اهمیت ارزیابی در کاهش فساد:-پایان نامه مبارزه با فساد اداری
چرا باید ارزیابی کنیم؟

هیئت اجرایی، کارکنان و داوطلبان در یک سازمان برای بهره مند شدن از ” خود ارزیابی”، باید به سه مورد زیر اعتقاد داشته باشند:

1- تعهد نسبت به تغییر مداوم و رشد سازمان.

2- ترجیح روشهای نظام مند در انجام کارها به جای ارزیابی مقطعی و یا دوره ای و بر گرفته از درک مشخص در توسعه خدمات.

3- تعهد مداوم نسبت به صرف وقت و انرژی در فرایند ارزیابی بر اساس این باور که کنترل و ارزیابی برای حیات سازمان اساسی است.

هر سازمان مهم، حضور مجموعهای از نیروهای مخالف را تجربه می کند: کسانیکه طرفدار ثبات هستند و کسانیکه طرفدار تغییرند. تمایل به تثبیت در سازمان به منظور تداوم حیات، با نیاز به نوسازی خود از طریق نوآوری، رشد و تغییر در تعازض است. فرایند مستمر ” خود ارزیابی” با هدف تغییرات طرح ریزی شده به کسانیکه در صدد ایجاد تعادل بین این دو نیرو هستند، کمک می کند.

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

بهترین نوع ارزیابی، ارزیابی تعاونی یا گروهی است. سهیم کردن همه اعضاء در کار سنجش میزان پیشرفت سازمان، موجب درک عمیق تر مایل و تمایل بیشتر جهت بهبود سازمان است تا آنکه عالیترین مرجع قدرت، ارزیابی را انجام دهد.

2-8-3-3)اهمیت نظارت

نظارت معمولا شامل مقایسه بین آنجه ” هست” و ” آنجه باید باشد” است. در سراسر زندگی سازمانی خود، هدفهای معینی داشته اید و درباره اولویتهای خود و نیز این که ورزش در کشور شما چگونه باید باشد، بحث کرده اید. ارزیابی بررسی این امر است که تا چه حد شما این برنامه ها را پیگیری کرده اید، و مشخص می کند که آیا کارهای انجام شده، اثرات مورد انتظار را داشته است 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...