2-3-نظریه های ارتباط انسانی…………………………………………………………………………………………………………………………………39
2-3-1-نظریه انفجار زبان……………………………………………………………………………………………………………………………………….39
2-3-2-نظریه تقلید از دیگران…………………………………………………………………………………………………………………………………40
2-3-3-نظریه نیاز و ارتباطات مؤثر………………………………………………………………………………………………………………………….42
2-3-4-نظریه تعادل……………………………………………………………………………………………………………………………………………….42
2-3-5-نظریه عزت نفس………………………………………………………………………………………………………………………………………..43
2-3-6-نظریه مراجع-محوری کارل راجز ………………………………………………………………………………………………………………..43
2-3-7-ارتباطات انسانی و فرآیند یاددهی-یادگیری……………………………………………………………………………………………………44
2-4-بخش سوم- پیشینه تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………………….45
2-4-1-پیشینه داخلی……………………………………………………………………………………………………………………………………………..46
2-4-2-پیشینه خارجی……………………………………………………………………………………………………………………………………………49
2-5-چارچوب نظری…………………………………………………………………………………………………………………………………………….50
 
عنوان……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………صفحه
2-6-جمع بندی و نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………………………..52
2-7-مدل مفهومی پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………………54
فصل سوم (روش پژوهش)…………………………………………………………………………………………………………………………………….55
3-1-روش پژوهش بر اساس هدف………………………………………………………………………………………………………………………….56
3-2-روش پژوهش بر اساس گردآوری داده ها………………………………………………………………………………………………………….56
3-3-جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………………………………………………….56
3-4-حجم نمونه……………………………………………………………………………………………………………………………………………………57
3-5-روش نمونه گیری…………………………………………………………………………………………………………………………………………..57
3-6-ابزار سنجش…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..58
3-7-عملیاتی کردن متغیرهای تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………..59
3-7-1-ویژگیهای اجتماعی – جمعیت شناختی…………………………………………………………………………………………………………59
3-7-2-متغیر مستقل : مهارتهای ارتباطی ………………………………………………………………………………………………………………….59
3-8-روایی و پایایی ابزار سنجش…………………………………………………………………………………………………………………………….60
3-9-روش تجزیه و تحلیل داده ها…………………………………………………………………………………………………………………………..61
فصل چهارم ( تجزیه و تحلیل داده ها )………………………………………………………………………………………………………………….62
4-1-توصیف متغیرهای زمینه ای……………………………………………………………………………………………………………………………..63
4-1-1-توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب جنسیت…………………………………………………………………………………………………63
4-1-2- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب سن……………………………………………………………………………………………………..64
4-1-3- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب سطح تحصیلات پدر……………………………………………………………………………..65
4-1-4- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب سطح تحصیلات مادر…………………………………………………………………………….66
4-1-5- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب وضعیت شغلی پدر………………………………………………………………………………..67
4-1-6- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب وضعیت شغلی مادر………………………………………………………………………………67
4-1-7- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب نوع مدرسه ………………………………………………………………………………………….68
4-1-8- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب وضعیت اقتصادی –   برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید اجتماعی………………………………………………………………..69
4-1-9- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب محل سکونت……………………………………………………………………………………….69
4-2-توصیف متغیرهای مستقل………………………………………………………………………………………………………………………………..70
4-2-1-متغیر مستقل : مهارتهای ارتباطی…………………………………………………………………………………………………………………..71
4-2-1-1- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب قاطعیت معلمان………………………………………………………………………………..71
4-2-1-2- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب بینش معلمان……………………………………………………………………………………71
4-2-1-3- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب گوش دادن معلمان……………………………………………………………………………72
4-2-1-4- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب دریافت و ارسال پیام معلمان……………………………………………………………..73
 
عنوان……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………صفحه
4-2-1-5- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب کنترل عواطف معلمان……………………………………………………………………….73
4-2-1-6- توزیع فراوانی پاسخ گویان بر حسب مهارتهای ارتباطی……………………………………………………………………………..74
4-3- آزمون فرضیه اصلی……………………………………………………………………………………………………………………………………….74
4-3-1-رگرسیون برای پیش بینی افت تحصیلی دانش آموزان بر اساس مهارتهای ارتباطی معلمان…………………………………..75
4-4-آزمون فرضیه های فرعی…………………………………………………………………………………………………………………………………76
4-4-1- رگرسیون برای پیش بینی افت تحصیلی دانش آموزان بر اساس خرده مهارت قاطعیت معلمان……………………………76
4-4-2- رگرسیون برای پیش بینی افت تحصیلی دانش آموزان بر اساس خرده مهارت بینش معلمان……………………………….76
4-4-3- رگرسیون برای پیش بینی افت تحصیلی دانش آموزان بر اساس خرده مهارت توانایی گوش دادن معلمان……………77
4-4-4- رگرسیون برای پیش بینی افت تحصیلی دانش آموزان بر اساس خرده مهارت کنترل عواطف معلمان…………………..78
4-4-5- رگرسیون برای پیش بینی افت تحصیلی دانش آموزان بر اساس خرده مهارت دریافت و ارسال پیام معلمان………….78
فصل پنجم (بحث و نتیجه گیری ) ……………………………………………………………………………………………………………………… 80
5-1-خلاصه نتایج………………………………………………………………………………………………………………………………………………….81
5-1-1-یافته های توصیفی………………………………………………………………………………………………………………………………………81
5-1-2-یافته های استنباطی……………………………………………………………………………………………………………………………………..82
5-2-نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………………………………………………86
5-3-محدودیتهای تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………………………..88
5-3-1-محدودیتهای علمی……………………………………………………………………………………………………………………………………..88
5-3-2-محدودیتهای اجرایی……………………………………………………………………………………………………………………………………88
5-4-پیشنهادات……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..89
منابع……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..91
پیوست ها……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..98
 
 
 
 
 
فهرست نمودارها عنوان…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..صفحه
نمودار4-1- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب جنسیت……………………………………………………………………………………………63
نمودار 4-2- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن………………………………………………………………………………………………..64
نمودار 4-3- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سطح تحصیلات پدر………………………………………………………………………..65
نمودار 4-4- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سطح تحصیلات مادر……………………………………………………………………….66
نمودار 4-5- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب شغل پدر………………………………………………………………………………………..67
نمودار 4-6- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب شغل مادر……………………………………………………………………………………….68
نمودار4-7- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب نوع مدرسه………………………………………………………………………………………..68
نمودار4-8- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب وضعیت ا جتماعی ـ اقتصادی……………………………………………………………..69
نمودار4-9- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب محل سکونت……………………………………………………………………………………70
 
 
فهرست جداول
عنوان…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..صفحه
جدول3- 1- گویه ها و سؤالات مربوط به ویژگی­های اجتماعی- جمعیت­شناختی…………………………………………………………59
جدول3- 2- گویه ها و سؤالات مربوط به  متغیر مهارت های ارتباطی………………………………………………………………………….59
جدول 3-3-  جدول مربوط به ضریب آلفای کرونباخ برای مفاهیم اصلی تحقیق…………………………………………………………….61
جدول 4-1- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب جنسیت ………………………………………………………………………………………….63
جدول 4-2- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب سن…………………………………………………………………………………………………64
جدول 4-3- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب سطح تحصیلات  پدر………………………………………………………………………..65
جدول 4-4- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب سطح تحصیلات مادر…………………………………………………………………………66
جدول 4-5- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب وضعیت شغلی پدر……………………………………………………………………………67
جدول 4-6- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب شغل مادر…………………………………………………………………………………………67
جدول 4-7- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب نوع مدرسه……………………………………………………………………………………….68
جدول 4-8- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب وضعیت اقتصادی ـ اجتماعی …………………………………………………………….69
جدول 4-9- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب محل سکونت……………………………………………………………………………………69
جدول 4-10-توزیع فراوانی پاسخ­گویان برحسب  قاطعیت معلمان………………………………………………………………………………71
جدول 4-11-توزیع فراوانی پاسخ­گویان برحسب  بینش معلمان………………………………………………………………………………….71
جدول 4-12- توزیع فراوانی پاسخ­گویان برحسب گوش دادن معلمان………………………………………………………………………….72
جدول 4-13- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب دریافت و ارسال پیام معلمان…………………………………………………………..73
جدول 4-14-توزیع فراوانی پاسخ­گویان برحسب  کنترل عواطف معلمان…………………………………………………………………….73
جدول 4-15- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب مهارتهای ارتباطی………………………………………………………………………….74
جدول 4-16- رگرسیون برای پیش بینی افت تحصیلی دانش آموزان با مهارت های ارتباطی معلمان……………………………….75
جدول 4-17- رگرسیون برای پیش بینی افت تحصیلی با خرده مهارت قاطعیت معلمان…………………………………………………76
جدول 4-18- رگرسیون برای پیش بینی افت تحصیلی با خرده مهارت بینش معلمان…………………………………………………….76
جدول 4-19- رگرسیون برای پیش بینی افت تحصیلی با خرده مهارت توانایی گوش دادن به معلمان……………………………..77
جدول 4-20- رگرسیون برای پیش بینی افت تحصیلی با خرده مهارت کنترل عواطف…………………………………………………..78
جدول 4-21- رگرسیون برای پیش بینی افت تحصیلی با خرده مهارت توانایی دریافت و ارسال پیام………………………………78
 
 
 

 
فصل اول
کلیات پژوهش
 
 

1-1-     مقدمه
در دنیای پیچیده امروز، هر کشور و ملتی با هر دیدگاه و اعتقادی و با هر نظام سیاسی و اجتماعی به مسائل آموزش عالی توجه خاص دارد. این امر از یک سو اهمیت تعلیم و تربیت و از سوی دیگر نیازمندی زندگی انسان

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...