1-2 اهمیت و ضرورت.. 5

1-3 اهداف تحقیق: 7

1-3-1 هدف کلی: 7

1-3-2 اهداف ویژه: 7

1-4 سؤال‌های تحقیق: 8

1-5 فرضیه‏های تحقیق: 8

1-5-1 فرضیه اصلی: 8

1-5-2 فرضیه های فرعی: 8

1-6 تعریف واژه‏ها و اصطلاحات فنی و تخصصی: 9

فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش

2-1 کاراته. 11

2-1-1 تاریخچه پیدایش کاراته در جهان: 11

2-1-2 تاریخچه کاراته در ایران: 12

2-1-3 کاراته- دو چیست؟. 14

2-1-4 تکامل کاراته: 15

2-2 تماشاگران: 15

2-2-1 انواع تماشاگران. 16

2-2-3 چارچوب روانی – اجتماعی برای بررسی تماشاگران. 16

2-2-4 تأثیرات تماشاگران و ماهیت وظیفه حرکتی.. 17

2-2-5 مدلهای تفسیر کننده تاثیر تماشاگران. 18

2-2-6 تاثیرات تماشاگران (پاره ای عوامل تاثیرگذار) 20

2-3 بازاریابی در ورزش… 24

2-3-1 بازاریابی.. 24

2-3-2 تقسیمات بازاریابی ورزشی.. 25

2-3-3 محصول و خدمت.. 26

2-3-4 بازار. 28

2-3-5 مصرف كنندگان. 29

2-3-6 تقسیم بندی بازار. 29

2-3-7 آمیزه بازاریابی.. 29

2-3-8 آمیخته بازاریابی خدمت ورزشی.. 32

2-3-9 استراتژی بازاریابی.. 33

2-3-9-1 استراتژی بازاریابی و رفتار مصرف كننده 34

2-3-9-2 رفتار مصرف كننده 34

2-3-9-3 الگوی رفتار مصرف كننده 34

2-3-10 ماهیت رفتار مصرف كننده 35

2-3-11 عواملی كه بر رفتار مصرف كننده اثر می گذارند. 37

2-3-12 فرآیند ارتباط در فروش میان تماشاگران به عنوان مصرف کنندگان: 39

2- 3-13 تشخیص قهرمان. 41

2-3-14 تماشاگران به عنوان مصرف کنندگان. 42

2-3-15 عوامل موثر در حضور و عدم حضور. 42

2-4 انگیزش… 44

2-4-1 تئوری فروید درباره انگیزش… 44

2-4-2 تئوری انگیزشی هرزبرگ.. 45

2-4-3 تئوری مازلو درباره انگیزش… 45

2-4-5 تئوری انگیزش و استراتژی.. 47

2-4-6 انگیزه های متدوال در طرفداران ورزش… 47

2-4-7 انگیزه گریز. 48

2-4-8 انگیزه سرگرمی.. 48

2-4-9 تفاوت های جمعیت شناختی در انگیزه های طرفداران ورزشی.. 49

2-4-10 انگیزه های درونی و بیرونی طرفداران ورزش… 49

2-5 پیشینه تحقیق. 50

  برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

فصل سوم: روش شناسی پژوهش

3-1 روش تحقیق. 59

3-2 روش و ابزارگرد آوری اطلاعات.. 59

3-2-1 پرسشنامه انگیزه های حضور تماشاگران. 59

3-3 جامعه و نمونه آماری.. 60

3-4 روش نمونه گیری.. 61

3-5 متغیر های تحقیق. 61

3-6 اعتبار پرسشنامه. 62

3-7 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات.. 62

فصل چهارم: تجزیه وتحلیل داده ها

4-1 بخش اول: تجزیه و تحلیل توصیفی.. 64

4-2 بخش دوم: تجزیه و تحلیل استنباطی.. 72

فصل پنجم: نتیجه گیری

5-1 بحث و نتیجه گیری: 82

5-1-1 یافته های توصیفی: 83

5-2 پیشنهادهای تحقیق: 85

5-3 پیشنهادات برای تحقیقات آینده: 86

5-4 محدودیت های تحقیق: 86

 پیوست هاو ضمائم

منابع

 

 

 

چکیده

این تحقیق با هدف بررسی “انگیزه ها و عوامل موثر بر حضور تماشاچیان مسابقات کاراته در شهر تهران” انجام گرفته است.  روش این تحقیق پیمایشی و ابزار اندازه گیری پرسشنامه بوده است. جامعه آماری این پژوهش شامل تمام علاقه مندان و تماشاگران به مسابقات کاراته در شهر تهران می باشند که در تاریخ 5/7/1392 در مجموعه ورزشی شهید شیرودی تهران که در نوبت صبح و عصر برگزار گردید بر اساس تخمین محقق و نظر مسئولان برگزاری مسابقات تعداد تماشاگران را حدود 1000نفر بوده است که 278 پرسشنامه بر اساس فرمول کوکران مورد تجزیه و تحلیل آماری قرارگرفت.  روش نمونه گیری که در این پژوهش مورد استفاده قرار گرفته است، تصادفی می‌باشد.

بررسی‌های انجام شده در این پژوهش نشان داد که بین میزان حمایت از تیم و حضور تماشاگران رابطه معنی داری وجود ندارد، علاقه مندی و حمایت از تیم عامل مهمی است که نشان می‌دهد تماشاگران به تیم محبوب خود علاقه داشته و جهت حمایت از تیم محبوبشان به تماشای مسابقات می آیند. همچنین علاقه مندی نشان می‌دهد که علاقه بالایی در بین طرفداران نسبت به تیم وجود دارد و این علاقه به مرور زمان ایجاد شده و گسترش یافته است، حال حفظ این علاقه مندی به تیم برعهده بازاریابان ورزشی و مدیران تیم می باشد.

بین میزان علاقه به بازیکن خاص و حضور تماشاگران رابطه معنی داری وجود ندارد.
بین میزان گریز و حضور تماشاگران رابطه معنی داری وجود ندارد.
بین میزان خدمات رفاهی و حضور تماشاگران رابطه معنی داری وجود ندارد.
بین میزان هیجان مسابقات و حضور تماشاگران رابطه معنی داری وجود دارد.
بین میزان علم به کاراته و حضور تماشاگران رابطه معنی داری وجود دارد.
بین میزان پیروزی نیابتی و حضور تماشاگران رابطه معنی داری وجود ندارد.
بین میزان بازی پایاپای و حضور تماشاگران رابطه معنی داری وجود ندارد.
بین میزان سرگرم کنندگی بازیها و حضور تماشاگران در مسابقات کاراته شهر تهران رابطه معنا داری وجود دارد.
 

واژگان کلیدی: انگیزه ها و عوامل، حضور تماشاچیان، مسابقات کاراته، شهر تهران

 

 

 

مقدمه

ورزش یکی از پدیده های دنیای امروز است که با ابعاد زیست شناختی، روان شناختی و جامعه شناسی انسان ارتباط مستقیم و تنگاتنگی دارد. توجه علوم مختلف به ورزش موجب شده است که علوم تخصصی مرتبط با ورزش و ابعاد مختلف انسان به وجود آید و هدف این علوم کمک به انسان برای سالم ماندن، ماهر شدن، عملکرد بهتر داشتن و اجتماعی شدن است (عبدلی، 1384).

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و همزمان با آن موفقیتهای روز افزون در علوم ورزشی، سبب شده است تا ورزشکاران و مدال آوران به سوی دانش روز گرایش پیدا کنند تا از این طریق بتوانند در کسب مدالهای قهرمانی در المپیک و بازیهای جهانی و آسیایی موفق عمل نمایند.

برای ازدیاد کارایی در انجام فعالیتهای ورزشی روزمره چه به صورت ورزش قهرمانی و حرفه ای و چه ورزش همگانی، می بایست از کتب علمی آموزشی بهره جست و با شیوه های متعدد در راستای موفقیت در میادین ورزشی بکوشیم  ( بلاند این کالائیس ژرماین 2007).

گرایش فزاینده به ورزش باعث پیدایش مسائل و موضوعاتی شده است که ذاتا ماهیت اجتماعی دارند. از آن جا که نیازهای حقیقی مردم، در واقع از لابلای شرایط اجتماعی و اقتصادی سرچشمه می گیرد و این امر بویژه در پی دگرگونیهای ناشی از رهیافتهای تغییر اجتماعی، عوامل انتقال فرهنگی، پیشرفت، شگفت انگیز فناوری و تکامل شیوه های اطلاع رسانی نمایان تر است، از طرف دیگر، شکی نیست که میان ورزش و نیروهای گوناگون اجتماعی تاثیرات متقابلی وجود دارد (انور الخولی، 1383).

در راستای فعالیتهای ورزشی گروهی از افراد بعنوان ورزشکار خود در مسابقات و مبارزات شرکت می کنند و گروههای دیگر که توانایی یا امکان حضور در میادین ورزشی و

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...