بیمه در ایران…………………………………………129
2-5-9- مشکلات اجرایی رتبه بندی مؤسسات بیمه در ایران………………………………………………………………133
2-5-10- متدولوژی (روش شناسی) رتبه بندی شرکت های بیمه……………………………………………………..133

برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  jemo.ir  مراجعه نمایید
رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات - برند - مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان
عکس مرتبط با منابع انسانی

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...