2-7- نکاتی درباره اعلامیه اصول اساسی رفتار با زندانیان. 19
2-8-جمهوری اسلامی ایران و اعلامیه اصول اساسی رفتار با زندانیان. 20
فصل سوم. 23
نواقض زندانها 23
بخش اول آیا زندانها به اهداف خود که تربیت مددجویان است رسیده اند؟. 24
بخش دوم تغییر تصور ارتکاب جرم و عواقب آن د رزندانیان. 26
بخش سوم مجرمینی كه نبایستی بزندان بروند. 34
فصل چهارم. 40
تأملی بر حقوق خانواده‌های زندانیان در قوانین داخلی و بین‌المللی.. 40
4-1-تأکید نص صریح اصل سی و چهارم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران. 41
4-2-تحلیل و ارزیابی:‏ 44
نتیجه. 51
منابع. 52

چکیده :
بشر همواره دردفاع از حقوق، آزادی، جان و مال خویش، متخلف و متجاوز را به عناوین مختلف به کیفر رسانده و جامعه نیز در طول ادوار تاریخ برای حفظ آرامش، امنیت و تنبیه مجرم، با مجازات واکنش نشان داده است.
با وجود اینکه تاکنون بی رحمانه ترین و شدیدترین شکنجه ها و مجازات ها در مورد مجرمین اجرا گردیده ولی از ازدیاد بزهکاری پیشگیری نشده است. فردی که به مثابه مجرم توسط نظم اجتماعی و نظام حاکم بر آن به زندان افکنده می شود، آیا در عرض چند ماه در زندان اصلاح و تربیت می شود؟ آیا اساساً نگهداری افراد در چار دیواری زندان، آنان را متنبه و یا اصلاح و تربیت می نماید؟
انگا

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه ها اینجا کلیک کنید

ره اصلاح و تربیت مجرمین نمی یابد منجر به این نارسایی گردد که نماینده نظم حاکم (زندان بان) قادر است برای اصلاح و تربیت او هر کاری و هر اقدامی علیه زندانی انجام دهد . این مسئله مهم است، که ما را به سمت حقوق زندانیان راهنمایی می کند.
 
كلمات كلیدی  :  زندانیان، حقوق بشر، آزادی های اساسی، اسناد حقوق بشری، سازمان ملل متحد

مقدمه

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...