دانلود پایان نامه ارشد : زمان بندی ماشینهای موازی غیر مرتبط با اثر همزمان استهلاک و یادگیری و فعالیتهای نگهداری |
فهرست
عنوان شماره صفحه
چکیده
فصل اول: مقدمه و کلیات تحقیق
مقدمه 2
تعریف مسئله 3
فرضیات مسئله ماشینهای موازی این مطالعه3
اهداف تحقیق4
1-5.جنبههای نوآوری تحقیق4
1-6. محتویات تحقیق4
1-7. جمعبندی4
فصل دوم: ادبیاتنظری و پیشینه تحقیق
2-1. مقدمه7
2-2. تعربف اثر یادگیری در فن زمانبندی 7
2-3.تعریف نگهداری و تعمیرات در زمانبندی 9
2-4. ادبیات و پیشینه تحقیق 10
2-4-1. مسائل ماشینهای موازی10
2-4-2. مروری بر مطالعات زمانبندی با اثر یادگیری11
2-4-3. مروری بر مطالعات اثر همزمان یادگیری و زوال در زمانبندی11
2-4-4. مروری بر مطالعات زمانبندی با اثر استهلاک12
2-5. جمع بندی13
فصل سوم: ارائه مدل ریاضی
3-1. مقدمه14
3-2. تعریف مسئله14
3-3. فرضیات مسئله14
3-4. مدل ریاضی پیشنهادی15
3-4-1. اندیس ها15
3-4-2. پارامترهای مسئله15
3-4-3. متغیرهای تصمیم15
3-4-4. مدل ریاضی16
3-4-5. توضیحات مدل17
3-5. تحلیل حساسیت17
3-6. پیچیدگی مسئله22
3-7.مقدمهای بر الگوریتم ژنتیک24
3-7-1. شمای کلی الگوریتم ژنتیک25
3-7-2. واژگان الگوریتم ژنتیک26
3-7-3. جامعه اولیه26
3-7-4. عملیات ژنتیک27
3-7-4-1.عملگر انتخاب27
3-7-4-2.عملگر تقاطع28
3-7-4-3. عملگر جهش29
3-7-4-4.تابع برازش30
3-7-4-5. شرط توقف30
3-8 .معرفی الگوریتم رقابت استعماری
3-8-1. مقدمه30
3-8-2. شکلدهی امپراطوری اولیه30
3-8-3. سیاست جذب، حرکت کشور مستعمره به سمت استعمارگر33
3-8-4. انقلاب35
3-8-5. جابه جایی قدرت بین استعمارگر و مستعمره35
3-8-6. رقابت استعماری36
3-8-7. همگرایی37
فصل چهارم: یافته های تحقیق
4-1. مقدمه41
4-2. ساختار الگوریتم ژنتیک پیشنهادی41
4-2-1. ساختار کروموزوم41
4-2-2. جمعیت اولیه42
4-2-3. تابع برازش42
4-2-4. عملگر تقاطع43
4-2-5. عملگر جهش44
4-2-6. ارزیابی فرزندان45
4-2-7. جست و جوی محلی45
4-2-8. معیار توقف45
4-3.ساختار الگوریتم رقابت استعماری پیشنهادی46
4-4. نتایج محاسباتی47
4-4-1. تنظیم پارامترها47
4-4-2. روش تاگوچی47
4-4-3. روش تاگوچی برای تنظیم الگوریتم ژنتیک49
4-4-4. روش تاگوچی برای تنظیم الگوریتم رقابت استعماری50
4-5. معیارهای عملکرد
4-5-1. شاخص زمان محاسباتی52
4-5-2. روشهای اندازهگیری عملکرد الگوریتمها52
4-5-3. تحلیل نمودار زمان محاسباتی الگوریتم ژنتیک و رقابت استعماری55
4-6. جمع بندی56
فصل پنجم:نتیجهگیری و پیشنهادات آتی
5-1. جمع بندی59
5-2. پیشنهادات آتی59
ضمیمه یک60
ضمیمه دو65
منابع و مراجع71
لیست جدولها
عنوان شماره صفحه
جدول 3-1. دادههای مسئله اول برای کار و زمان 18
جدول 3-2. دادههای مسئله اول برای نرخ یادگیری 18
جدول 3-3. دادههای مسئله اول برای نرخ استهلاک 18
جدول 3-4. دادههای مربوط به زمان نگهداری برای مسئله اول 18
جدول 3-5. دادههای مسئله دوم برای کار و زمان 19
جدول 3-6. دادههای مسئله دوم برای نرخ یادگیری 19
جدول 3-7. دادههای مسئله دوم برای نرخ استهلاک 20
جدول 3-8. دادههای مربوط به زمان نگهداری برای مسئله دوم 20
جدول 3-9. دادههای مسئله سوم برای کار و زمان 21
جدول 3-10. دادههای مسئله سوم برای نرخ یادگیری 21
جدول 3-11. دادههای مربوط به زمان نگهداری برای مسئله سوم 21
جدول 3-12. دادههای مسئله سوم برای نرخ استهلاک 22
جدول 4-1. پارامترهای الگوریتم ژنتیک در سه سطح 49
جدول 4-2.مقادیر بهینه برای پارامترهای GA50
جدول 4-3.پارامترهای الگوریتم ICAدر سه سطح 50
جدول 4-4. مقادیر بهینه برای پارامترهای ICA51
جدول 4-5. نتایج بدستآمده از روش دقیق، الگوریتم ژنتیک و رقابت استعماری 53
لیست شکلها
عنوان شماره صفحه
شکل 2-1. رویکردهای مدلسازی اثر یادگیری 9
شکل 3-1. سلسله مراتب پیچیدگی توابع هدف در مسائل زمانبندی 24
شکل 3-2.تقاطع تکنقطهای 29
شکل 3-3. تقاطع دو نقطهای 29
شکل 3-4. نحوه تخصیص کشورهای مستعمره به کشور استعمارگر 32
شکل 3-5. حرکت خطی مستعمره در راستای استعمارگر 34
شکل 3-6. زاویه انحراف رسیدن کشور مستعمره به امپریالیسم 34
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1398-07-05] [ 10:46:00 ب.ظ ]
|