پرسشنامه و از آزمون ضرایب همبستگی پیرسون و اسپیرمن به منظور بررسی فرضیات تحقیق استفاده گردیده و نتایج حاصله از یافته های تحقیق گویاست که بین آسیب های موجود و فرایند صدور گذرنامه در طرح جامع رابطه معنا دار وجود دارد و نیز پیشنهاد گردیده است، توانمندی ها، تمهیدات حفاظتی و آموزش افزایش یافته و نسبت به شناسایی افراد مستعد و راه اندازی سامانه طبقه بندی شده اقدام گردد.
2- 2- 1-7) منصوری (1388) درپایان نامه کارشناسی ارشد به بررسی نقش فناوری اطلاعات بر عملکرد پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجامی پردازد. هدف این پژوهش بررسی رابطه بین استفاده از فناوری اطلاعات و کنترل و نظارت در اماکن عمومی است. در این تحقیق محقّق به سیر تاریخی توسعه جوامع بشری پرداخته که در تمام این دوران از عصر حجر تا عصر اطلاعات استفاده از نرم افزار (فکر و اندیشه) برای به خدمت گرفتن منابع و سخت افزارهای موجود و ایجاد تغییر در آن ها به منظور فراهم ساختن شرایط زندگی راحت و کم دغدغه، همواره مورد نظر بوده است. تشکیلات پلیس نیز که با سه مقوله و هدف، پیشگیری، کشف جرم، ارائه خدمات انتظامی به مردم شکل گرفته جهت رسیدن به این مهم باید از همه توان بالفعل و بالقوه خود بهره گیری نموده و لزوم استفاده از فناوری اطلاعات را در اولویت اول خود قرار دهد. در فصل دوم مبانی نظری از تاریخچه، محاسن، معایب، سازمان، مکانیزه کردن ناجا به فناوری، اجرای طرح امام علی(ع)، پلیس نظارت بر اماکن عمومی، سند راهبردی فناوری اطلاعات، چشم انداز 20 ساله کشور، اصل 44 قانون اساسی و… بیان شده است. پژوهش از نظر نوع و هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش توصیفی، پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق کارکنان اداره نظارت بر اماکن عمومی استان کرمان، تعداد 72 نفر که با بهره گرفتن از فرمول کوکران حجم نمونه 60 نفر تعیین گردیده و با بهره گرفتن از مصاحبه منظم حضوری و پرسشنامه محقق ساخته مطالب گردآوری و در فصل چهارم نیز با بهره گرفتن از آزمون ضریب همبستگی پیرسون به منظور بررسی فرضیات تحقیق استفاده گردیده است. نتایج حاصله از یافته های تحقیق گویای این مطلب است که لزوم استفاده از فناوری اطلاعات مبنی بر افزایش توان اطلاعاتی امنیتی، افزایش نظارتی و افزایش بررسی صلاحیت ها (دقّت، سرعت، صحت) رابطه معناداری وجود دارد. در فصل پنجم نیز پیشنهادهای تحقیق و … قید شده است.
2- 2- 1-8) بوستانی (1388) درپایان نامه کارشناسی ارشد به بررسی نقش بانک های اطلاعاتی در پی جویی متهمین متواری پلیس آگاهی تهران بزرگ می پردازد. هدف این پژوهش ارزیابی نقش بانک ها و سامانه های اطلاعاتی در پی جویی متهمین متواری درپلیس کشف جرایم تهران بزرگ است. محقّق در این پژوهش اشاره می دارد، نقش و گسترش روز افزون اطلاعات، نیاز سازمان ها را به ذخیره سازی، امکان بازیابی و بهره گیری از اطلاعات و قابلیت استفاده در خدمت رسانی سریع به مشتریان را باعث شده، سازمان ها به فکر ایجاد سامانه هایی به این منظور باشند. سامانه ها در این تحقیق بانک اطلاعاتی نام گرفته است. وجود تعداد قابل توجه متهمین فراری در سال 1378در تهران بزرگ و مشکلات کارآگاهان در دستیابی به اطلاعات این بانک ها محقق را بر آن داشته تا به تحقیق در خصوص نقش بانک های اطلاعاتی در پی جویی متهمین فراری تهران با بهره گرفتن از نظرات متخصصان امر به روش توصیفی و تحلیلی و مطالعه اسنادی و کتابخانه ای پرداخته و فرضیه های پژوهش محقّق در این تحقیق به نقش بانک های اطلاعاتی به منظور برنامه ریزی و موفقیت کارآگاهان در پی جویی و کشف و تأثیر قابل توجه آن مورد توجه قرار گرفته است.
از طرفی با طرح چهار محور اصلی، مؤثرترین بانک های اطلاعاتی، میزان آشنایی کارآگاهان و مهمترین مشکل استفاده از بانک های اطلاعاتی و میزان دسترسی کارآگاهان به بانک ها را طرح نموده و ارزیابی پس از نظرسنجی و بررسی نظرات 101 نفر از کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ به عنوان جامعه آماری، اطلاعات گردآوری شده با بهره گرفتن از آزمون های T یک گروهی و روش های مربوطه تجزیه و تحلیل، که نتایج حاصله حاکی است: مؤثرترین بانک اطلاعاتی را ثبت احوال که یک بانک برون سازمانی است شناخته و مهمترین مشکل را در عدم امکان دسترسی کار آگاهان به این گونه بانک های اطلاعاتی عنوان نموده است. در پایان با توجه به نقش و اهمیّت بانک های اطلاعاتی در پی جویی متهمین فراری، به منظور رفع موانع و مشکلات بهره مندی کارآگاهان از این بانک ها راهکارها و پیشنهادهایی ارائه شده است.
2-2-1-9) طالبیان (1390) درپایان نامه کارشناسی ارشد به تبیین فرایند تشکیل ابر اطلاعاتی پلیس می پردازد. هدف این پژوهش تبیین تشکیل ابر اطلاعاتی پلیس است تا پلیس توانایی اجرای راهکارهای علمی و کاربردی را برای مدیریت و هدایت جامعه جرم بدست آورد و یا به عبارتی پلیس احاطه کاملی بر سیر تکوین جرم و اشرافی تام بر مجرمین داشته باشد. همچنین محقق در این پژوهش با اشاره به تنوع منابع ومحصولات اطلاعات در شبکه وب، ضعف وناکارآمدی برخی موتورهای کاوش در جستجوی اطلاعات دقیق و مرتبط، همچنین ضرورت انسجام علمی اطلاعات و تحلیل منطقی آنها برای کشف جرم، نیاز مبرم کاربران به الگوها و قالبهای استاندارد برای جستجو و بازیابی سریع و دقیق اطلاعات پرداخته است. پژوهش از نظر نوع و هدف کاربردی، واز نظر روش و ماهیت توصیفی تحلیلی است. فلذا فرضیه ای برای آن در نظر گرفته نشده است شالوده تحقیق بر اساس تبیین ابر اطلاعاتی پلیس پایه ریزی گردیده و بااتکا
به مبانی تظری تحقیق از دیدگاه صاحب نظران نظام داده شده است. جامعه آماری شامل 190 نفر از دو بخش فرماندهان ،مدیران و کارشناسان ارشد اطلاعاتی، و کارشناسان ارشد فن آوری اطلاعات در ستاد ناجا می باشد. حجم نمونه با بهره گرفتن از فرمول کوکران 127 نفر تعیین و پرشنامه بر مبنای طیف لیکرت تهیه و در تجزیه تحلیل اطلاعات و داده های حاصله ازروش کمی ،کیفی و آماری خصوصا نرم افزار (spss) بهره گرفته شده و در نهایت پایایی آن با 876/0تایید گردیده ، در نهایت محقق ضمن نتیجه گیری و پاسخ به سوالات مطرح شده با عنایت به لزوم وجود ابر اطلاعاتی برای ناجا پیشنهادات لازم در راستای تشکیل آن مطرح ودر آخر نیز الگویی به عنوان مسیر نیل به ابر اطلاعاتی مطلوب برای پلیس طراحی و ارائه شده است.

 
 
2-2-1-10) جهانشیری (1390) پایان نامه کارشناسی ارشد به اولویت گذاری عوامل موثر بر مدیریت سامانه های اطلاعاتی ناجا می پردازد. هدف این پژوهش بررسی عوامل موثر برمدیریت سامانه های اطلاعاتی ناجا و اولویت گذاری این عوامل بوده محقق با اتکا به مبانی نظری، در بخش های مختلف ائم از وظایف و ماموریت های سازمانی فن آوری اطلاعات و سامانه های اطلاعاتی، دانش فن آوری اطلاعات، فرهنگ سازمانی، امنیت اطلاعات، سخت افزار و نرم افزار را عنوان نموده است. پژوهش از نظر نوع وهدف کاربردی و با ماهیت توصیفی پیمایشی می باشد. جامعه آماری 190 نفر از کارشناسان حوزه فن آوری اطلاعات و ارتباطات همچنین خبرگان، فرماندهان و… را شامل می شود که با بهره گرفتن از فرمول کوکران حجم نمونه 127 نفر تعیین گردیده است. ابزار گرد آوری اطلاعات، پرسشنامه است و در نهایت نتیجه گیری از عوامل مورد نظر به گونه ای است که به ترتیب اولویت تجهیزات سخت افزاری، امنیت اطلاعات ، دانش فن آوری مدیران ، برنامه های نرم افزاری و فرهنگ سازمانی بر مدیریت مناسب سامانه های اطلاعاتی ناجا موثر بوده اند و قابلیت اولویت گذاری را دارند . در نتیجه گیری ضمن تشریح فرضیات تأیید شده ، پیشنهادها و راهکارهایی نیز ارائه گردیده است .
2-2-2) تحقیقات برون سازمانی :
در ادامه مطالعات درراستای تحقیق با مراجعه به بخش منابع موجود در حوزه کتابخانه ملّی ایران، پژوهشکده علوم و فناوری اطلاعات، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و علمی دیگر چند تحقیق در بحث تأثیر فناوری اطلاعات و بانک های اطلاعاتی در دانشگاه های دیگر مشاهده شده است، لذا ذکر جزئیات آنها و البته در صورت نیاز با تشریح کاملتر در این تحقیق خالی از لطف نبوده، و حتی به نظر می رسد به غنای این تحقیق نیز خواهد افزود، لذا به چند نمونه در ذیل اشاره می شود:
2- 2- 2-1) فلاح همت آبادی (1382) درپایان نامه کارشناسی ارشد به بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر مسائل ساختاری سازمانی و رسمیت سازمانی(مطالعه موردی، شرکت همکاران سیستم) می پردازد. هدف این پژوهش بررسی تاثیر فنآوری اطلاعات بر مسائل سازمانی و رسمیت سازمانی از جمله حذف واحد ها و دوایر مختلف در سازمان می باشد. در این تحقیق اشاره شده نرم افزار به کمک سازمان می آید تا با نگهداری سوابق اطلاعاتی و اطلاعات جدید، نیازهای مختلف سیستم را برآورده سازد. در ادامه این پژوهش آمده است، واحدهای تابعه هرچند بیشتر باشند باعث افزایش پیچیدگی می شود. ولی با حضور شبکه که محدودیت های جغرافیایی و مکانی را از بین می برد، افراد کمتری می توانند در این واحدها به صورت ثابت فعالیت کنند و بقیه از طریق شبکه از واحد اصلی و مرکزی سازمان با این واحد ها در ارتباط باشند. نتایج این تحقیق نشان می دهد که بین فناوری اطلاعات و عدم تمرکز مدیران میانی، بین فناوری اطلاعات و کاهش رسمیت سازمانی و بین فناوری اطلاعات و تمرکز مدیران عالی رابطه معنی دار و مثبت وجود دارد، نگارنده می افزاید: با وجود اینکه فناوری اطلاعات صراحتاً به بحث عدم تمرکز در سازمان ها اشاره دارد ولی تصمیمات استراتژیک به نوعی است که فناوری اطلاعات با همه رشد و توسعه که در چند سال اخیر داشته، هنوز نتوانسته بر تصمیم گیری مدیریت عالی در بعد استراتژیک، نقش خاصی را ایفا کند. در حقیقت طوری است که مدیر عالی تا حدود زیادی خود به تنهایی، تصمیم نهایی را اخذ می کند.
2- 2- 2-2) شریفی (1382) در پایان نامه کارشناسی ارشد به بررسی رابطه بین استقرار سیستم های اطلاعاتی مدیریت و بهبود نظام بانکی پرداخته است. هدف این پژوهش بررسی سیستم های اطلاعاتی مدیریت بر فرایند تصمیم گیری، کارایی و اثربخشی مدیران در واحدها و مؤسسات بانکی است و رابطه بین استقرار سیستم های اطلاعاتی مدیریت و بهبود نظام مدیریت بانکی را مورد ارزیابی قرار می دهد، نتیجه اینکه بین استقرار سیستم های اطلاعاتی مدیریت و بهبود نظام مدیریت بانکی رابطه معناداری وجود دارد و با استقرارسیتم های اطلاعاتی مدیریت کنونی بهبود نیافته است. بین استقرار سیستم اطلاعاتی مدیریت و بهبود نظام مدیریت اداری و مالی رابطه مستقیم وجود دارد که در اینجا بهبود حاصل نشده است. به طور کلی استقرا سیستم های اطلاعاتی مؤثر واقع نشده است.
2- 2- 2-3) شریفی پور (1383) در پایان نامه کارشناسی ارشد به بررسی تأثیر فناوری اطلاعات و رشد بانک های اطلاعاتی در جهت حمایت از تصمیم گیری ها در شرکت های بیمه می پردازد. هدف این پژوهش شناخت اثر فناوری اطلاعات و رشد بانک های اطلاعاتی بر تصمیم گیری در شرکت های بیمه شهر تهران است. با توجه به نتایج به دست آمده سطح فناوری اطلاعات در شرکت های بیمه در حد متوسط و تأثیر آنها در مدیریت و تصمیم گیری نیز در حد متوسط است و همچنین فناوری مذکور در دریافت اطلاعات دقیق، مرتبط و به هنگام برای تصمیم گیری نیز در حد متوسط است. ضمناً رشد بانک های اطلاعاتی موجود در شرکت های بیمه به صورت قوی (متوسط به بالا) باعث ارتقاء سطح تصمیم گیری خواهد شد.

برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  jemo.ir  مراجعه نمایید
رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات - برند - مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان
عکس مرتبط با منابع انسانی

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...