لیست همه پایان نامه های دانلودی(فایل متن کامل) رشته مدیریت         

 
 
جامعه آماری این تحقیق، کلیه صادرکنند گان سنگ های تزئینی کشور می باشد که تعداد آنها ۷۸ شرکت است . با توجه به محدود بودن جامعه آماری، کل جامعه مورد بررسی قرار گرفته و نیازی به نمونه گیری نبوده است . لذا پرسشنامه های تحقیق در میان کلیه جامعه توزیع گردید، پس از جمع آوری پرسشنامه ها، تعداد ۵۰ پرسشنا مه کامل تشخیص داده شد که جهت بررسی های آماری مورد استفاده قرار گرفتند.
روش آماری تجزیه و تحلیل اطلاعات:از آنجایی که فرضیه اول و فرض یات فرعی مرتبط با آن به دنبال آزمون سطح ابعادمزیت رقابتی در شرکت های صادرکننده بوده اند و چون تعداد آزمودنی ها بیشتر از ۳۰ بوده استفاده شد . برای آزمون فرضیه دو، آزمون z است، برای آزمودن این فرضیه از آزمون ضریب همبستگی پیرسون به کاربرده شده است. همچنین برای تعمیم نتایج حاصله، ازآزمون گشتاوری ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است. ( دهیادگاری، 133،1384)

فصل سوم

روش تحقیق

روش تحقیق
تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از حیث روش پیمایشی است.
جامعه و نمونه آماری
جامعه آماری تحقیق حاضر مدیران ارشد بانک تجارت می باشد که تعداد آنها 46 نفر است .از این 46 نفر 1نفر در سفر خارج از کشور بوده و 2 نفر دیگر از پر کردن پرسشنامه امتناع ورزیدند بخاطر این وضعیت جامعه آماری به 43 نفر می باشد، با توجه به محدود بودن حجم جامعه آماری ، کل جامعه آماری به عنوان جامعه مورد بررسی در نظر گرفته شده است.
ابزار جمع آوری اطلاعات
برای جمع آوری اطلاعات از نمونه آماری و به منظور آزمون فرضیه های تنظیم شده این تحقیق، از پرسشنامه ایی که با توجه به متغیرهای تحقیق و عملیاتی نمودن آنها تنظیم شده، استفاده گردیده است.
پرسشنامه تحقیق متشکل از دو دسته سؤال است که به منظور آزمون فرضیه های تحقیق حاضردر دو بخش تنظیم گریده است. بخش اول شامل سؤالات تفکر استراتژیک مبتنی بر مدل جین لیدکا است که در قالب مقیاس پنج گزینه ای لیکرت مورد استفاده قرار گرفته است. این بخش ازپرسشنامه دارای 24 سؤال می باشد. که به صورت جدول شماره 3-1 برای هر یک از مولفه ها در نظر گرفته شده است.
بخش دوم، سؤالات عوامل ایجاد کننده مزیت رقابتی(منبع محور) بر اساس نظریه مایکل پورتر است که شامل 21 سؤال است و در قالب مقیاس پنج گزینه ای لیکرت تنظیم گردیده است. جدول شماره 3-2 تعداد سؤالات عوامل ایجاد کننده مزیت رقابتی(منبع محور) و نحوه توزیع سؤالات برای هر یک از ابعاد را نشان می دهد.
مطالعات کتابخانه ای:
با این روش اطلاعات و مباحث موجود درمنابع مختلف مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت به طور کلی منابع نظری مورد استفاده را می‌توان در سه بخش تقسیم بندی نمود:
1-کتابها
2-مجلات ومقالات علمی مرتبط باموضوع
3-پایان‌نامه‌ها و تحقیقات انجام شده در دانشگاهها و سازمانهای مختلف
مطالعات میدانی:
ابتدا از طریق مطالعات میدانی داده‌ها و اطلاعات مورد نیاز بوسیله دو پرسشنامه تفکر استراتژیک و عوامل ایجاد کننده مزیت رقابتی(منبع محور) از مدیران محدوده تحقیق گردآوری شد. باتوجه به اینکه داده‌ها و اطلاعات حاصل از مطالعات میدانی در ارتباط با اهداف و فرضیه‌های پژوهش عملا اصلی‌ترین مبنا برای تجزیه و تحلیل محسوب می‌شدند برای جمع آوری اطلاعات و داده های پرسشنامه به تمام اعضای نمونه حضوراً مراجعه شد و راهنماییهای لازم در مورد نحوه تکمیل پرسشنامه برای افراد نمونه ارائه گردید
جدول شماره 3-1: ابعاد تفکر استراتژیک و تعداد سؤالات مربوط به هر مولفه در پرسشنامه
ابعاد تفکر استراتژیک شاخص ها تعداد سوالات مجموع سؤالات

چشم اندازسیستمی
نگرش سیستمی 1

5
درک روابط درونی بین پدیده ها 1

شناخت و توجه به فرایند تغییر در سیستم ها 1

ارزشها و عقاید مشترک و محوری 1

هدف مشترک 1

تمرکز بر قصد)نیّت) احساس رهبری 1

3

داشتن حس اکتشافی(خلاقیت) 1

احساس کردن سرنوشت 1

فرصت طلبی هوشمند درک محیط خارجی و داخلی 1

9

شناسایی موضوعات استراتژیک 1

توجه به فرصتهای خارجی 1

هوشیاری نسبت به صنعت و رقبا 1

هوشیاری و توجه به نقاط قوتها و فرصتها 1

آگاهی از حوضه های اصلی دچار مشکل 1

درک اولویتهای استراتژیک 1

برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  jemo.ir  مراجعه نمایید
رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات - برند - مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان
Efficiency بهره وری

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...