پایان نامه : بررسی راهکارهای ایجاد طرحهای همکاری (امانت بین کتابخانهای، اشتراک منابع) در کتابخانههای نهاد رهبری دانشگاههای غرب کشور |
هدف: آشنایی با راهکارهای ایجاد طرحهای همکاری (امانت بین کتابخانهای، اشتراک منابع) در کتابخانههای نهاد رهبری دانشگاههای غرب کشور از نظر، نوع دانشگاه، بودجه، امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی میباشد. روش شناسی: از نوع کاربردی و روش توصیفی- پیمایشی میباشد و فایدهای که میتواند داشته باشد، باعث توسعه و پیشرفت کتابخانههای نهاد میشود.جامعه مورد مطالعه کتابخانههای نهاد رهبری واقع در استانهای غرب کشور اعم از کردستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه و همدان میباشند که در مجموع 27 کتابخانه را شامل شده است. ابزار گردآوری دادههای این پژوهش، پرسشنامۀ محقق ساخته با 38 سؤال بسته و 1 سؤال باز و با مقیاس 3 تا 7 گزینهای لیکرت بود که پایایی آن از طریق محاسبۀ آلفای کرونباخ معادل 88% برآورد گردید. پاسخ پرسشهای اساسی تحقیق، از طریق تجزیه و تحلیل دادهها بوسیله نرم افزار spssویرایش 20 بدست آمده است. یافتهها: نشان میدهد 4/44% پراکندگی کتابخانهها مربوط به دانشگاههای دولتی میباشد. 9/25% از کتابخانهها، بودجۀ اختصاصی برای تهیه منابع را خیلی کم و کم، ارزیابی نمودند. در رابطه با امکانات و تجهیزات کتابخانهها جهت پیاده سازی طرح همکاری، 3/70 درصد نظرات در انتخاب گزینههای کم و خیلی کم بوده است. 8/77% از نیروی انسانی کتابخانهها را مردان تشکیل میدهند و در حال حاضر هر یک از این کتابخانهها، یک نیروی کاری در اختیار گرفتهاند. نتیجهگیری: کتابخانهها در زمینههای مطرح شده، دچار چالشهای جدی هستند. در فصل پنجم راهکارهایی در رابطه با چالش پیش روی کتابخانهها ارائه شده است.
واژههای کلیدی: اشتراک منابع- امانت بین کتابخانهای- دانشگاههای غرب کشور- طرحهای همکاری- کتابخانههای نهاد رهبری
فهرست مطالب
عنوان شماره صفحه
چکیده
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1. مقدمه. 2
1-2. بیان مسئله…………………………………………………………………………………………………… 3
1-3. متغیرها 4
1-3-1. متغیرمستقل: راهکارها………………………………………………………………………… 4
1-3-2. متغیرتابع: طرحهای همکاری (امانت بین کتابخانه ای،اشتراک منابع) 4
1-4. اهمیت وضرورت تحقیق.. 4
1-5. اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………. 5
1-5-1. هدف اصلی…………………………………………………………………………………….. 5
1-5-2. اهداف فرعی…………………………………………………………………………………… 5
1-6. استفادهی کاربردی ازتحقیق.. 6
1-7. فرضیه………………………………………………………………………………………………………… 6
1-8. سؤال اصلی تحقیق………………………………………………………………………………………… 6
1-8-1. سؤالهای تحقیق.. 6
1-9. تعاریف مفهومی وعملیاتی………………………………………………………………………………. 7
1-9-1. تعریف مفهومی………………………………………………………………………………… 7
1-9-2. تعریف عملیاتی.. 8
فصل دوم مروری بر ادبیات تحقیق و پیشینهی تحقیق
2-1. مقدمه…………………………………………………………………………………………………………. 9
2-2. تعریف همکاری.. 9
2-3. ایجادطرح همکاری بین کتابخانهای.. 10
2-4. روشهای همکاری………………………………………………………………………………………… 10
2-4-2. همکاری کتابخانههادردانشگاه وروکلاو…………………………………………………… 12
2-5. شرایط لازم برای کسب موفقیت دربرنامههای همکاری بین کتابخانهها 14
2-6. انواع همکاریهای بین کتابخانهای……………………………………………………………………… 15
ادامهی فهرست مطالب
عنوان شماره صفحه
2-7. اهداف همکاری بین کتابخانهها 19
2-8. همکاری بین کتابخانهای؛غنی کردن کتابخانههای کوچک………………………………………….. 21
2-9. همکاری بین کتابخانههادرمان نه پیشگیری…………………………………………………………… 22
2-10. امانت بین کتابخانهای…………………………………………………………………………………… 24
2-10-1. ایجادنظام امانت بین کتابخانهای.. 26
2-10-2. رهنمودهای ایفلادرخصوص اصول اجرای امانت بین کتابخانهای وخدمات تحویل مدرک درسطح بینالملل 27
2-10-3. اصول ورهنمودهای اجرایی……………………………………………………………….. 28
2-10-3-1. مزایای همکاری بین کتابخانهها………………………………………………………… 28
2-10-3-2. مزایای کتابخانههای مشترک.. 29
2-10-4. پروتکل امانت بین کتابخانهای: پیشرفت وپروژهها 29
2-11. تأثیرنظامهای رایانهای برخدمات امانت بین کتابخانهای.. 31
2-12. امانت بین کتابخانهای درایران…………………………………………………………………………. 32
2-13. امانت بین کتابخانهای درسایرکشورها 33
2-13-1. ایالات متحدۀآمریکا 33
2-13-1-1. کدامانت برای ایالات متحده،توسط کمیته امانت بین کتابخانهای.. 34
2-13-1-2. پروژۀامانت بین کتابخانهها وتحویل مدرک درآمریکای شمالی…………………. 35
2-13-1-3. مکزیک……………………………………………………………………………………… 35
2-13-1-4. انگلستان……………………………………………………………………………………. 35
2-13-1-5. استرالیا………………………………………………………………………………………. 36
2-13-1-6. هندوستان. 36
2-13-1-7. دانمارک…………………………………………………………………………………….. 37
2-14. اشتراک منابع……………………………………………………………………………………………… 37
2-14-1. نکات اساسی درطرحهای اشتراک منابع………………………………………………. 39
2-14-2. جایگاه اشتراک منابع درتوسعه خدمات کتابداری واطلاع رسانی………………….. 40
2-14-3. استفاده کنندگان چندگانه ازمنابع اطلاعاتی…………………………………………….. 41
ادامهی فهرست مطالب
عنوان شماره صفحه
2-14-4. ضرورت ایجاددستگاههای اجرایی مناسب…………………………………………….. 42
2-14-5. اشتراک منابع، فراهمآوری مشترک………………………………………………………. 43
2-14- 5-1. تحویل مدرک واشتراک منابع. 44
2-14-6. محدودیتهایی که دراشتراک منابع پیش میآید. 44
2-15. پیشینههای تحقیق………………………………………………………………………………………… 45
2-15-1. مطالعات انجام شده درخارج ازایران……………………………………………………. 45
2-15-1-2. مطالعات انجام شده درداخل ایران……………………………………………………. 50
2-15-1-3. جمعبندی پیشینههای تحقیق…………………………………………………………… 58
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1. مقدمه…………………………………………………………………………………………………………. 61
3-2. روش تحقیق.. 61
3-3. جامعه آماری.. 62
3-4. حجم نمونه………………………………………………………………………………………………….. 62
3-5. روش نمونهگیری.. 62
3-6. ابزارگردآوری اطلاعات (روایی،پایایی)………………………………………………………………. 63
3-6-1. ابزارگردآوری اطلاعات………………………………………………………………………. 63
3-6-2. روایی……………………………………………………………………………………………. 63
3-6-3. پایایی……………………………………………………………………………………………. 63
3-7. روش تجزیه وتحلیل اطلاعات… 64
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
4-1. مقدمه…………………………………………………………………………………………………………. 66
4-2. پرسش اساسی شماره 1: ویژگیهای جمعیت شناختی جامعه موردمطالعه ازچه خصوصیاتی برخورداراست؟ 67
4-2-1. تعدادکارمندان وجنسیت آنهادرکتابخانههای نهادرهبری……………………………….. 67
4-2-2. نوع دانشگاه 68
4-2-3. سال تاسیس دانشگاه 69
ادامهی فهرست مطالب
عنوان شماره صفحه
4-2-4. تعداداعضای کتابخانههای نهادرهبری……………………………………………………… 70
4-2-5. رشته تحصیلی مسئولین کتابخانههای نهادرهبری.. 71
4-2-6. سطح تحصیلاتی مسئولین کتابخانههای نهادرهبری…………………………………….. 72
4-3. پرسش اساسی شماره 2: وضعیت کنونی منابع وشیوه تهیه آن درکتابخانههای نهادرهبری ازچه ویژگیهایی برخورداراست؟. 73
4-3-1. انتخاب منابع کتابخانه به چه صورتی انجام میشود؟. 73
4-3-2. خریدمنابع برای کتابخانه به چه صورتی انجام میشود؟. 74
4-3-3. چندعنوان کتاب درکتابخانه موجوداست؟. 74
4-3-4. منابع موجوددرکتابخانه به چه نحوی ثبت میگردند؟. 75
4-3-5. آیامنابع چاپی والکترونیکی کتابخانه درارتباط بانیازهای آموزشی وپژوهشی دانشکده یادانشگاه میباشد؟ 75
4-3-6.کدام یک ازمواردزیررابرای استفاده کنندگان کتابخانه مشترک هستید؟………………. 76
4-3-7. چه تعدادازنشریات ادواری راآبونه هستید؟. 77
4-3-8. گرایشات موضوعی کتابخانه رابه ترتیب اولویت ازعدد 1 تا 7 مشخص نمائید؟. 78
4-4. پرسش اساسی شماره 3: توانایی مالی کتابخانههای نهادرهبری درجهت ایجادطرحهای همکاری تاچه میزان میباشد؟ 80
4-4-1. آیاکتابخانه دارای بودجه اختصاصی میباشد؟. 80
4-4-2. بودجه اختصاص یافته برای تهیه منابع کتابخانه کافی است؟…………………………. 81
4-4-3. تاچه اندازه متمایل به همکاری درجهت مرتفع نمودن واختصاص منابع مالی درایجادطرحهای همکاری بین کتابخانهای درکتابخانههای نهادرهبری میباشید؟. 82
4-4-4. تاچه اندازه طرحهای همکاری بین کتابخانهای رامیشناسید؟. 83
4-5. پرسش اساسی شماره 4 : نیروهای انسانی کتابخانههای نهادرهبری تاچه میزان نسبت به اصول همکاری وپذیرش آن ازآمادگی لازمه بهرهمند میباشند؟. 84
4-5-1. به نظرشما امانت بین کتابخانهای تاچه اندازه درتأمین نیازهای اطلاعاتی کاربران مؤثراست؟ 84
ادامهی فهرست مطالب
عنوان شماره صفحه
4-5-2. چنانچه طرح همکاری بین کتابخانههای نهادرهبری ایجادشودبرای حمایت همه جانبه جهت اجرایی شدن آن ازآمادگی لازم برخوردارهستید؟. 85
4-5-3. اگرسازمان نهادرهبری درجهت کمک به بالابردن کیفیت وتوسعه منابع اطلاعاتی به کنسرسیومهای اشتراک منابع دانشگاهی بپیوندد، به نظرشمادرجهت اهداف طرحهای همکاری بین کنابخانهها، طرح مناسبی خواهدبود؟ 86
4-5-4. درچارچوب قوانین ومقررات کتابخانه، شرایطی که برای ایجادطرح همکاری بین کتابخانههای نهادرهبری درنظرگرفته میشود رامیپذیرید؟. 87
4-6. پرسش اساسی شماره 5 : وضعیت امکانات وتجهیزات موجوددرکتابخانههای نهادرهبری تاچه میزان مناسب است؟ 89
4-6-1. چه تعداد دستگاه کامپیوتردرکتابخانه موجوداست؟. 89
4-6-2. آیاازنرم افزارکتابخانهای استفاده میکنید؟. 90
4-6-3. برای دسترسی اعضاءبه کتابخانه ومنابع آن ازچه امکاناتی بهرهبرداری میکنید؟….. 90
4-6-4. آیا از وجودمنابع الکترونیکی (E- books) درکتابخانه برخوردارهستید؟………… 91
4-6-5. کتابخانه ازکدام امکانات وتجهیزات جانبی ذیل برخورداراست؟. 92
4-6-6. برای به اشتراک گذاری منابع دربین کنابخانههای نهادرهبری،ازکدام نوع مواردفناوری اطلاعاتی بهرهمند هستید؟ 92
4-6-7. تاچه اندازه امکانات وتجهیزات موجود درکتابخانههای نهادرهبری را برای پیاده سازی طرحهای همکاری مناسب ارزیابی میکنید؟. 93
4-7. پرسش اساسی شماره 6 : ساختارومقررات سازمانی نهاد رهبری تا چه میزان از ایجادطرحهای همکاری استقبال وپشتیبانی میکند؟………………………………………………………………………………………………………………. 94
4-7-1. برای ایجاد هماهنگی درهمکاریهای بین کتابخانهای کدامیک ازمواردزیرضروری است؟به ترتیب اولویت ازعدد 1 تا 5 مشخص نمائید. 94
4-7-2. جهت برقراری همکاری مؤثربین کتابخانههاکدامیک از شرایط واقدامات زیربایدتأمین گردد؟به ترتیب اولویت ازعدد 1 تا 4 مشخص نمائید. 95
4-7-3. انجمنهای حرفهای نقش مهم وتعیین کنندهای درتوسعه همکاری بین کتابخانهای دارند. بانظریه موافق هستید؟ 97
ادامهی فهرست مطالب
عنوان شماره صفحه
4-8. پرسش اساسی شماره 7: کدام زمینهها درباب همکاری بین کتابخانهها، از ارزش واولویت بیشتری برخورداراست؟ 98
4-8-1. کدام یک ازموارد زیردراستفاده مشترک ازمنابع مهمتراست؟به ترتیب اولویت ازعدد 1 تا 5 مشخص نمائید. 98
4-8-2. کدام یک ازموارد زیردرمورد فهرستنویسی تعاونی ازاهمیت بیشتری برخورداراست؟به ترتیب اولویت ازعدد 1 تا 4 مشخص نمائید. 99
4-8-3. کدام یک ازموارد زیردرموفقیت اشتراک منابع درکتابخانهها ازاهمیت بیشتری برخورداراست؟به ترتیب اولویت ازعدد 1 تا 4 مشخص نمائید. 101
4-8-4. همکاری واشتراک منابع رادرخصوص چه نوع منابعی ضروریترومهمترمیدانید؟به ترتیب اولویت ازعدد 1 تا 6 مشخص نمائید………………………………………………………………………………………………….. 102
4-9. پرسش اساسی شماره 8 : چه راهکارهایی درخصوص ایجاد طرحهای همکاری درکتابخانههای نهادرهبری قابل ارائه هستند؟. 103
4-9-1. کدامیک ازراهکارهای ذکرشده درخصوص ایجاد طرحهای همکاری درکتابخانههای نهادرهبری مفید میباشد؟به ترتیب اولویت ازعدد 1 تا 6 مشخص نمائید……………………………………………………………. 104
4-9-2. باتوجه به ضرورت ایجادطرحهای همکاری درکتابخانههای نهادرهبری،کدام یک ازگزینههای زیرراپیشنهاد میدهید؟به ترتیب اولویت ازعدد 1 تا 4 مشخص نمائید. 106
4- 10. سؤال بازتحقیق.. 107
4-11. آزمون فرضیههای پژوهش… 108
4- 11-1. آزمون فرضیه اول………………………………………………………………………….. 108
4- 11-2. آزمون فرضیه دوم………………………………………………………………………….. 108
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادات
5-1. مقدمه…………………………………………………………………………………………………………. 112
5-2. یافتههای تحقیق……………………………………………………………………………………………. 112
5-3. بحث ونتیجهگیری…………………………………………………………………………………………. 119
5-5. پیشنهادهای تحقیق………………………………………………………………………………………… 120
5-5-1. پیشنهادهای اجرایی…………………………………………………………………………… 120
ادامهی فهرست مطالب
عنوان شماره صفحه
5-5-2. پیشنهادهایی برای آینده…………………………………………………………………………….. 120
5-6. محدودیتهای پژوهش………………………………………………………………………………………. 121
5-6-1. محدودیتهای در اختیار محقق………………………………………………………………….. 121
5-6-2. محدودیتهای خارج از اختیار تحقیق………………………………………………………….. 121
منابع و مأخذ
فهرست منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………………. 124
فهرست منابع انگلیسی………………………………………………………………………………………………………….. 128
پیوست
چکیده انگلیسی
فهرست جداول
عنوان شماره صفحه
جدول 4-1: توزیع فراوانی ودرصدتعدادکارمندان کتابخانههای مورد بررسی وجنسیت آنها 67
جدول 4-2 توزیع فراوانی ودرصدنوع دانشگاههای مورد بررسی به لحاظ کتابخانههای نهاد رهبری درغرب کشور 68
جدول 4-3: توزیع فراوانی ودرصد سال تاسیس دانشگاههای مورد بررسی به لحاظ کتابخانههای نهاد رهبری درغرب کشور 69
جدول 4-4: توزیع فراوانی ودرصدتعداداعضاءکتابخانههای نهادرهبری دردانشگاههای غرب کشور 70
جدول 4-5: توزیع فراوانی ودرصدرشته تحصیلی مسئولین کتابخانههای نهاد رهبری دردانشگاههای غرب کشور 71
جدول 4-6: توزیع فراوانی ودرصدسطح تحصیلاتی مسئولین کتابخانههای نهاد رهبری دردانشگاههای غرب کشور 72
جدول 4-7: توزیع فراوانی ودرصدشیوه انتخاب منابع واطلاعات توسط کتابخانه های نهاد رهبری دردانشگاههای غرب کشور. 73
جدول 4-8: توزیع فراوانی ودرصدشیوه تهیه وخریدمنابع توسط کتابخانههای نهاد رهبری دردانشگاههای غرب کشور 74
جدول 4-9: توزیع فراوانی ودرصد تعداد عناوین کتب موجود در کتابخانههای نهادرهبری دانشگاههای غرب کشور. 74
جدول 4-10 : توزیع فراوانی ودرصدشیوه ثبت منابع موجوددرکتابخانه های نهاد رهبری دانشگاههای غرب کشور. 75
جدول 4-11:توزیع فراوانی ودرصدمیزان ارتباط منابع چاپی والکترونیکی بانیازهای آموزشی وپژوهشی درکتابخانههای نهاد رهبری دانشگاههای غرب کشور 75
جدول 4-12 : آزمون تی – استیودنت تک نمونهای نتایج بدست آمده ازنظرات درباب ارتباط منابع چاپی والکترونیکی بانیازهای آموزشی وپژوهشی درکتابخانههای نهاد رهبری دانشگاههای غرب کشور. 76
جدول 4-13:توزیع فراوانی ودرصداشتراک مواد درکتابخانههای نهادرهبری غرب کشور 76
جدول 4-14: توزیع فراوانی ودرصدتعدادآبونمان نشریات ادواری درکتابخانههای نهاد رهبری دانشگاههای غرب کشور. 77
ادامهی فهرست جداول
عنوان شماره صفحه
جدول 4-15: توزیع فراوانی ودرصدگرایشات موضوعی منابع درکتابخانههای نهاد رهبری دانشگاههای غرب کشور 78
جدول 4- 16: خروجی آزمون فریدمن جهت سنجش رتبه های میانگین گرایشات موضوعی منابع درکتابخانههای نهاد رهبری دانشگاههای غرب کشور 79
جدول 4-17: توزیع فراوانی ودرصدبرخوردارای ودارابودن بودجه اختصاصی درکتابخانههای نهاد رهبری دانشگاههای غرب کشور. 80
جدول 4-18: توزیع فراوانی ودرصدکفایت بودجه اختصاصی درکتابخانههای نهادرهبری دانشگاههای غرب کشور. 81
جدول 4-19 : آزمون تی – استیودنت تک نمونهای نتایج بدست آمده ازنظرات، درباب کفایت بودجه اختصاصی درکتابخانههای نهاد رهبری دانشگاههای غرب کشور. 81
جدول 4-20: توزیع فراوانی ودرصدتمایل به همکاری درجهت مرتفع نمودن واختصاص منابع مالی درایجادطرحهای همکاری بین کتابخانهای درکتابخانههای نهاد رهبری . 82
جدول 4-21 : آزمون تی – استیودنت تک نمونهای نتایج بدست آمده ازنظرات،تمایل به همکاری درجهت مرتفع نمودن واختصاص منابع مالی درایجادطرحهای همکاری بین کتابخانهای درکتابخانههای نهاد رهبری. 82
جدول 4-22: توزیع فراوانی ودرصدمیزان شناخت طرحهای همکاری بین کتابخانهای توسط کارمندان کتابخانههای نهاد رهبری. 83
جدول 4-23 : آزمون تی – استیودنت تک نمونه ای نتایج بدست آمده ازنظرات، درباب میزان شناخت طرحهای همکاری بین کتابخانه ای توسط کارمندان کتابخانه های نهاد رهبری .. 83
جدول 4-24: توزیع فراوانی ودرصدمیزان تاثیرامانت بین کتابخانهای درتأمین نیازهای اطلاعاتی کاربران ازنظرکارمندان کتابخانههای نهاد رهبری غرب کشور 84
جدول 4-25 : آزمون تی – استیودنت تک نمونه ای نتایج بدست آمده ازمیزان تاثیرامانت بین کتابخانهای درتأمین نیازهای اطلاعاتی کاربران ازنظرکارمندان کتابخانههای نهادرهبری غرب کشور 85
جدول 4-26: توزیع فراوانی ودرصدمیزان آمادگی برای اجرایی شدن طرح همکاری بین کتابخانههای نهاد رهبری درغرب کشور 85
ادامهی فهرست جداول
عنوان شماره صفحه
جدول 4-27 : آزمون تی – استیودنت تک نمونهای نتایج بدست آمده ازمیزان آمادگی برای اجرایی شدن طرح همکاری بین کتابخانههای نهاد رهبری درغرب کشور 86
جدول 4-28: توزیع فراوانی ودرصدمیزان آمادگی برای پیوستن به کنسرسیوم های اشتراک منابع درکتابخانههای نهادرهبری درغرب کشور 86
جدول 4-29 : آزمون تی – استیودنت تک نمونه ای نتایج بدست آمده ازمیزان آمادگی برای پیوستن به کنسرسیومهای اشتراک منابع درکتابخانههای نهاد رهبری غرب کشور 87
جدول 4-30: توزیع فراوانی ودرصدمیزان پذیرش شرایط ایجاد طرحهای همکاری بین کتابخانه ای درچارچوب قوانین ومقررات ازطرف کارمندان کتابخانههای نهاد رهبری غرب کشور 87
جدول 4-31 : آزمون تی – استیودنت تک نمونه ای نتایج بدست آمده ازمیزان پذیرش شرایط ایجاد طرحهای همکاری بین کتابخانه ای درچارچوب قوانین ومقررات ازطرف کارمندان کتابخانههای نهاد رهبری غرب کشور 88
جدول 4-32: توزیع فراوانی ودرصداولویتها درطرحهای همکاری بین کتابخانهای کتابخانههای نهاد رهبری غرب کشور 88
جدول 4-33: خروجی آزمون فریدمن جهت سنجش اولویتها درطرحهای همکاری بین کتابخانهای کتابخانههای نهادرهبری غرب کشور 89
جدول 4-34: توزیع فراوانی ودرصدمیزان تعداد دستگاه کامپیوترموجود درکتابخانههای نهاد رهبری غرب کشور 89
جدول 4-35: توزیع فراوانی ودرصدمیزان استفاده ازنرم افزارکتابخانهای درکتابخانه های نهاد رهبری غرب کشور 90
جدول 4-36: توزیع فراوانی ودرصدامکانات دسترسی اعضاء به کتابخانه ومنابع آن درکتابخانههای نهاد رهبری غرب کشور 90
جدول 4-37: توزیع فراوانی ودرصدموجودیت منابع الکترونیکی (E- books )درکتابخانههای نهاد رهبری غرب کشور 91
جدول 4-38: آزمون تی – استیودنت تک نمونهای نتایج بدست آمده ازموجودیت منابع الکترونیکی (E- books )درکتابخانههای نهاد رهبری غرب کشور 91
ادامهی فهرست جداول
عنوان شماره صفحه
جدول 4-39: توزیع فراوانی ودرصد برخورداربودن کتابخانههای نهاد رهبری دانشگاههای غرب کشور از امکانات وتجهیزات جانبی برای کتابخانه 92
جدول 4-40: توزیع فراوانی ودرصد بهره مند بودن کتابخانههای نهاد رهبری دانشگاههای غرب کشورازمواردفناوری اطلاعاتی برای به اشتراک گذاری منابع کتابخانه 92
جدول 4-41: توزیع فراوانی ودرصدارزیابی ازامکانات وتجهیزات موجود درکتابخانههای نهاد رهبری برای پیاده سازی طرحهای همکاری مناسب. 93
جدول 4-42: آزمون تی – استیودنت تک نمونهای نتایج بدست آمده ازامکانات وتجهیزات موجود درکتابخانههای نهاد رهبری برای پیاده سازی طرحهای همکاری مناسب 93
جدول 4-43: توزیع فراوانی ودرصدایجادهماهنگی درهمکاری بین کتابخانهای درکتابخانههای نهاد رهبری دانشگاههای غرب کشور 94
جدول 4- 44:خروجی آزمون فریدمن جهت ایجادهماهنگی درهمکاری بین کتابخانهای درکتابخانههای نهادرهبری دانشگاههای غرب کشور 95
جدول 4-45: توزیع فراوانی ودرصدجهت برقراری همکاری مؤثربین کتابخانههادرکتابخانههای نهاد رهبری دانشگاههای غرب کشورکه کدام یک از شرایط واقدامات تأمین شود 95
جدول 4- 46:خروجی آزمون فریدمن جهت برقراری همکاری مؤثربین کتابخانههادرکتابخانههای نهاد رهبری دانشگاههای غرب کشورکه یکی ازشرایط واقدامات تأمین شود 96
جدول 4-47: توزیع فراوانی ودرصدنقش انجمنهای حرفهای درتوسعه همکاری بین کتابخانهای، کتابخانههای نهادرهبری دانشگاههای غرب کشور 97
جدول 4-48: آزمون تی – استیودنت تک نمونه ای نتایج بدست آمده ازنقش انجمنهای حرفهای درتوسعه همکاری بین کتابخانهای، کتابخانههای نهادرهبری دانشگاههای غرب کشور 97
جدول 4-49: توزیع فراوانی ودرصدمواردمهم دراستفاده مشترک ازمنابع درکتابخانههای نهادرهبری دانشگاههای غرب کشور 98
جدول 4- 50: خروجی آزمون فریدمن جهت مواردمهم دراستفاده مشترک ازمنابع درکتابخانههای نهادرهبری دانشگاههای غرب کشور 99
جدول 4-51: توزیع فراوانی ودرصدمواردپراهمیت درموردفهرست نویسی تعاونی درکتابخانههای نهاد رهبری دانشگاههای غرب کشور 99
ادامهی فهرست جداول
عنوان شماره صفحه
جدول 4- 52: خروجی آزمون فریدمن جهت درموردفهرستنویسی تعاونی درکتابخانههای نهادرهبری دانشگاههای غرب کشور 100
جدول 4-53: توزیع فراوانی ودرصداولویت هادرمواردپراهمیت موفقیت اشتراک منابع درکتابخانه های نهادرهبری غرب کشور 101
جدول 4-54:خروجی آزمون فریدمن جهت سنجش مواردپراهمیت موفقیت اشتراک منابع درکتابخانههای نهادرهبری غرب کشور 101
جدول 4-55: توزیع فراوانی ودرصدمنابع مهم درهمکاری واشتراک منابع کتابخانههای نهاد رهبری دانشگاههای غرب کشور 102
جدول 4- 56:خروجی آزمون فریدمن جهت منابع مهم درهمکاری واشتراک منابع کتابخانههای نهاد رهبری دانشگاههای غرب کشور 103
جدول 4-57: توزیع فراوانی ودرصدراهکارهای موردنظردرایجادطرحهای همکاری مابین کتابخانههای نهادرهبری دانشگاههای غرب کشور 104
جدول 4- 58 : خروجی آزمون فریدمن جهت راهکارهای موردنظردرایجادطرحهای همکاری مابین کتابخانههای نهاد رهبری دانشگاههای غرب کشور 105
جدول 4-59: توزیع فراوانی ودرصداولویتهادرخصوص پیشنهاد موارد برای ضرورت ایجاد طرحهای همکاری درکتابخانههای نهادرهبری. 106
جدول 4- 60 : خروجی آزمون فریدمن جهت پیشنهاد موارد برای ضرورت ایجاد طرحهای همکاری درکتابخانههای نهاد رهبری. 106
جدول 4- 61: آزمون همبستگی پیرسون بین میزان تحصیلات وشناخت نسبت به طرحهای همکاری. 108
جدول 4- 62.آزمون تی– استیودنت جهت مقایسه میانگین عوامل مربوط به آمادگی وشناخت نسبت به طرحهای همکاری. 109
فهرست نمودارها
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1398-07-10] [ 08:37:00 ب.ظ ]
|