پایان نامه بازاریابی و توسعه فروش:راههای توسعه فروش
توسعه از طریق طراحی و تولید محصولات جدید برای مشتریان موجود

راه دوم برای دستیابی به رشد در آینده، اعمال استراتژی توسعه محصول است با تاکید بر افزایش قابلیت های خانواده محصول موجود یا معرفی و عرضه کالاها یا خدمات جدید به مشتریان موجود. مثلاً، آرم اند همر با موفقیت یک پودر لباسشویی، یک گاز پاک کن و یک مایع شوینده فرش را معرفی کرد. دلیل موفقیت این محصول جدید آرم اند همر، وجهه خوب جوش شیرین تولیدی این شرکت و هم چنین شناخت مشتریان از نام تجاری آرم اند همر بود. به همین ترتیب، مدیران ردانو لپ دایماً به دنبال اقلام جدید و منحصر به فردی هستند تا آنها را به مجموعه هدایای خود بیفزایند. (اعرابی و ایزدی، 1383، ص93-92)

بدون شک این استراتژی ریسک بالاتری نسبت به گزینه های قبلی دارد. این استراتژی (محصول جدید _  بازار فعلی) زمانی مناسب است که شرکت دارای قدرت و شهرت بین گروه خاصی از مشتریان است و محصولش ویژگی منحصر به فرد یا مزیت رقابتی به خصوصی ندارد. در چنین شرایطی منطقی است که شرکت با حفظ بازار فعلی به همین گروه از مشتریان محصول جدیدی را عرضه کند.

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

سازمان با اجرای این استراتژی سعی دارد محصولات خود را به بازارهای جدید عرضه دارد و یکباره سهم بازار خود را چند برابر سازد. مانند عرضه خودروی سمند در کشورهای آفریقایی.

این استراتژی در صورت وجود شرایط زیر موفقیت آمیز خواهد بود:

وجود یک بازار بکر
ظرفیت مازاد سازمان
سازمان در صنعتی فعالیت می نماید که به سرعت رو به جهانی شدن گام بر می دارد.
هنگامی که یک کانال توزیع قابل اعتماد، کم هزینه و یا کیفیت وجود دارد.
 

2-7-3- توسعه بازار از طریق فروش محصولات موجود به بخش ها یا کشورهای جدید

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...