فصل 1: مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………. 1
1-1 مقدمه ای در ارتباط با سیستم های لوله در لوله………………………………………………………………….. 2
1-2 کمانش در لوله های دریایی………………………………………………………………………………………………………..5
1-3 وقوع خرابی در لوله های دریایی………………………………………………………………………………………………..6
1-4 انتشار خرابی در لوله های دریایی …………………………………………………………………………………………. 8
1-5 کمانش دینامیکی و استاتیکی ……………………………………………………………………………………………….9
1-6 کمانش شبه استاتیکی و دینامیکی در لوله های زیر دریا ……………………………………………………14
1-7 متوقف کردن انتشار خرابی …………………………………………………………………………………………………… 17
1-8 بررسی پیشینه موضوع ……………………………………………………………………………………………………………..19
فصل دوم: فرمول بندی ریاضی مسئله …………………………………………………………………………………………. 25
2-1 معادلات تعادل برای سیستم های لوله در لوله …………………………………………………………………….26
2-2 ضرائب سختی هسته………………………………………………………………………………………………………………..29
3-2 معادله مشخصه سطح مقطع لوله در لوله ……………………………………………………………………………….35
فصل سوم: معرفی مدل و مدلسازی ………………………………………………………………………………………………..36
3-1 آشنایی با روش اجزا محدود …………………………………………………………………………………………………37
3-2 روش اجزا محدود …………………………………………………………………………………………………………………….37
3-3 انواع آنالیز کمانش …………………………………………………………………………………………………………………38
3-4 مدل حاضر ……………………………………………………………………………………………………………………………….40
3-5 نحوه برپایی مدل در نرم افزار انسیس ……………………………………………………………………………………41
فصل 4: نتایج و بحث در مورد بار بحرانی ……………………………………………………………………………………..53
4-1 بررسی اثر مش بندی بر روی بار بحرانی …………………………………………………………………………….. 54
4-2 بررسی اثر ضخامت لوله های درونی و بیرونی بر روی بار بحرانی ………………………………………..57
4-3 حالت های لوله بعد از کمانش ………………………………………………………………………………………………..64
4-4 نتایج وبحث در مورد بار بحرانی کمانش ……………………………………………………………………………… 66
4-5 مقایسه و نتیجه گیری …………………………………………………………………………………………………………. 78
فصل 5: نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………………. 79
منابع لاتین …………………………………………………………………………………………………………………………………….82
منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………………………………………84
پیوست ها …………………………………………………………………………………………………………………………………………85
چکیده انگلیسی …………………………………………………………………………………………………………………………….90










فهرست شکل ها
شکل(1-1): شماتیکی از وقوع خرابی در لوله دریایی …………………………………………………………………… 7
شکل(1-2): انتشار خرابی در لوله …………………………………………………………………………………………………… 8
شکل(1-3): کمانش ارتعاشی-کمانش ضربه ای …………………………………………………………………………… 11
شکل(1-4): تصاویر گرفته شده با دوربین های سرعت بالا در نوارهای آلومنیومی ……………………… 12
برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید />شکل(1-5): تصاویر گرفته شده با دوربین های چارچوبی …………………………………………………………….. 13
شکل(1-6): مقایسه الگوهای دینامیکی و استاتیکی بعد از کمانش………………………………………………. 14
شکل(1-7): مودهای خرابی شبه استاتیکی…………………………………………………………………………………… 15
شکل(1-8): مقایسه خرابی Dog-bone در حالت شبه استاتیکی و دینامیکی………………………….. 16
شکل(1-9): مراحل تغییر شکل در مد Flip-Flop………………………………………………………………………17
شکل(1-10): تصویری شماتیک از یک کمانشگیر و مقطع آن……………………………………………………… 18
شکل(2-1): هندسه سطح مقطع سیستم لوله در لوله …………………………………………………………………. 26
شکل(2-2): قطاعی از استوانه که دارای نیروی جسمانی باشد…………………………………………………….. 29
شکل(3-1): شکلی از مقطع مسئله مورد مطالعه………………………………………………………………………….. 41
شکل(3-2): نحوه انتخاب المان لوله……………………………………………………………………………………………… 42
شکل(3-3): المان solid185……………………………………………………………………………………………………….. 42
شکل(3-4): تعریف مشخصات لوله………………………………………………………………………………………………… 43
شکل(3-5): تعریف مدول الاستیسته وضریب پواسن لوله…………………………………………………………….. 44
شکل(3-6): تصویر مقطع لوله……………………………………………………………………………………………………….. 44
شکل(3-7): تصویر مدل به صورت سه بعدی………………………………………………………………………………… 46
شکل(3-8): نحوه شبکه بندی نمودن لوله………………………………………………………………………………………… 47
شکل(3-9): مقطع شبکه بندی شده مدل………………………………………………………………………………………… 47
شکل(3-10): اعمال بار واحد روی لوله خارجی……………………………………………………………………………….. 48
شکل(3-11): اعمال شرایط تکیه گاهی…………………………………………………………………………………………… 49
شکل(3-12): نحوه بارگذاری روی لوله خارجی………………………………………………………………………………. 49
شکل(3-13): حل مساله به صورت خطی……………………………………………………………………………………….. 50
شکل(3-14): فرم تغییر شکل یافته لوله…………………………………………………………………………………………. 51
شکل(3-15): نحوه خروجی گرفتن پس از بارگذاری……………………………………………………………………… 52
شکل(4-1): نحوه ریز کردن المان ها در مقطع لوله……………………………………………………………………….. 55
شکل(4-2): روند همگرایی بار بحرانی نسبت به افزایش تعداد المان ها در مقطع…………………………..57
شکل(4-3): مدهای کمانش لوله………………………………………………………………………………………………………..65

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...