پایان نامه منابع مالی شهرداری؛سازمان شهرداریها
–  سازمان شهرداریها

   طرح موضوع تشکیل سازمان شهرداریهای کشور ، سابقه ای در حدود چند دهه دارد ، در سال 1365بنابر پیشنهاد وزارت کشور و تصویب هیأت دولت و به استناد ماده 62 قانون شهرداریها ( که در ذیل آمده است) ایجاد سازمانی با عنوان سازمان شهرداریهای کشور به صورت سازمان وابسته به وزارت کشور زیر نظر وزیر کشور تصویب شد. این سازمان در سال 1381 تأسیس شده است و قبل از آن وظایف این سازمان بر اساس تفویض اختیار بر عهده معاونت هماهنگی امور عمرانی وزارتخانه یاد شده بود.

در قانون شهرداریها (مصوب 11/4/1334) ماده ای با شماره 62 آمده است که: « به منظور راهنمایی وایجاد هماهنگی درامور شهرداریها درسازمان وزارت کشور، اداره ای به نام اداره کل امور شهرداریها موظف است سازمان فنی خود را تکمیل وهمواره مهندسان تحصیل کرده که دارای مدرک علمی در رشته های مختلف فنی وتخصصی باشند ، در اختیار داشته باشد ، تا به منظور بازرسی شهرداریها وتهیه برنامه اصلاحات شهری وساختمانی شهرها مورد استفاده قرارگیرند.چنانچه ازطرف شهرداری یا انجمن شهر تقاضای اعزام مامور فنی شود با هزینه شهرداری به محل اعزام می گردند.»

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

هدف آن راهنمایی وایجاد هماهنگی در امور شهرداریهاست . این ماده قانونی بدون شک درزمینه تغییروتحولات اجتماعی واقتصادی ورشد شهر نشینی بوده که درآن زمان درکشور در حال وقوع بوده است . به منظور روشن نمودن منابع مالی ماده 62 درماده 63 مطرح شده که منابع درآمدی این ماده ازمحل 2درصد وصولی ویا اعتبار منظور در بودجه شهرداریها تامین خواهد شد . برای مشخص نمودن نحوه هزینه وسقف پرداختی وبرای جلوگیری ازفشار به شهرداریهای کوچک نیز ماده 82  مطرح شده است .

ماده 82 : « شهرداریهایی که در آمد سالیانه آنها از یک میلیون ریال متجاوز باشد ، موظف اند برای تامین اعتبار وظایف فنی سازمان مذکور درماده 62 صدی دو از درآمد مستمر وجاری خود را در آخر هرماه به سازمان مزبور بپردازند ،لیکن هزینه کارکنان اداری سازمان مزبور هیچ گاه از 35 درصد کل درآمد حاصل ازاین طریق تجاوز نخواهد کرد.

تبصره:

ازمحل فوق به اشخاصی که مستقیما درخدمت سازمان مذکور نباشند ویا خدمت معینی برای آن سازمان انجام نداده اند ، به هیچ عنوان پاداشی نمی توان پرداخت وبه کارمندان وکارکنان سازمان 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...