پایان نامه تاثیر بازیهای رایانه ای بر تبحرحرکتی و زمان واکنش کودکان 9 تا 11 سال |
تاثیر بازیهای رایانه ای بر تبحرحرکتی و زمان واکنش کودکان 9 تا 11سال
ب: اهداف ویژه
1- بررسی اثر بازی های رایانهای بر خرده مقیاس های تبحرحرکتی کودکان 9 تا 11 سال
2- بررسی اثر بازیهای رایانهای بر زمان واکنش کودکان 9 تا 11 سال
3- بررسی اثر بازیهای رایانه ای بر خرده مقیاس کنترلشیکودکان 9 تا11 سال
4- بررسی اثر بازیهای رایانه ای بر تبحرحرکتی کودکان 9 تا 11 سال
فرضیه های تحقیق
1- تجربه انجام بازیهای رایانه ای بر زمان واکنش کودکان 9 تا 11 سال تاثیر دارد.
2- تجربه انجام بازیهای رایانه ای برخرده مقیاس جابهجاییکودکان 9 تا11 سال تاثیر دارد.
3- تجربه انجام بازیهای رایانه ای بر خرده مقیاس کنترلشیکودکان 9 تا11 سال تاثیر دارد.
4- تجربه انجام بازیهای رایانه ای بر تبحرحرکتی کودکان 9 تا 11 سال تاثیر دارد.
محدودیت ها
– وجود متغیرهای مزاحم که کنترل آن در طی انجام تحقیق ناممکن بود. بدین صورت که بازیهای رایانه ای متنوع هستند و نوجوانان برحسب علاقه این نوع بازیها را انتخاب می نمایند.
– وجود دستگاه های متنوع بازی که خود یکی از عوامل مهم در بروز میزان اثر بخشی است.
تعریف نظری و عملیاتی مفاهیم و متغیرهای مورد مطالعه
بازی :
تعریف نظری : بازی جنبه های وسیعی را در برمی گیرد و از این رو تعاریف زیادی از بازی ارائه گردیده است. هریک از این تعاریف برجسته نمودن جنبه ای از بازی، دیدگاه خاصی را عرضه می کنند.
در فرهنگ بزرگ وبستر[11] بازی به صورتهای زیر تعریف شده است :
الف – حرکت، جنبش و فعالیت به مثابه حرکت عضلات
ب – آزادی یا محدوده ای برای حرکت یا جنبش
ج – فعالیت یا تمرین برای سرگرمی، تفریح یا ورزش
مشخصه این تعریف محدود نمودن بازی به جنبش های حرکتی و عضلانی است ( احمدوند، محمد علی، 1372).
سایت های دیگر :
e-space: nowrap; overflow: hidden; position: relative; width: 521px; left: 3px;"> |
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-03-01] [ 11:36:00 ق.ظ ]
|