دانلود پایان نامه ارشد : طراحی مجموعه تفریحی توریستی رودخانه تجن با رویکرد اکوتوریسم پایدار |
کلمات کلیدی :
توریسم (اکوتوریسم ) پایدار ، معماری ، مجموعه تفریحی توریستی ، محیط زیست
فهرست
بیان مسئله و رویکرد تحقیق……………………………………………………………………………………………………….. 1
اهمیت و ضرورت موضوع ……………………………………………………………………………………………………………. 2
اهداف ………………………………………………………………………………………………………………………………………. 3
پیشینه موضوع …………………………………………………………………………………………………………………………. 3
روش تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………………….. 6
فصل اول : ادبیات تحقیق………………………………………………………………………………………………………… 7
1-1واژه شناسی توریسم……………………………………………………………………………………………………………… 8
1- 2 تعریف توریسم …………………………………………………………………………………………………………………. 8
1-3 اهمیت توریسم ………………………………………………………………………………………………………………….. 10
1-4 اهداف توریسم …………………………………………………………………………………………………………………… 10
1-5 مکاتب توریسم……………………………………………………………………………………………………………………. 11
1-6 کارکرد توریسم…………………………………………………………………………………………………………………… 12
1-7 توریسم در بستر تاریخ ……………………………………………………………………………………………………….. 15
1-7-1تحولات تاریخی توریسم…………………………………………………………………………………………… 15
1-7-2 نقش جاده ی ابریشم در رونق توریسم……………………………………………………………………….. 15
1-8 آثار و ابعاد توریسم …………………………………………………………………………………………………………….. 16
1-8-1 آثار فرهنگی توریسم………………………………………………………………………………………………… 16
1-8-2 توریسم و ارزش های زیست محیطی ……………………………………………………………………… 16
1-8-2-1 آلودگی های زیست محیطی………………………………………………………………………….. 17
1-8-2-2 تقلیل منابع طبیعی…………………………………………………………………………………….. 17
1-8-2-3 نتایج فیزیکی سفرهای گردشگری………………………………………………………………….. 18
1-8-3 آثار اجتماعی توریسم……………………………………………………………………………………………. 19
1-8-4 آثار اقتصادی توریسم……………………………………………………………………………………………. 21
http://zusa.ir/%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%b1%d8%b4%d8%ahttp://zusa.ir/%d8%b3%d9%85%db%8c%d9%86%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d9%85%d9%87%d9%86%d8%af%d8%b3%db%8c-%d8%b4%db%8c%d9%85%db%8c-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d9%81%d8%b1%d8%a2%db%8c%d9%86%d8%af-%d8%a8-3/http://zusa.ir/%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%b9%d9%88%d8%a7%d9%85%d9%84-%d9%85%d8%a4%d8%ab%d8%b1-%d8%a8%d8%b1-%d9%87%d9%85%d8%b3%d9%88%db%8c%db%8c-2/http://zusa.ir/%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d9%88%d8%b6%d9%88%d8%b9%d8%aa%d9%82/http://zusa.ir/%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%a7%d8%b6%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%8c-%d8%b3%d8%a8%da%a9%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%88%d8%a7/a%d9%87-%d9%85%d9%87-44/http://zusa.ir/%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d9%8a%d9%8a-%d9%88-%d8%b1%d9%8a%d8%b4%d9%87-%d9%8a%d8%a7%d8%a8%d9%8a-%d8%b9%d9%88%d8%http://zusa.ir/%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8http://zusa.ir/%d8%b3%d9%85%db%8c%d9%86%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d9%85%d9%87%d9%86%d8%af%d8%b3%db%8c-%d8%b4%db%8c%d9%85%db%8c-%d9%85%d9%87%d9%86%d8%af%d8%b3%db%8c-%d9%81%d8%b1%d8http://zusa.ir/%d8%af%d8%a7%d9http://zusa.ir/%d9%be%d8http://zusa.ir/%d8%af%d8%a7%d9http://zusa.ir/%d9%be%d8http://zusa.ir/%d9%behttp://zusa.ir/%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d9%85%d8%ac%d9%85%d9%88%d8%b9%d9%87-%d8%aa%d9%81-2/ %htthttp://zusa.ir/%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%b9%d9%85%d9%84%da%a9%d8%b1%d8%af-%d9%84%d8%b1%d8%b2%d9%87-%d8%a7%db%8c/ p://zusa.ir/%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d9%88%d8%b6%d9%88%d8%b9-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d9%85%d8%b3%d8%a6%d9%88%d9%84/ http://zusa.ir/%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%aa%d8%af%d9%88%db%8c%d9%86-%d8%b1%d8%a7%d9%87%d8%a8%d8%b1%d8%af%d9%87%d8%a7/ d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%d8%b2%d8%a8%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d9%86%da%af%d9%84%db%8c%d8%b3%db%8c-analysis-of-narrative-in-trout-fishing-in-america/ %a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%b1%d9%88%d8%b4%d9%87%d8%a7-%d9%88-%d9%85%da%a9%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%b2%d9%85%d9%87/ %86%d9%84%d9%88%d8%af-%d9%be%d8http://zusa.ir/%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8http://zusa.ir/%d9%be%d8http://zusa.ir/%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d8%a8-5/ %a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%88-%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d9%87%e2%80%8c%d8%a8%d9%86%d8%af%db%8c-%d8%b9%d9%88%d8%a7%d9%85%d9%84-3/ %a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%http://zusa.ir/%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%b9%d8%af%d8%af%db%8c-%d8%ac%d8%b1%d9%8a/ d8%aa%d8http://zusa.ir/31117-2/ %a7%d8%ab%db%8c%d8%b1-%d8%b9%d9%88%d8%a7%d9%85%d9%84-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c/ %a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d8%http://zusa.ir/%d8%af%d8%a7%d9http://zusa.ir/%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af%d9%86%d9%82%d8%b4-%d8%b5%d9%86%d8%a7%d9%8a%d8%b9-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d9%8a-%d8%af/ %86%d9%84%d9%88%d8%af-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%ae%d9%84/ b4%d8%af-%d8%ad%d9%84-%d9%85%d8http://zusa.ir/%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%b3%d8%a7%d8%b2-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ad%d9%82%d9%88/ %b3%d8%a6%d9%84%d9%87-%d9%85%d8%b3%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%a7/ %a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%dhttp://zusa.ir/%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b7%d9%87-%d8%a8%db%8c%d9%86-%d8%b1%d8%b6%d8%a7%db%8c%d8%aa/ 9%87-%d8http://zusa.ir/48551-2/ %a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d9%be%d8%b1%d8http://zusa.ir/%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%ae-%d8%b1%d9%88%d8%a7%d8%a8%d8%b7-%d8%b5%d9%88%d9%81%db%8c%d8%a7%d9%86-%da%af%d9%86%d8%a7%d8%a8%d8%a7%d8%af%db%8c/ %a7%da%a9%d9%86%d8%b4-%d9%85%da%a9%d8%http://zusa.ir/%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%a8%db%8c%d9%86-%d8%aa%d9%88%d8%a7%d9%86-%d9%87%d9%88%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%aa%d9%88%d8%a7/ a7%d9%86%db%8c-%d9%88-%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c-%da%af/ %86%d9%84%d9%88%d8%af-%d9%be%d8http://zusa.ir/%d9%85%d9http://zusa.ir/%d8%af%d8%a7%d9http://zusa.ir/%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b7%d9%87-%d8%a8%db%8c-28/ %86%d9%84%d9%88%d8%af-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d8%ab%d8%b1-%d8%b9%d8%b3%d9%84-%d9%88-%d8%b2%d9%86%d8%ac%d8%a8%db%8c/ %82%d8%a7%d9%84%d9%87-%d8%b1%d8%a7%db%8c%da%af%d8%a7%d9%86%d8%b1%db%8c%d8%b2%d8%a7%d8%b2%d8%af%db%8c%d8%a7%d8%af%db%8c-%d8%ae%d8%aa%d9%85%db%8c-%da%86%db%8c%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%b4/ %a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9http://zusa.ir/%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%aa%d8%ad%d9%82%db%8c%d9%82%db%8c-%d9%88%da%a9%d8%a7%d9%84%d8%aa-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d9%88%d8%b6%d9%88%d8%b9-%d8%af%d8%a7%d8%af%d8%b1%d8%b3/ %86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%d9%http://zusa.ir/%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d8%ab%d8%b1-%d8%a8%d8%ae%d8%b4%db%8c-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%ae%d8%aa%db%8c/ 8a-%d8%a7%d8%ab%d8%b1-%d8%http://zusa.ir/%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%d9%81%d9%82%d9%87-%d9%88-%d9%85%d8%a8%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-%d8%a7%d8%b3/ b3%d8%b7%d9%88%d8%ad-3/ %a2%db%8c%d9%86%d8%af-6/http://zusa.ir/%d8%af%d8%a7%d9http://zusa.ir/%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8http://zusa.ir/%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%d9%8a%d8%8c-%d8%aa%d9%87%d9%8a%d9%87-%d9%88-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b1/ %af-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%aa%d8%ad%d9http://zusa.ir/%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%b1%db%8c%d8%aa-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b2/ %82%db%8c%d9%82%db%8c-%d9%88%da%a9%d8%a7%d9%84%d8%aa-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d9%88%d8%b6%d9%88%d8%b9-%d9%84%d8%a7-%d8%b6%d8%b1/ %86%d9%84%d9%88%d8%af-%d9%be%d8http://zusa.ir/%d8%af%d8%a7%d9http://zusa.ir/%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9http://zusa.ir/%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d8%a8%d8%af%d8%a7%d8%b9-%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d9%86%d8%b3-%da%af%db%8c%d8%b1/ %86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d9%be%db%8c%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%b1%d8%a7%d9%87/ %86%d9%84%d9%88%d8%af-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%d9%85%da%a9%d8%a7%d9%86%db%8c%da%a9-%d8%a8%d8%b1%d8%b1-2/ %a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d9%be%d9%8a%d8%b4-%d8%a8%d9%8a%d9%86%d9%8a-%d9%82%d9%8a%d9%85%d8%aa-%d8%b3/ %a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8http://zusa.ir/%d9%be%d8http://zusa.ir/%d9%be%d8http://zusa.ir/%d9%be%d8http://zusa.ir/%d9%be%d8http://zusa.ir/%d9%be%d8http://zusa.ir/%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%85%d9%87%d9%86%d8%af%d8%b3%db%8c-%d8%b5%d9%86%d8%a7%db%8c%d8%b9-%da%af%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b5%d9%86%d8%a7%db%8c%d8%b9-%d8%b2%d9%85-6/ %a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%ab%d8%b1%d8%a8%d8%ae%d8%b4%db%8c-%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%ae%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%86/ %a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%85%d9%87%d9%86%d8%af%d8%b3%db%8c-%d8%b5%d9%86%d8%a7%db%8c%d8%b9-%da%af%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b5%d9%86%d8%a7%db%8c%d8%b9-%d8%b7%d8%b1-2/%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%d8%b2%d8%a8%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d9%86%da%af%d9%84%db%8c%d8%b3%db%8cinvestigation-on-rheological-behaviour-of-dually-mo/%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9http://zusa.ir/%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d9%85%d8%b7%d8%a7%d9%84%d8%b9%d9%87-%d9%87%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%88%d9%85%d9%88/%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%d8%b2%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%db%8c%d8%a7%d8%a8-2/%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9http://zusa.ir/%d8%af%d8%a7%d9http://zusa.ir/%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-40/%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%b9%d9%88%d8%a7%d9%85%d9%84-%d8%aa%d8%a7%d8%ab/%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8http://zusa.ir/%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-91/%a7%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%d9%8a-%d8%aa%d8%b7%d8%a8%d9%8a%d9%82%d9%8a-%d9%85%d8%b3%d8%a6%d9%88%d9%84%d9%8a%d8%aa-%d9%83-2/%b3%d8%a7%d9%8a%d9%8a-%da%af%d9%88%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%d9%8ahttp://zusa.ir/%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d9%85%d9%87%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b2%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%d8%af%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d9%87%d8%b4-%da%af%d8%b1%d8%a7%db%8c/-%d8%ac%d9%86%d8%b3-lar-2/a7%d9%85%d9%84-%d8%a8-2/
1-8-5 ابعاد سیاسی توریسم……………………………………………………………………………………………. 22
1-9 اکوتوریسم، تعاریف و مفاهیم………………………………………………………………………………………………… 23
1-9-1 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………….. 23
1-9-2 مفاهیم، تعاریف و مصادیق اکوتوریسم……………………………………………………………………… 24
1-10 اهمیت اکوتوریسم ……………………………………………………………………………………………………………. 27
1-11 اهداف اساسی اکوتوریسم و ویژگی های آن ………………………………………………………………………… 27
1-12 اصول اکوتوریسم ……………………………………………………………………………………………………………… 28
1-13فرصت ها و تهدیدهای اکوتوریسم ………………………………………………………………………………………. 30
1-13-1 فرصت های بالقوه اکوتوریسم……………………………………………………………………………….. 30
1-13-2 تهدید های بالقوه اکوتوریسم………………………………………………………………………………… 38
1-14ویژگی اکوتوریست ها و انواع آن …………………………………………………………………………………………. 40
1-15پایداری محیطی و توسعه پایدار ………………………………………………………………………………………… 42
1-15-1 معماری پایدار …………………………………………………………………………………………………… 42
1-15-2 طراحی پایدار ………………………………………………………………………………………………………. 43
1-15-3 اصول اولیه طراحی پایدار ………………………………………………………………………………………. 44
1-15-3-1 درک محیط …………………………………………………………………………………………………… 44
1-15-3-2 ارتباط با طبیعت………………………………………………………………………………… 44
1-15-3-3 درک تأثیرات محیطی …………………………………………………………………………….. 44
1-15-3-4 روند مشارکتی طراحی ……………………………………………………………………………….. 44
1-15-3-5 درک مردم ………………………………………………………………………………………………….. 45
1-16 دو نمونه از فناوری های معماری پایدار ……………………………………………………………………………… 45
1-16-1 فناوری دیوار سبز Green Wall/ ……………………………………………………………………….. 45
1-16-2 سیستم پانل های شبکه ای مدولار ………………………………………………………………………… 47
1-16-3 سیستم های کابلی و شبکه توری سیمی ………………………………………………………………. 47
1-16-4 دیوار زنده Living Wall / …………………………………………………………………………………. 50
1-16-5 دیوار زنده ی غیرفعال Passive Living Wall/ …………………………………………………. 51
1-16-6 دیوار زنده ی فعال Active Living Wall/ ………………………………………………………… 53
1-16-7 دیوار گیاهی پاتریک بلان Mur Vegetal/ ……………………………………………………………. 54
1-16-8 دیوارهای سبز محوطه سازی Landscape Walls ………………………………………………… 55
1-16-9 جمع آوری آب باران از پشت بام ها (سطوح عایق آماده) ……………………………………………… 55
1-17 اکوتوریسم پایدار………………………………………………………………………………………………………………. 58
1-18 برنامه های محوری برای توسعه پایدار اکوتوریسم ……………………………………………………………….. 60
1-19 الگوی اکوتوریسم پایدار ……………………………………………………………………………………………………. 60
1-20 نگاهی به صنعت اکوتوریسم در ایران………………………………………………………………………………….. 61
1-20-1 مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………….. 61
1-20-2 جاذبه های مختلف گردشگری و اکوتوریسم در ایران……………………………………………………. 64
1-20-3 جاذبه های اکوتوریستی ایران…………………………………………………………………………………….. 67
1-20-4 چالش های اکوتوریسم در ایران………………………………………………………………………………….. 72
1-20-5 فرصت های توسعه اکوتوریسم در ایران ………………………………………………………………………. 73
فصل دوم: تفریح و بررسی فضای اقامتی…………………………………………………………………………………. 75
2-1 تعریف تفریح………………………………………………………………………………………………………………………… 76
2-2 فضاهای اقامتی……………………………………………………………………………………………………………………… 76
2-3 نمونه های موردی……………………………………………………………………………………………………………… 77
2-3 -1 شهرک توریستی و تفریحی نمک آبرود…………………………………………………………………………… 77
2-3-2 مجتمع ساحلی مارینای دبی ……………………………………………………………………………………….. 78
2-3-3 مرکز فرهنگی ژان ماری تیجیبائو …………………………………………………………………………………. 80
2-3-4 مرکز جی پل گتی لس آنجلس کالیفرنیا ……………………………………………………………………… 89
2-4 بررسی اصول معماری پایدار در نمونه هایی از مجموعه های تفریحی توریستی ………………………… 93
فصل سوم: شرایط اقلیمی………………………………………………………………………………………………………… 96
3-1 ویژگی های محیطی، جغرافیایی و اقلیمی مازندران………………………………………………………………… 97
3-2 ویژگی های معماری مازندران………………………………………………………………………………………………. 97
3-3راهکار ها و ترفند های کالبدی………………………………………………………………………………………………. 102
3-4موقعیت جغرافیایی طرح………………………………………………………………………………………………………. 104
3-5ساختار زمین شناسی…………………………………………………………………………………………………………… 107
3-6 توپوگرافی و شیب……………………………………………………………………………………………………………….. 107
3-7 باد…………………………………………………………………………………………………………………………………….. 108
3-8 سکانس بندی…………………………………………………………………………………………………………………….. 108
3-9برداشت و بررسی نقش محدوده مورد مطالعه در سطح شهر و رشد کیفیت آن…………………………… 108
3-10مطالعه و بررسی نقش سازمان ها و نهادها و بودجه سالانه عمرانی آنها…………………………………… 109
3-11برداشت و مطالعه و بررسی کاربری زمین و بررسی کیفی آن………………………………………………….. 110
3-11-1 برداشت، مطالعه و بررسی کاربری زمین……………………………………………………………………… 110
3-11-2بررسی کیفی کاربری های حاشیه رودخانه تجن در رابطه با اقشار استفاده کننده……………… 111
3-12شناخت معضلات زیست محیطی اطراف رودخانه تجن …………………………………………………………. 112
3-13مطالعه و بررسی توپوگرافی و شیب ها در محدوده بلافصل…………………………………………………….. 113
3-14بررسی وضعیت جمع آوری آب های سطحی در محدوده بلافصل……………………………………………. 114
3-15 مطالعه و بررسی نقش فضای شهری در تامین حمل و نقل شهری سواره، پیاده و بار………………… 114
3-16بررسی تاثیر کاربری های سفر ساز سواره بر روی شبکه حمل و نقل………………………………………… 115
3-17 بررسی مسیرها و میزان نحوه حضور پیاده در محدوده مورد طراحی ……………………………………… 115
3-17-1دسترسی پیاده به حاشیه رودخانه……………………………………………………………………………… 118
3-18 مطالعه و بررسی پارکینگ در محدوده مورد نظر…………………………………………………………………. 118
3-19شناسایی و بررسی نقاط و قلمروها………………………………………………………………………………………. 119
3-20 شناسایی و تعیین حوزه های بصری در منطقه فراگیر…………………………………………………………… 121
3-21 تاثیر تجمع روزانه اقشار بر محدوده مورد مطالعه………………………………………………………………….. 123
3-22مطالعه میزان قابلیت استفاده از فضا برای گروههای مختلف اجتماعی / سنی…………………………… 124
3-23مطالعه و بررسی استعداد محدوده مورد مطالعه برای رشد انواع فعالیت ها………………………………. 124
3-24 مطالعه و بررسی مشکلات اجتماعی موجود در محل، نوع، میزان و مکانیزم آن………………………… 125
3-25مطالعه و بررسی رژیم نزولات جوی، سیلاب و دبی آب رودخانه تجن……………………………………… 125
3-25-1 سد شهید رجایی……………………………………………………………………………………………………. 126
3-25-2 سد انحرافی و شبکه آبیاری و زهکشی رودخانه تجن …………………………………………………. 126
3-26 کیفیت مبلمان شهری………………………………………………………………………………………………………. 126
3-27 مطالعه و بررسی پوشش گیاهی و طبقه بندی گونه های گیاهی موجود ………………………………… 129
3-28 مطالعه و بررسی نوع و نحوه استفاده از امکانات حاشیه رودخانه تجن…………………………………….. 130
3-29 مطالعه و بررسی راهکارهای توسعه زیست محیطی برای رودخانه تجن ساری…………………………. 131
فصل چهار: برنامه ریزی فیزیکی و روند طراحی…………………………………………………………………………. 136
4-1 مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………………………. 137
4-2 برنامه ریزی فیزیکی …………………………………………………………………………………………………………….. 137
4-3 معرفی حوزهها ……………………………………………………………………………………………………………………… 138
4-3-1 پارکینگ…………………………………………………………………………………………………………………… 138
4-3-2 اقامتگاه (هتل) ……………………………………………………………………………………………………………. 138
4-3-3 رستوران …………………………………………………………………………………………………………………….. 147
4-3-4 اداری …………………………………………………………………………………………………………………………. 148
4-3-5 نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………………………………….. 149
4-4 روند طراحی…………………………………………………………………………………………………………………………. 150
4-4-1 مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………… 150
4-4-2 اهداف و عملکردهای پروژه …………………………………………………………………………………………… 150
4-4-3 حوزه فرهنگی ……………………………………………………………………………………………………………… 151
4-4-3-1 کارگاههای صنایع دستی ……………………………………………………………………………………….. 151
4-4-4 حوزه اقامتی و استراحت ………………………………………………………………………………………………… 151
4-4-5 حوزه ورزشی ………………………………………………………………………………………………………………… 152
4-4-6 حوزه تفریحی ………………………………………………………………………………………………………………. 152
4-4-7 حوزه اداری ………………………………………………………………………………………………………………… 152
4-5 ایدههای طراحی …………………………………………………………………………………………………………………… 153
4-5-1 ایدههای کلی ……………………………………………………………………………………………………………. 153
4-5-2 منابع و جاذبههای طبیعی ……………………………………………………………………………………………. 153
4-5-3 منابع و جاذبههای اجتماعی و فرهنگی و تاریخی …………………………………………………………….. 153
4-5-4 طراحی فضای سبز ………………………………………………………………………………………………………. 154
4-5-5 پیشبینیهای طرح برای حفظ اکوسیستم منطقه ……………………………………………………………. 154
فصل پنجم: سازه……………………………………………………………………………………………………….. 155
5-1 سازه …………………………………………………………………………………………………………………. 156
5-2 تاسیسات …………………………………………………………………………………………………… 156
5-2-1 سیستم تهویه یکپارچه با کانال …………………………………………………………………………………… 157
5-2-2 سیستم تهویه یکپارچه فن کوئلی ………………………………………………………………………………… 157
5-2-3 سیستم چیلر مرکزی با فن کوئل آبی …………………………………………………………………………… 158
5-2-4 سیستم چیلر مرکزی با هواساز و کانال …………………………………………………………………………. 158
فصل ششم : مدارک طراحی ……………………………………………………………………………………. 160
منابع……………………………………………………………………………………………………………… 170
مقدمه
بیان مسئله و رویکرد تحقیق
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1398-07-06] [ 01:45:00 ق.ظ ]
|